Nekromanti Regler

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Oj en ny länk poppade upp! Regler.. Hmm. Låter bra! Jag hade ändå tänkt sammanfatta mina åsikter om Chronopia, Koboltism och Ankor i rollspel i några dokument som jag helt enkelt mejlar till intresserade /images/icons/wink.gif. Undrar om jag var först att se det där? Hur lång tid mellan inläggandet av "regler" och mitt inlägg? (Kom ihåg skrivtiden också! /images/icons/mad.gif ONEJ! DET ÄR HANS ÖGONBRYN IGEN! AAAH SPRING!)

Ondska är svaghet -Var stark.
Krigaren Arvidos' motto.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Länken regler las in exakt 20:17 idag, så den hade hunnit varit uppe en stund innan du upptäckte den, men du var säkerligen en av de första som såg den.

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Jag såg den innan Arvidos men jag skriker inte ut att jag såg den, det tycker jag är onödigt och väljer därför att inte informera alla andra att jag sett den.

Dock så var det ju bra att få upp ett "Kontakannons"-forum, och för en gång skull ligger det inte ett meningslöst "Jag är först"-inlägg längst ner (även om jag skrev FÖÖÖÖRST! i slutet av inlägget). Jag antar att det är du, bästa herr [color:green]Gardener</font color=green>, som ligger bakom detta. Tack [color:green]Gard</font color=green>.

/Seinet - Jag hävdar dock att Arvidos inte gjorde något fel i att informera de som inte sett Regler-länken.

<font size="3">Klaga inte på Offensiv!</font>
<font size="1" color="#646464">Vi vill se RipperDoc äta sina kängor</font>

<A HREF="http://hem.passagen.se/seinet/index.html" target="_new">http://hem.passagen.se/seinet/index.html</A> seinet@ironmaiden.com
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Jo, det var jag som la upp Kontaktannons-forumet men det är efter beslut inom redaktionen. Jag hade helst sett ett smidigt system där man registrerar sig och kan söka efter stad och sånt, men eftersom jag aldrig får tid att skriva det så gör vi på det här sättet istället, det ska förhoppningsvis fungera tillfredsställande.

Angående information om Regler-länken så kommer det komma ut tydligare inom kort, men det skadade inte att arvidos påpekade det (snarare tvärtom).

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Tja + Smileys

En annan kul sak är att samtidigt som jag klickade på gardeners inlägg kom ditt upp! Rätt coolt.. /images/icons/smile.gif Medan jag håller på med "Jag-är-först-snacket" så.. JAG HAR FÅTT EN NY GRAD HAHAHO! Fyfan vad barnslig jag är.. OCH PÅ TAL OM SMILEYS! Vem gjorde dom här på forumet, och går det att övertala han/hon/den/det att göra en :gremelak:? Det hade jag velat ha nu.. En med elak mun sådär ni vet, och elaka röda ögon.. Som i Nuclear War till amigan, om någon provat. En klassiker. [Här behövs ond smiley!] En [orch]-smiley hade också varit kul! Fast nu vet jag.. Jag laddar ner smileybilderna och modifierar dom själv.. Hehe..

Gillar ni min nya signatur hihihohahohAHAHAHA! MUAHAHAH (osv) [Här skulle också en ond smiley behövas]

Förlåt. OBS: Att jag tog upp min "grad" är ren självironi som jag tyckte passade i läget. /images/icons/wink.gif


/Arvidos, Riddare av nätet
Beväpnad med mus och tangentbord
Ridderlig respekt och ideal
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Tja + Smileys

Man ska vara snälla och trevliga mot varandra och man ska inte behöva någon elak smiley.

Smileysarna är standard för forumsystemet men om du gör nya kan vi lägga in dem. Finns det ett stort intresse kan vi kanske fixa nya själva.

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Re: Tja + Smileys

Kanske en liten cencursmiley (eller -bild) för svordomar och sån't.
Märkningen skulle kunna vara [piiip] eller bara [pip].

ex.
Det smällde som in i bara helvete!
Det smällde som in i bara [piiip]!

/Seinet - Bidrar gjärna med förslag som förbättrar systemet och gör det roligare.

<font size="3">Klaga inte på Offensiv!</font>
<font size="1" color="#646464">Vi vill se RipperDoc äta sina kängor</font>

<A HREF="http://hem.passagen.se/seinet/index.html" target="_new">http://hem.passagen.se/seinet/index.html</A> seinet@ironmaiden.com
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Project Smiley

Ja en censur-smiley skulle kunna vara en smiley med ett x istället för mun! /images/icons/smile.gif

Eller så här:

Seinet din jävla gris! Du kom före mig på kontaktforumet och regellistan! Din /images/icons/blush.gif!! Jag ska /images/icons/blush.gif och /images/icons/blush.gif och sedan /images/icons/blush.gif ! Sådeså!

eller:

Seinet din jävla gris! Du kom före mig på kontaktforumet och regellistan! Din /images/icons/shocked.gif!! Jag ska /images/icons/shocked.gif och /images/icons/shocked.gif och sedan /images/icons/shocked.gif ! Sådeså!

