Nekromanti Rekommendation

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,868
Location
Barcelona
Trots att det inte har så mycket med vare sig Science Fiction eller Fantasy att göra, så måste jag skriva det här, bara för att jag tycker så mycket om er alla. har ni ännu inte läst Max Andersson, så gör det. Hans serier publiceras regelbundet i GALAGO och han har även kommit ut med albumet Pixy som borde gå att låna på de flesta bibliotek. Max Andersson är nämligen den störste svenske serietecknare vi har idag, och nånsin har haft. Charlie Christensen, Joakim Pirinen och Rune Andreasson kan slänga sig i väggen med katapult.

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 

Adragoor

Warrior
Joined
24 Jun 2001
Messages
260
Location
Lund, Skåne
Tja, fantasy har han kanske lite med att göra... Iaf är hans serier (och även filmer) rätt fantastiska. Jag såg hans utställning i Lund för ett tag sedan, vilket var trevligt :gremsmile:. (Han själv är f.ö. ävenledes trevlig. Iaf tillräckligt för att signera en affisch...)

Agh zadrau pôtul ilur Exarhep iz zanashrob bugd agh stâzob majât-snoshgronk tiul rausuga...
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,868
Location
Barcelona
Jaså, han gör film också. Det var nytt för mig. Hurdana är hans skapelser på det området? har du rentav ett namn på någon av dem?

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 

Adragoor

Warrior
Joined
24 Jun 2001
Messages
260
Location
Lund, Skåne
Filmer

Hans filmer har väl ung. samma känsla som hans serier. Mkt surrealism!

Agh zadrau pôtul ilur Exarhep iz zanashrob bugd agh stâzob majât-snoshgronk tiul rausuga...
 
Top