Nekromanti Release Neotech Offensiv

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Det står Oktober 2001 på Neogames hemsida
Neotech Boxen har release november 2001

Riddaren

Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
Re: T minus

<I>"Det står Oktober 2001 på Neogames hemsida"</I>

Nedräkningen har börjat - Snart är stunden inne !
Ska Ripperdoc äta sina kängor ? Får vi se Marco på TV när
de håller presskonferens ? Håller modulen måttet ?

Vardagsaction som i en liten ask.

/Alexander Gyhlesten

"Vigvatten: Smidigt diväteoxid"
 

Maggan

Swordsman
Joined
7 Feb 2001
Messages
746
Location
Ekshärad i Värmland
Snälla!

Låt detta stämma nu då! Inte så det står "våren 2002" om en månad!

->>Magnus<<-

"If i´ll ever meet you, i´ll control alt delete you..."
 

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
sätt dem under press!!

jag kommer inte att köpa neotech offensiv ifall de inte ger ut den denhär gången! och jag menar det..
om fler gör som jag kommer de att bli rädda och jobba på som galningar.. sätt dem under press!!

[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]
 

Svartsmurfen

Veteran
Joined
27 Dec 2000
Messages
121
Location
Handen
Re: sätt dem under press!!

Att sätta dem under press har ju inte fungerat så bra hittills /images/icons/frown.gif.

Ofensiv börjar bli som storsjöodjuret:
Alla pratar om den, men ingen har egentligen sett något.
Nästan så att man vill köpa den, trots att man inte är SL /images/icons/smile.gif.



Svartsmurfen.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,922
Location
Sandukar
Re: Offensiv en klassiker?

När jag snackade lite med några rollspelare i går om att NO snart är i butik så sade de att de skulle bunkra upp med ex! Jag blev förvånad och frågade varför, och då sade de att "NO kommer bli en klassiker på den svenska marknaden, och att alla känner till den, självklart kommer det att bli samlarvärde i den".

Jag har inte sett det så innan, men det är en kul tanke. =)

-Marco Behrmann
 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
Re: Offensiv en klassiker?

<I>"Jag har inte sett det så innan, men det är en kul tanke."</I>

Tror faktiskt det inte blir något samlarvärde i NO om jag
ska vara ärlig. Kanske om några år (20-30) under
förutsättningen att alla som har bunkrat upp river eller
spelar sönder sina ex. Om alla gör så kommer tillgången att
tryta men efterfrågan likaså.

/Alexander Gyhlesten

"Vigvatten: Smidigt diväteoxid"
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,922
Location
Sandukar
Re: Offensiv en klassiker?

Det trodde inte jag heller om Eon Deluxe, som tydligen nu är värd en bra bit över 1000 spänn på vissa konvent...

Men vi får väl se - det som är lite kul att folk som inte spelar N2 säger sig vilja ha ett ex av NO - just för att det är "den legendariska Offensiv". =) Folk är underliga. =)

-Marco Behrmann
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Re: Offensiv en klassiker?

Det trodde inte jag heller om Eon Deluxe, som tydligen nu är värd en bra bit över 1000 spänn på vissa konvent...

Gällde inte det Deluxe med mjuka pärmar eller vanliga också? Jag har hört att en mjuk Deluxe gick för massor på en konventsauktion.

/Emil

Brevis esse laboro, obscurus fio

Eon SE: <A HREF="http://www.alfaweb.nu/eonse" target="_new">http://www.alfaweb.nu/eonse</A>
 

Nalle med AK4

Swordsman
Joined
20 Jan 2001
Messages
421
Location
Hemma
Re: sätt dem under press!!

Dom är ju redan under press...jag pratade med en Eon-spelare på Tradition i Sthlm som var intresserad av när den kom, för inget Offensiv-inget Eon, eftersom neogames inte släpper något förräns offensiv finns. Nu har de press på sig så det bara skriker om det, eftersom alla neogames-spelare blir frustrerade när den aldrig kommer.

"Hellre K.K Downing än J.K Rowling"
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,922
Location
Sandukar
Re: Offensiv en klassiker?

De mjuka är värda det dubbla. ,-) Kan ju bero på att det finns 10 i världen. =)

-Marco Behrmann
 

Hybris

Veteran
Joined
7 Aug 2000
Messages
139
Re: sätt dem under press!!

En av mina spelare beställde ofensiv på Gothcon 98, vi får se ifall den kan hitta rätt hem till honom om neogames överhuvudtaget har kvar listan på de stackare som har väntat i tre år.

"Om du beger dig ut på tigerjakt, förvänta dig en tiger"
 

Maggan

Swordsman
Joined
7 Feb 2001
Messages
746
Location
Ekshärad i Värmland
Hmmm...

Inte för att jag är en av dom... Man jag tycker dom borde få en kompensation för att dom väntat... /images/icons/smile.gif

Iofs är dom väll kanske rätt så många...

->>Magnus<<-

"If i´ll ever meet you, i´ll control alt delete you..."
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,922
Location
Sandukar
Re: Givetvis...

...har vi kvar den listan. Och de får givetvis sina Offensiv omgående, för det pris som sades då (vilket kommer vara billigare än vad NO kommer kosta nu).

Det skall bli ett... intressant arbete och försöka lokalisera alla personer på listan - jag undrar hur många som har flyttat osv.

-Marco Behrmann
 

Jools

Veteran
Joined
29 May 2000
Messages
136
Location
Halmstad, Sverige
Nog är NO legendarisk alltid...

... redan används uttryck som 'kommer i offensiv' flitigt när man ska, på ett smidigt sätt, säga att 'det kan du glömma' alt. 'kommer aldrig' =)

Är det bara jag som ser STORA likheter mellan Neotech Offensiv och 'mmorpg' spelet Dawn?
Värt att tänka på...

All your base are belong to us...
 

stille

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
11
Location
Linköping
Re: Offensiv en klassiker?

Visst fasen är Offensiv en klassiker, till och med jag som bara äger N1 och aldrig har spelat det särskillt seriöst kommer att skaffa mig ett texemplar, bere för att se vad det är som har tagit sådan tid, och för att se vad det var som lovades ut som en julklapp ifrå Neogames för jag vet inte hur många år sedan... Därefter så kommer jag antagligast tvingas att köpa N2 boxen också, eftersom Offensiv kommer att tilltala mig så mycket(hoppas jag, boxen blir det för att jag vill ha tärningarna). Jag skulle ju dock tycka att det var roligare om ett spel eller tillbehör som jag har medverkat till att skapa blev klasiskt för att det är så j*vla bra, och folket verkligen gillade det. Nåväl det var allt jag hade att säga...


Jag har tio tår, men bara åtta fingrar...
 

Largoi

Warrior
Joined
24 Jun 2000
Messages
395
Location
Gråbo
Re: Offensiv en klassiker?

Men då är ju inte samlar värdet värst högt egentligen... om det finns 10 ex av något och det säljs för 2000 så är ju inte det precis mycket... tänk t.ex. om det bara fanns 10 ex av Beatles första skiva vad hade den kostat? rätt ok mycket...
Så om man bunkrar upp på offensiv kommer man antagligen betala mer i förrådshyra för de iallafall 3-4 åren som kommer krävas innan de överhuvudtaget blir värda mer än vad de är i affären... än vad man får för de... =)

Jag är nog gud iallafall, när man tänker efter...
 
Top