Nekromanti Rekrytering?

Zizop

Swordsman
Joined
20 Aug 2001
Messages
475
Location
Malmö
Hur många nya spelare har ni lyckats rekrytera den senaste tiden? Hur många har ni tappat? Finns det någon återväxt i hobbyn? Har jag lika många frågor som speakern i Lödder? Har denna tråd redan blivit behandlad?

Jag har bara rekryterat en spelare, men jag har redan en spelgrupp som jag upplever som lagom full. (1 SL, 5-6 spelare) Jag hinner inte ha flera grupper.
 

Anders

Hero
Joined
1 Apr 2001
Messages
822
Location
Göteborg
En period på sex år kanske räknas som mer än “den senaste tiden”, men hur som helst:
När jag flyttade till Lund hösten –95 tappades tre-fyra man bort från spelandet. En kombination av ointresse och av de inte hade folk att spela med längre. Efter att ha varit i Lund en tid rekryterade jag och min “bästa rollspelskompis” tre lirare. En av dem hade aldrig spelat, en hade lirat några gånger när han var i mellanstadieåldern och en hade spelat sporadiskt. Hade det inte varit för att vi drog igång dem hade de nog inte spelat idag så det får väl räknas som rekrytering i någon mening. För ett år sedan värvade vi en spelare som aldrig spelat innan, med mycket lyckat resultat. Hade man själv och omgivningen bara haft mer tid skulle det nog gått att värva fler spelare. Det verkar finns en hel del, framförallt tjejer, som aldrig spelat men tycker rollspel verkar intressant och gärna skulle prova. Lite synd att man inte varit mer aktiv i nyrekryteringen, men tidsbrist och för stor spelargrupp är inga lätta saker att råda bot på.
 

EchoFive

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
153
Location
Stockholm
Inte direkt nyrekrytering, men vi har slagit ihop oss med en annan grupp eftersom vi båda förlorat halva gänget pga högskolestudier osv.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,548
Location
Helsingborg
Iom att vi pluggar på olika ställen så har "jag förlorat" 5 st från ord. rollspelsgäng.. Visserligen kommer de tillbaka och spelar då och då.. Är bara 4 st kvar.
Vet inte om de utflugna har rekryterat andra spelare.. En vet jag iaf träffat andra rollspelare.

/[color:green]Han</font color=green> som (antagligen) m lätthet skulle kunna få folk att spela rollspel men har inte tid till flera spelgrupper lr utöka den nuvarande spelgruppen
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,215
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Har tappat åtminstone 2 spelare på sistone, detta pga att de inte uppfyllde min elitistiske rollspelspolares höga krav. Jag och han har samtidigt rekryterat 2 nya små flickstackare, med mycket gott resultat - de verkar infria åtminstone en hel del av våra förväntningar på gott rollspel. Har vidare återupptagit spelandet med en gammal räv i stan, som vi inte spelat med på ett tag.

- Ymir, rapporterar från fronten
 
Top