Nekromanti Regler om sex till EON

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Tvivlar att de någon sin kommer att skriva sådana regler *ler* MEN om du verkligen vill ha så finns det *skrattar*
Ibland när jag har långtråkigt så kan jag hitta på ganska konstiga saker och när jag väl har på börjat en sak så vill jag alltid avsluta det jag på börjat..
En gång för länge sedan hade jag lång tråkigt och jag hittade på nätet Netbok för Dungen and Dragons en av dom innehöll en bok om SEX i rollspel på engelska för D&D.
Jag läste igenom den och i brist på bättre började jag översätta den och skriva om den till ett svensk spel. *ler* så reglerna finns..
 

HighSpirit

Veteran
Joined
28 Nov 2000
Messages
22
Location
Kingsharbour
Re: Never I hope

Du missuppfattade mig lite där tror jag. Jag har häller inge lust att sitta och lyssna på en SL med en bula på byxorna och svättig överläpp som imiterar en kvinna. Men om jag inte mins fel så skrev nån kille i något forum för ett år sedan att han skrivit otroligt avancerade sexregler :gremlaugh: Och vem vill inte se dom lixom? :)




Och kom ihåg! Bajs är igentligen bara kolväte föreningar!
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Som vanligt.....

Det skall väll inte behövas några regler till det...../images/icons/smile.gif
Det är ju bara att göra som vanligt ju....../images/icons/wink.gif

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>
 

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
homoerotiskt...

<I>"Jag har häller inge lust att sitta och lyssna på en SL med en bula på byxorna och svättig överläpp som imiterar en kvinna."</I>

Håller med. Ett gäng grabbar som sitter och kåtar upp varandra genom berättelser om sex. Det är lite homoerotiskt på något sätt...samma killar ägnar sig säkert åt att "runka bulle" också...

No one shoots at Santa Claus
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Re: homoerotiskt...

Nu får det väl räcka med fördomar...
Man måste väl tillåta sig ett fritt berättande ibland, utan att hindras av samhällets normer...eller nåt. Jag tycker inte att killar som spelar med sex (väl beskrivet) i rollspel per definition är homoerotiska. Man måste kunna inse att det är rollspel.

/RD - upprorisk

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>
 
Joined
16 May 2000
Messages
355
Location
Stockholm
Ja, när kommer det? =)

Hmm hur hade du tänkt dig att dessa regler skulle se ut?
Ska rollpersoner ha färdigheter som penetrering, smekning mm?

SL: "Tyvärr du fumlar ditt 'knäppa upp hennes Bh'-slag. Du skär dig på en metallbit och tar 3 trauma, 4 smärta och får en blödningstakt på 1"

Willie

"Bite me dough boy!" - Mimi i The Drew Carey show<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Willie Garvin on 2000-11-29 00:48.</EM></FONT></P>
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: homoerotiskt...

<I>Ett gäng grabbar som sitter och kåtar upp varandra genom berättelser om sex. Det är lite homoerotiskt på något sätt...</I>

Hmph. Notera att det ovanstående förutsätter att
1: alla som spelar rollspel är (unga) grabbar,
2: sex i rollspel automatiskt är något oseriöst, eller som hanteras oseriöst.

Jag har själv erfarenhet av motsatsen, på båda punkterna.

--
Åke
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Re: Never I hope

"Själv spelar jag rollspel för att man kan göra precis vad man vill där"

Jepp...t.o.m. mer än man kan i verkliga livet, jaga demoner och trolla... Men vissa detaljer behöver man knappast några regler för. Alla kan det.... Hur skulle annars livet kunna överleva om ingen kan fortplantningens grunder...

Riddaren


Även den bäste har dåliga dagar
 

Virocon

Swordsman
Joined
5 Sep 2000
Messages
453
Location
Stockholm, Sverige
Re: NEJ

VIL-slag:Ob1T6 för att resa den? Hm...Nä...
Däremot kan man ju fumla akten och komma tidigare, men det får väl bli ett annat VIL-slag, typ Ob2T6.
Oavsett så är det lite väl absurt för att tas upp. Om någon vill tjåka så är det hans problem, ge honom några könssjukdomar så lugnar de sig. De gjorde mina spelare när jag var SL. De dog för övrigt/images/icons/smile.gif
 

Largoi

Warrior
Joined
24 Jun 2000
Messages
395
Location
Gråbo
Jag tycker detta var en utmärkt idé...
ja vi skaffar regler för ALLT!!!!!!
(detta på minner mig om en incedent... mina kompisar lurade en kille att höja färigheten "Skita snabbt" jag tror det var i DoD...)
Vi kan ju ha regler för hur lång tid det tar för en person att urinera...
Hur man bäst pillar sig i näsan utan att det märks
Hur man fiser luktfritt
Ja varför inte en regle för hur många regn droppar man får på sig i minuten vid Monzun...
*hoppas folk inser sarkasmen*

Jag är nog gud iallafall, när man tänker efter...
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Re: Vi hade också en sådan spelare en gång...

Det första han gjorde när han skapade en ny RP var att höja förföra till 15 - SL tillät nämligen inte högre än 15 i den färdigheten då... annars skulle det blivit så överdrivet.
Det andra han gjorde, när vi börjat spela, var att säga "Öh, jag går till första bästa bar och börjar ragga... höh höh...", skakandes på benet av extas. Det är vad vi kallar en nörd... /images/icons/smile.gif

Vi löste det hela så här:
SL gav han e "brud" (hahaha) som "såg hyfsat jävla skitfin ut", det han väntade sig var förstås en detaljerad beskrivning av hur det hela gick till. SL sade så här, "Du vaknar upp på morgonen i en säng, där du somnade," *beskrivning*, "när du kliver upp ur sängen och ser dig runt kommer kvinnan fram till dig, hon öppnar den röda sidenmorgonrocken och du ser att" *SL skrattar* "hon har en k*k!!! HAHAHA!!!"
Nästa spelmöte försökte han också ragga hela kvällen, SL sade så här mycket exakt: "Tyvärr, det blir inge pussy för dig idag."
Nu har vi slutat spela med honom för länge sedan, om jag inte hade varit så snäll som jag är så hade jag varnat er för honom och namngivit honom *ivult smajl*.
Så överdriv inte det där, resten av spelgruppen kan finna det irriterande om det går för långt.

Jaja, det var lite off topic.
Hur som helst så är det bara att slå Ob3T6 mot förföra, lyckas man så lyckas man, misslyckas man så blir det ett 10minuters-fredags-full-som-fan-ligg, fumlar man får man inte upp den eller så är offret en man eller något liknande taskigt. Om man redan förfört offret tidigare kanske det blir -Ob1T6, äh... tänk bara logiskt så ordnar det sig ska du se.
/images/icons/smile.gif

[color:red]/P|uT0NiUm</font color=red>
Point

Click


KILLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL!
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
<I>mina kompisar lurade en kille att höja färigheten "Skita snabbt"</I>

Tja, i Drakar och Demoner Rese (regelföljetong i fanzinet Armageddon) fanns färdigheten 'Bajsa Gräs'.
(Den hade också en utrustningslista som inkluderade 'Dan Hörning i en hink'...)

Fast skit är väl lite off-topic i en diskussion om sex. Förhoppningsvis. (-:

--
Åke
 
Top