Nekromanti Releaser i år...?

k7e9

Hero
Joined
10 Jul 2005
Messages
808
Location
Göteborg
Nu är vi snart i Februari 2007 och nu börjar man fundera på vad Neogames har för planer för detta året egentligen...

Hemsidan är inte till mycket hjälp, enligt releaseplanen där så skulle misslor kommit förra året (men det hände ju inte) och Katres Gåtor och Bestialiska Folk ligger kvar på releaseplanen istället för bland produkterna...

Så att börja med kan man ju fråga sig om det är tänkt att hemsidan ska uppdateras oftare, det hade varit trevligt... Eller kanske en full nystart för sidan, jag har hört att den är gjord på något väldigt ålderdomligt vis och är riktigt jobbig att uppdatera och inte alls snabbt och smidigt som man önskar att det kunde varit... (Hemsidor ska vara smidiga att uppdatera, småsaker som att flytta grejer från en releaseplan till produkter ska som max ta 2-3 minuter)

Sedan, och detta är nog viktigare, vad kommer för böcker i år? När i år kommer dom?

Och (kanske) viktigast av allt, hur många bultar finns det i ölandsbron? Egentligen?
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
I början av detta år skall mig veterligen boken om Alver komma. Den har ju varit sluttryckt länge och kommer att hottas upp med nya bilder - mer kampanjmaterial och en utförlig beskrivning av Sunari samt de andra platserna på Mundana där alverna håller till.

Sedan är ju Misslor menad att komma i år.

Sylfens vrede del 3 håller Dan Johansson på med för fullt. Björn Öberg har redan börjat göra bilder till den (vilka ser snuskigt bra ut).

Själv skall jag försöka knåpa färdigt Demoner & Demonologi - fast den blir nog färdig först till Jul. Mycket pill och mycket annat att göra.

Sedan... tja kanske får man se en Spelledarskärm. Hur det blir med Västlanden (hur blir det med västlanden Ymir?) och Jargien (Carl Johans projekt) vet man inte.

Nåväl - det är väl lite av det som är på gång.
 

Rakhori_UBBT

Veteran
Joined
14 May 2006
Messages
66
Location
Malmö
Jag vill ha böckerna med Jargien och västländerna NU! :gremgrin:
Kan inte författarna använda en tidsmaskin för att skriva klart böcker igår så jag kunde köpa dem idag? Eller demoner&demonologi...låter smaskigt. Misslor är jag personligen dock inte det minsta intresserad av. Det känns som de kom med i spelet bara så tjejer skulle slippa spela alver hela tiden. Enligt mig passar de inte in alls. Undrar hur misslor smakar i stuvning? :gremwink:
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Misslor finns ju med för att man som Level1 äventyrare skall kunna få sina första XP. Daggbacken är ju startområdet för de flesta. Man rusar in. Slår på de små menlösa varelserna. Lotar deras kroppar innan de kallnar. :gremsmile:

Det är faktiskt den enda anledningen till att de är med...
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Jargien och Västlanden är de moduler jag skulle vilja se innom en snar framtid, Demoner skulle också vara kul. Fast misslor skulle jag kunna vara utan.
 

k7e9

Hero
Joined
10 Jul 2005
Messages
808
Location
Göteborg
Låter ju ganska lovande med alla dessa releaser, verkar ju bli en del trevligt... :gremlaugh:

Carl Johan har hand om Schamaner & Drömvandrare också va? Så Jargien måste komma ut innan den boken kan boken ens kan påbörjas typ?
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Oj... jösses svår fråga det där.
Men CJS vill ordna upp med Schamaner & Drömvandrare det är sant. Men det blir lite arbetat på den på sidan om eftersom jag bollar demonidéer med honom. ´

Har dock ingen aning om när varken Jargien eller Schamaner kan bli klart. CJS skriver dock en hel del på Jargien nu. Den är redan nu uppe i bissart mycket text då alla provinser och städer skall beskrivas samt alla stora famlijer och deras intressesfärer. Samt så arbetar han på att det skall bli mindre romerskt och mer mundanskt.
 

Rävnos

Warrior
Joined
7 Sep 2005
Messages
340
Misslor är jag personligen dock inte det minsta intresserad av. Det känns som de kom med i spelet bara så tjejer skulle slippa spela alver hela tiden.

Man borde förbjuda tjejer (i rollspel).
De vill ändå bara spela alver, nedgånga men vackra horor och pantade men snygga bonddöttrar som bara längtar efter att droppa oskulden till första bästa äventyrare :gremfrown: trodde jag var ensam med att ha problem med att få tjejer att sluta spela stereotypiska och nedvärderande roller! Fan vad skönt att jag hittade den här tråden, vi kanske kan skapa någon förening mot deras vägran att bli jämnställda?

Är egentligen sjukt att tjejjävlarna håller kvar vid den där gamla idiotiska kvinnosynen när samhället och vi killar försöker få dem att bli jämnställda i rollspel!

stupid girls! :gremfrown:

\Marcus som är hyfsat ironisk.
 

