Rekommenderade ljudböcker och radioteatrar

Ja! Min fru tipsade mig om den i helgen och jag satt uppe alldeles för sent i lördags för att lyssna klart på den!
Tyvärr är den så bra att allting annat från P3 Serie är ett gravt nerköp efter den. Den enda som varit värd att lyssna på efteråt är Sviten. Deckargrej om en rikemannafest som spårat ur. Berättas till 90% som förhör med polisen, uppblandat med lite fikarumstjôt mellan poliserna mellan förhören.

Halloj! Har forumiterna här någon rekommendation på bra ljudböcker, helst tillgängliga på Spotify, Youtube eller gratis?

Lyssnar på det mesta, tror jag, men gärna något kortare böcker, men så länge språket och tempot är bra klarar jag även längre verk. Förkärlek till det humoristiska dock, när det gäller skönlitteratur.
Dresden Files är känt för sin ypperliga inläsning av James ("Spike") Marsters. Det är inte tungt att hänga med i.

Jag snubblade nyligen in på Team StarKid, ett gäng som gjort ett antal musikaler (de flesta jag sett har varit riktigt bra!). Under covid-tider när de inte kunde jobba med faktiska scenuppsättningar gjorde de en bunt... podcastföreställningar?

De heter "nightmare time", utspelar sig i Hatchetfield (en stad som tre av musikalerna utspelar sig i, dessa är The guy who didn't like musicals, Black Friday, och Nerdy prudes must die) och finns två säsonger på deras hemsida (plus alla musikaler, men nightmare time är inga musikaler utan mer som radioteater).

Här är första säsongen. Mycket karaktärer från Hatchetfield-musikalerna återkommer i nightmare time (och vise versa), Men jag tror inte det är nödvändigt att ha sett musikalerna först (men jag tror det förhöjjer).

Back