Jag gick på GothCon idag och gick förbi Neogames bord, de hade fixat plancher med "misslor"-framsidan (antar jag)...
Jag hoppas iallafall att det är planchbilden som blir framsidan på boken, för den var grymmt snygg enligt mig!
Jag blev bara tvungen att sno åt mig en planch och snabbt springa och sätta ram på den... Så nu ska den hänga i min lägenhet, brevid min rollspelshylla...
Nå, till det jag egentligen tänkte säga... Löst ryktades det ju en gång att både alver och misslor skulle släppas på GothCon. Så är, som vi nog märkt, inte fallet...
Däremot frågade jag om misslor samtidigt som jag dregglade lite över planchen och det lät som det bara var lite illustration kvar och sedan iväg till tryck... 5-6 veckor sa dom till mig, så om det stämmer så bör ju misslor dyka upp i slutet av april/början av maj... Att jag inte frågade om Alver var förståss en miss, eller att jag inte frågade mer om årets släpp...
Men man kan ju hoppas att även alver dyker upp däromkring. Den har ju gjorts reklam för i Fenix ett tag nu, och om jag nu fattat något rätt ska den vara ganska nära klar iallafall.
En gång för länge sedan sades ju även att Sylfens vrede del 4 skulle komma i år, men vem vet egentligen...?
Damarien har som sagt också sagts att den ska dyka upp i år... Men det kan ju vara lite hur som med det också...
Angående hemsidan säger dom ju att den är väldigt svåruppdaterad och att det är ett helt "äventyr" att lyckas lägga upp ett jota på den... Det har även länge ryktats om en ny hemsida som ska vara lättare att uppdatera, men när den kommer är det inte heller någon som berättat...
Man kan ju hoppas snart, då andra rollspelsföretag i sverige faktist är mycket bra på att uppdatera sina sidor... Att inte ha en uppdaterad hemsida är att hamna efter i dessa dagar, det skapar en del irritation... Vem det är som faktist jobbar med den nya hemsidan har jag ingen aning om dock (men inte är det jag iallafall)...
Visst vet jag mycket?

Men jag har ingen säker information, så inga sura miner åt mitt håll om allt jag säger är helt fel...
Men med tur ser vi fyra boksläpp och en ny hemsida i år, det hade vart fina grejer...
Hoppas det har kastat ljus på några av dina funderingar, även om den info jag kan ge knappast är tillförlitlig och definitivt inte officiell...