Rakhori_UBBT

Veteran
Joined
14 May 2006
Messages
66
Location
Malmö
Underhållande post, gratulationer :gremsmile:
Jag har faktiskt aldrig spelat med en tjej som velat spela hora eller pantad bondedotter. Men de tjejer jag väl har spelat med har alltid dragits till att spela söta alver. Det känns som misslor bara slängdes in för att ge dem ett alternativ till söta små varelser i Eon. Dessutom passar, enligt min personliga åsikt, misslor inte in ett skit i spelet. Det finns redan en drös med andra välbeskrivna och intressanta raser/folk vilka är långt mer gedigna. Det skulle inte förvåna mig det minsta om det var en tjej eller en författares flickvän som kom på rasen. Fast jag har ju haft fel förr :gremgrin:

I min kampanj kommer misslor endast finnas med som fullgoda substitut för koskinnsmattor. Eller som en ingrediens i stuvning.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Jopp

...var det inte Krille som skrev misslorna?
Jopp. Och då såväl som nu var han singel.

Se på det på det här sättet: Eon har hyggelmonster. Detta beaktat, vad är egentligen problemet med misslor? :gremgrin:
 
Joined
4 Nov 2004
Messages
27
Location
Malmö
Misslor är coola

Misslorna är ett perfekt inslag i Eon enligt mig, små, kluriga men hjälplösa, bra på mat och öl och örter, perfekta som motpol till Gûrder och vättar, och viktigast av allt: i princip alltid i behov av hjälp från heroiska äventyrare... :t6r-1: :t6b-3: :t6r-5:
 

Rakhori_UBBT

Veteran
Joined
14 May 2006
Messages
66
Location
Malmö
Re: Misslor är coola

Det du just beskrev med misslorna är, i stort, det jag inte gillar med dem :gremsmirk:
Små, hjälplösa, gulliga, med sötsliskiga namn och i stort naiva som småbarn. Hur kan de ens fortfarande finnas kvar som ras? Mundanas värld är, som jag uppfattat det, en rätt hård värld. Sedan är min spelsmak sådan att jag inte gillar små gulliga saker som ränner runt med namn som vitsippa och hittar på små gulliga magier för att stänga fönster. Jag är inte alls för sådan komik. Det enda spelet jag uppskattar, fortfarande i begränsad mängd dock, sådant är mutant. Där kan man leka rätt friskt med namnen och med hjälp av alla mutationerna som finns kan man få fram rätt burleska eller roliga saker. Men i Eon vill jag inte ha sådant trams. De personer som skrivit ihop Eon har en jäkla talang och när jag jämför alla de andra, överlag, mycket välgjorda folken/raserna så ter sig misslor som något de kom på i fyllan under en session med total fnitterattack och massivt ickeallvar. Smaksak alltså, men sådan är min egen.
Min åsikt _kan_ komma att ändras något när de får sin bok. Det är ju möjligt att deras utökade bakgrund/historia kommer falla mig mer i smaken än den nuvarande.
 

Regmolar

Swashbuckler
Joined
30 Mar 2006
Messages
2,062
Misslor (OT)

Tja, en förklaring till underligheterna med misslor kan ju vara att de, efter vad jag minns, bokstavligen inte hör hemma i Mundana utan kommer från en helt annan värld och ett helt annat rollspel, egentligen :gremwink:

Vad gäller deras överlevnad är det ju också tänkbart att kraggbarbarerna kan ha ett finger med i spelet... även om den förklaringen inte räcker särskilt länge. De är väl för gulliga för att andra än minotaurer och gurder ska vilja döda dem, helt enkelt.
 

AEGIS PRIME

Swordsman
Joined
1 Jan 2004
Messages
407
Location
Halmstad
Re: Misslor är coola

Kan inte mer än att hålla med dig, Den gruppen som spelade EON under mig var en alv (spelad av Malmkvist här på forumet), en människa (Dewain här på formut) samt en missla (spelades av Barwut här på forumet och tillika min sambo) Många sessioner blev det och misslan kryddade kampanjen genom lysande prestation från Barwut. Mer misslor och fram med boken snarast... På tal om misslor så skall Barwut göra en Powerpoint presentation i en kurs hon läser och då försöker jag övertala henne att göra en presentation om misslor... Hon får väl använda Krilles hemsida om saken samt vad jag kan erbjuda i regelväg.
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,204
Location
Göteborg
Re: Misslor är coola

Misslor är väl Krilles idé hur man kan spela småfolk som varken är dvärgar eller hober. Hoppas på att deras egenskap att dela minnen ger upphov till intressanta speluppslag.
 

k7e9

Hero
Joined
10 Jul 2005
Messages
808
Location
Göteborg
Okej, det var ett bra svar... Jargienboken kommer nog bli väldigt trevlig också, det är bara det att jag är väldigt intresserad av hur allt med Schamanism och drömvandrande ska fungera. Så jag har i princip väntat på den boken sedan, urminnes tider typ... :gremsmile:

Men, det kommer väl med tiden antar jag...
 

Flurtis

Hero
Joined
27 Feb 2004
Messages
1,076
Location
Oskarshamn
Re: Misslor är coola

Misslor rockar, hjälplösa kanske när dom är ensamma. Men jag skulle vilja se hur en tirak ser ut efter han har hoppat på en missla i en kraggbarbars närhet :gremsmile:

Dessutom tycker jag att dom är en sjysst kontrast till den coola "Ugh jag är man med storyxa" rollpersonen, dom är liksom bara söta och gulliga.

//Flurtis som tycker misslor är balla bara för att dom inte är balla.
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Re: Misslor är inte coola

Jag har aldrig gillat misslor, ogilade dem redan när jag börjat läsa det som stod i eonIII boken. I mitt Mundana är de utnytjade av alla för att de kan laga god mat och brygga gott öl. Alla ser dem som små barn som inte kan göra något själva. Undantaget är Kragg folket.
Tycker också att misslorna inte passar så bra in, men det kanske ändras när Misslor kommer ut.
 
Top