Nekromanti Relax

Flurtis

Hero
Joined
27 Feb 2004
Messages
1,076
Location
Oskarshamn
Lägenhetsköp och Stressig jobbvecka.

Vad gör ni för att koppla av efter en hård vecka??

//Flurtis
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Tar en whisky efter jobbet. (med blinkning till en annan tråd) :gremgrin:

Nej några timmar Team Fortress 2 brukar lösa det där.. eller ta en tupplur.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
När jag avslutat en vecka, så brukar det bli lite öl, en bra film & pizza. Burkar vara sådär lago efter en veckas jobb.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,786
Location
Göteborg
Ser på nå'n film eller ett avsnitt av nå'n TV-serie och käkar nå't som är gott men inte alltför onyttigt (typ frukt eller rostade solrosfrön eller, om jag känner mig onyttig, naturgodis). Sedan pluggar jag litet kinesiska eller försöker hitta någon skön rollspelsteoritråd nå'nstans att läsa i.
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Vanligtvis kramar jag barnen och snugglar med maken men ikväll när jag är ensam hemma (efter att barnen har somnat) kommer jag nog att spela pokerturnering med lite ostbågar intill datorn.

Är det riktigt hårt och jag behöver varva ner så brukar jag gå ut och promenera eller träna, under cykelsäsongen brukar stressen försvinna innan jag är hemma.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Så orginellt men jäklar vad soft det lätt!!
Det är skönt på alla sät & vis, tro mig..
Har funkat de senaste åren för min del som ett bra avslut på en veckas arbete. :gremsmile:
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,920
Location
Nordnordost
I vanliga fall så lagar jag massor med mat, samtidigt så droppar spelgruppen in en efter en tills alla är på plats, då äter vi och sen spelar vi rollspel.

Den här veckan var spelet inställt, så jag spelade fiol istället.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,608
Location
Rissne
Läser en bra bok, ser en film, kollar på några avsnitt av nån TV-serie, städar, stryker lite tvätt, diskar lite... Slösurfar på just ingenting alls, fastnar framför wikipedia...

Jag spelar absolut inte rollspel - rollspel varvar inte ner mig, rollspel har absolut ingen "blowing off steam"- funktion för mig. Jag ser det snarare som ett jobb, fast som ett jobb jag älskar att göra. Och som ändå är ganska utmattande att hålla på med...
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Shit, spelar du Team Fortress 2?

Ge mig din steam account så addar jag dig! Kommer du till min stammisserver så kan jag vara din medic. :gremgrin:

Edit: En sökning på din mail tomas@arfert.com ger användarnamnet JurasicMC_SWE :gremgrin:
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Shit, dricker du sprit som alla andra nu?

Jag minns tiden då det var du och jag, alltså. But you changed, man!
 

Tibbelin

Warrior
Joined
28 Mar 2006
Messages
305
Location
Nangiala
Jag ser på tv, är jag hemma under dagen så slår jag på TV:n och har den påslagen tills jag lägger mig igen. Är jag iväg på jobb eller något annat så slår jag på den så snart jag kommer hem igen. I snitt så får jag nog in åtminstone 10 timmar per dag framför tv:n. Med rätt zappande så kan man hålla sig till i stort sett kvalitets-tv hela tiden. Min definition av kvalitet i alla fall.

När jag tröttnar på tv så super jag. Jag brukade kombinera de två mer men det visade sig att jag är en dålig missbrukare. Jag orkade helt enkelt inte dricka lika mycket som jag såg på tv.

Fast överlag så är jag nog dålig på relax i och med att jag för det mesta inte kan sova (vilket ökar på antalet tv-timmar då jag kliver upp och ser på mer tv istället).
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,981
Location
Linköping
Vad gör ni för att koppla av efter en hård vecka??

Jag åker till jobbet och vilar upp mig lite efter allt stök hemma med katten. :gremwink:

Träning (som jag inte har gjort sen december, I suck) är skitbra. Långpromenad med passande musik i öronen funkar också toppen för att rensa huvudet.

Annars är det nog slösurfning på nätet som gäller, men det gör jag alltid så jag ser det inte som avkoppling.
 

Marukusu

Hero
Joined
18 Mar 2004
Messages
1,681
Location
Umeå
Försöker övertala mina kamrater om att dra ut på krogen för att spendera pengar jag egentligen inte har på alkohol som jag egentligen inte gillar.
När det inte fungerar så lyssnar jag på avslappnande musik (Tjajkovskij, Sjostakovitj, Metallica och traditionell kinesisk musik brukar funka) alternativt kollar på en kultfilm jag aldrig har sett eller så läser jag en av de-där-böckerna-som-man-måste-ha läst-men-som-jag-inte-har-gjort-än.

Alternativt så hänger jag med familjen och käkar godis och slökollar på samma svennekonformistiska skittvprogram som de brukar kolla på (typ Let's Dance, Melodifestivalen eller random svenskt kriminaldrama som alltid sänds på tv).
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Re: Shit, spelar du Team Fortress 2?

Det är korrekt! Ibland spelar min son Felix (16 år) på det kontot också, men det är bara en bonus, han är bättre än jag.. :gremgrin:

TF2 är annars min nya favorit... tidigare var det Day of Defeat (som jag ÄGER på!)

lätt OT: Johan (Pixie), som också skrivit på Saga, har designat banor till det ursprungliga Team Fortress, har jag för mig....
 
Top