Eller kanske en sån där svart censurlapp?


Och här är ett citat från mitt senaste inlägg:

----------------------------------------------------
Hur skriver du sådär stort?


/Arvidos, ignorerar-mästaren!
(Som du kan se så ändrar jag
också signaturen då och då lite
dynamiskt sådär. Hoppas du gillar
min riddar-signatur.. Själv föredrar
jag den framför krigar-signaturen.)


----------------------------------------------------

Efter det där "Arvidos -Ignorerarmästaren" hade jag gärna haft en liten utmanande och sexig smiley, typ en som höjer ena ögonbrynet. En lurig en hehe.. Oxå bra att ha om det någon gång skulle dyka upp trevliga töser på forumet. Hehe.. [Här hade det också behövts en sexig/lurig smiley eller kanske en busig.]


(Nej jag säger inte att inte finns några tjejer/kvinnor/flickor på forumet, bara att dom är inte trevliga OOOPS! Va sa jag nu.. /images/icons/shocked.gif/ Hmm den Smilyen passar rätt bra när man gör bort sig.. *Check!*)

Jag får prova mina konstnärliga förmågor på smileysarna. Synd bara att jag suger på photoshop.. /images/icons/frown.gif nåja så svårt är det nog inte.. /images/icons/smile.gifFöresten har ni sett min idé om smiley-teater?

Would you like to know more? <A HREF="http://forum.rollspel.nu/showthread...681&page=0&view=expanded&sb=5&vc=1#Post31681" target="_new">http://forum.rollspel.nu/showthread...w=expanded&sb=5&vc=1#Post31681</A> /Arvidos, Riddare av nätet
Beväpnad med mus och tangentbord
Ridderlig respekt och ideal
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Överlag bra !!

Hallå !!
Får ta och säga att det har blivit roliga och bra förbättringar !!

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Överlag bra !!

Nu förstår jag ingenting.
(För att citera lärarspråket [ond smiley behövs här]. Hehe satir är kul!)


/Arvidos, Riddare av nätet
Beväpnad med mus och tangentbord
Ridderlig respekt och ideal
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Överlag bra !!

För att förklara mig lite bättre !!

Snyggare upplägg, 2 nya utmärkta forum !!

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,904
Location
Barcelona
Hmmm...

<I>tips till hur man skriver äventyr passar bäst in i spelledarforumet.</I>

Sen när hade vi ett spelledarforum?:)

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Re: Project Smiley

<font size="3">Vill</font> <font size="5">du</font> <font size="7">veta</font> <font size="5">hur</font> <font size="3">man</font> <font size="1">skriver</font> <font size="3">med</font> <font size="5">olika</font> <font size="7">stora</font> <font size="5">bokstäver</font> <font size="3">?</font>

HTML-kod min kära vän, HTML-kod

Ex.<pre>[color:black]<</font color=black>font size="3">[Din stora text här][color:black]<</font color=black>/font></pre>
eller:<pre>[color:black]<</font color=black>font size="5">[För en ännu större text][color:black]<</font color=black>/font></pre>

/Seinet - Det är dock jobbigt att skriva följande ord i varje inlägg:

<font size="3">Klaga inte på Offensiv!</font>
<font size="1" color="#646464">Vi vill se RipperDoc äta sina kängor</font>

<A HREF="http://hem.passagen.se/seinet/index.html" target="_new">http://hem.passagen.se/seinet/index.html</A> seinet@ironmaiden.com
 

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
Re: Project Smiley

det är ju också flashigt att byta <font size="6" face="impact">t</font><font size="5" face="courier">y</font><font size="4" face="times new roman">p</font><font size="6" face="arial">s</font><font size="5" face="impact">n</font><font size="5" face="verdana">i</font><font size="7" face="system">t</font><font size="3" face="tahoma">t</font><font size="4" face="arial black">!</font>

 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Re: Project Smiley

Det ända problemet här är att alla användare inte har alla de typsnitt man vill använda, till exempel så har väl inte (rätta mig om jag har fel) Linux/Unix-användare inte lika stort utbud av tysnitt, och samma sak med Mac-användare.

/Seinet - Visst, använder man Lynx eller annan textbaserad browser så spelar ju inte storleken heller någon roll.

<font size="3">Klaga inte på Offensiv!</font>
<font size="1" color="#646464">Vi vill se RipperDoc äta sina kängor</font>

<A HREF="http://hem.passagen.se/seinet/index.html" target="_new">http://hem.passagen.se/seinet/index.html</A> seinet@ironmaiden.com
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Typsnitt å sånt

Förvisso är det mindre chans att man har många fina typsnitt när man kör ett Unix-baserat system, men man kan ändå ha det om man vill, iaf i många UNIX-miljöer.

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Nitpick

Reglerna säger:
tips till hur man skriver äventyr passar bäst in i spelledarforumet.

...men det finns inget spelledarforum sedan det nya systemet (wwwThreads) togs i bruk...

Det kanske är ett hypotetiskt exempel iofs /images/icons/wink.gif
 
Top