Nekromanti Rekommendera mig ett one-shot

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,260
Ja rubriken säger väl allt?
Kom med era bästa förslag. Något hyfsat traddigt. Vi har 6-7 timmar på oss men ska hinna göra RP också.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,057
Location
Sthlm
The dying of St Margrets till Trail of Cthulhu är en höjdare. Spelarna kommer till en skola på en enslig ö där de arbetar som lärare eller diversearbetare. De börjar undersöka vad deras föregångare gjorde på ön och hittar en väldigt lovecraftiansk historia. Inte alls action, bara stämning. Finns färdiga rollpersoner. Jag vet inte om jag tycker att Trails regler egentligen är bättre än att köra friform, men folk i allmänhet tycks gilla dem. Scenariot i sig är dock en höjdare.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,260
Henke;n284875 said:
"Screams of the Children" / Cthulhu Dark...
Var hittar jag det?

Tack för tipsen annars. Någon som har nått att komma med i fantasy-genren?
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,601
Jocke;n284886 said:
Mitt eget Svärd & Svarktonstäventyr Dödsmördare från Bortom Graven finns på Scenariobiblioteket och fick 5 av 5 i betyg när God45 gick igenom allt innehåll där. Ev är det lite kort för 6 timmar spel.
http://www.scenariobiblioteket.se/?p...-bortom-graven
Det är kanske lite kort men det är också helt fantastiskt! Mina spelgrupper har älskat det båda gångerna jag kört det :)
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,057
Location
Sthlm
Bifur;n284890 said:
Apropå det, finns det något till Blood & Bronze? Det vore något...

Det går att hinna med rollpersoner och The Wondrous Hoard i ett möte och gratisdelen av Thralls of the Sun som finns på RPG now är också ett alternativ. (den heter Slave Pits of Sippar) Båda kan nog bli lite tighta att hinna med om det tar lång tid att göra rollisar.
 
Top