Nekromanti reglerna

Baldyr

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
1,188
Location
Eskilstuna
Hur exakt skiljer sig de nya (?) reglerna från de tidigare (från i år)? Det vore alltså bra att få ändringarna listade också.

"Stämningsskapande text" kan för övrigt misstolkas som att kategorin handlar om rena "stämningstexter" (alltså inte regel-, bakgrunds- eller spelmaterial). För visst kan även en regeltext vara välskriven?

Jag föreslår formuleringen: "Välformulerad, stämningsfull text som passar spelets anda".

/Baldyr
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Eller varför inte "Bästa språk"?

Eller varför inte baka ihop det med "Bästa koncept" till "Mest inspirerande" eller liknande? Som det är nu så är ju "Bästa koncept" en "Bästa spel" med lite "Mest fantasifullt"

"Mest fantasifullt" kan tas bort till förmån för "Mest inspirerande" och "Mest nyskapande".

Men det kanske är en annan diskussion egentligen, den har väl redan varit, eller hur?

Ska jag bryta loss den här diskussionen och nåla ursprungsinlägget, kanske?
Reglerna lämpar sig väl för en FAQ också, så om någon ville samla ihop frågor till den så lägger jag upp det. Annars gör jag det väl själv.

Och varför ha tre märkningar istället för bara (BIDRAG)-märkningen (="ställer upp med denna versionen") och ingen märkning alls? :gremwink:

Edit: Jaha, nu nålade Yassilus inlägget ändå..
 

Baldyr

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
1,188
Location
Eskilstuna
Eller varför inte "Bästa språk"?
Bra förslag. Några bifall?

Eller varför inte baka ihop det med "Bästa koncept" till "Mest inspirerande" eller liknande? Som det är nu så är ju "Bästa koncept" en "Bästa spel" med lite "Mest fantasifullt"
Medhåll.

Och varför ha tre märkningar istället för bara (BIDRAG)-märkningen (="ställer upp med denna versionen") och ingen märkning alls?
Medhåll, igen.

/Baldyr, som även tycker att kategorin Bästa nybörjarspel känns smått överflödig (eftersom mycket få faktiskt försöker göra nybörjarvänliga spel - i så fall skulle det nästan behöva vara en egen utmaning)
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Hur exakt skiljer sig de nya (?) reglerna från de tidigare (från i år)? Det vore alltså bra att få ändringarna listade också.
Entärningsbegränsningen är borta, några klargöranden kring format, max filstorlek och de ändrade förutsättningarna för inlämning. Inget drastiskt med andra ord.

"Stämningsskapande text" kan för övrigt misstolkas som att kategorin handlar om rena "stämningstexter" (alltså inte regel-, bakgrunds- eller spelmaterial). För visst kan även en regeltext vara välskriven?

Jag föreslår formuleringen: "Välformulerad, stämningsfull text som passar spelets anda".
Jag tror de flesta förstår vad som menas, speciellt när "som passar spelet" finns med. I vilket fall är inlägget låst nu, så det är så dags. Vill inte jaga admins för mycket.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Och varför ha tre märkningar istället för bara (BIDRAG)-märkningen (="ställer upp med denna versionen") och ingen märkning alls?
Jag vill att det ska vara lätt för de som vill hitta spel, oavsett deras status.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Nu kom jag förstås på att eftersom det finns ett pris för Bästa Regler så borde det kanske finnas ett för Bästa Koncept.. Men å andra sidan så är ju Dogmaspel just små koncept, och de regler som är bäst är enkla sådana som förstärker konceptet.
 
Top