Nekromanti Regler till Chronopia

Caligo

Swashbuckler
Joined
3 Aug 2010
Messages
1,970
Location
Göteborg
Xyas;n169811 said:
Hmm, bra poäng. Chronopiakänslan för mig är absolut ganska skitig och inte så mycket utvald av ödet som klösa sig framåt och uppåt med alla tillgängliga medel. Går det att modda kanske så det känns mer som att en är brickor i hänsynslösa makthavares spel?
Har aldrig läst eller spelat chronopia (nån slags stor stad?) - vad är det för element som behöver finnas i ett regelsystem/rollspel?
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,536
Location
Fallen Umber
Xyas;n169811 said:
Hmm, bra poäng. Chronopiakänslan för mig är absolut ganska skitig och inte så mycket utvald av ödet som klösa sig framåt och uppåt med alla tillgängliga medel. Går det att modda kanske så det känns mer som att en är brickor i hänsynslösa makthavares spel?
Jag har inte spelat så mycket med skuggspelet i Svavelvinter men det finns flera olika versioner av hur det kan influera spelet. Att man som spelare stundtals betraktar spelet så att säga ur gudarnas perspektiv förtar dock lite av den personliga känslan av att vara utsatt man får i AW (märk väl att det är en feature och inte en bugg). Så länge skuggspelet alls finns kvar tror jag det är svårt att bortse från det.
 

Botulf

Rage Paladin
Joined
25 Dec 2008
Messages
1,208
Barbarians of Lemuria. Speciellt då man lätt kan omtolka alla wacky yrken som careers. Skulle även ge lite mer swashbuckling känsla. Hyfsat enkelt att kovertera.
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,420
Botulf;n169891 said:
Barbarians od Lemuria. Speciellt då man lätt kan omtolka alla wacky yrken som careers. Skulle även ge lite mer swashbuckling känsla. Hyfsat enkelt att kovertera.
Ett TWERP-derivat. Slå en t10 för att se hur bra folkslag du är. 1 - sorry, du är wongos. 10 - fett, dimalv, bäst på allt.
 
Top