Nekromanti Regler och sånt

Rawridge

Veteran
Joined
14 Jan 2005
Messages
1
Heej, jag är sugen på att börja spela rollspel, men har aldrig spelat. Så jag skulle vilja veta lite regler.
 

Targon

Hero
Joined
29 Jun 2000
Messages
1,667
Location
Lund
...ja, vad svarar man på detta? Köp, låna eller ladda ner något av alla tusen rollspel och kolla upp reglerna där.
 

Hobert

Warrior
Joined
22 May 2000
Messages
280
Tjena,

en tråd med samma fråga var uppe för nån vecka sen.

Kolla här.

Lycka till!
 

Wictor

Warrior
Joined
9 Feb 2004
Messages
325
Location
Stockholm
Kort sagt kan man väl säga att det finns ett otal rollspel med nästan lika många regelsystem att välja på. Allt beror på vad för sorts spel man vill spela.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Tjaa, om jag skulle vara du så skulle jag nog försöka f tag på nått enkelt system att börja med. Ett system som jag kan rekomendera är det som finns i M:UA, där så ska man slå en t100:a under ett färdighetsvärdfe. Ett anant enkelt system är det som finns till SWd6, där så ska man slå det anal t6.or över en viss svårighetsgrad.

/ Johan K, som tippsar lite
 

Jaggernaut

Hero
Joined
6 Aug 2003
Messages
941
Ehh!? [OT&ANT]

där så ska man slå det anal t6.or över en viss svårighetsgrad.

Alltså, jag blev då inte speciellt sugen på att pröva det där systemet. Fast det kanske bara är mig :gremwink:


Jaggernaut kunde inte bara motstå att svara på det där, fy mig.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,472
Location
Helsingborg
Re: Ehh!? [OT&ANT]

Johan K och sedan Troberg said:
där så ska man slå det anal t6.or över en viss svårighetsgrad.



Alltså, jag blev då inte speciellt sugen på att pröva det där systemet. Fast det kanske bara är mig :gremwink:
Säger personen som brukar skita i regelsystemen om han inte får mixtra med det själv först med en skiftnyckel? :gremsmile:

/Han som gör missdådet att OT:a i en nybörjarfrågetråd
 

Jaggernaut

Hero
Joined
6 Aug 2003
Messages
941
Re: Ehh!? [OT]

Johan K och sedan Troberg? och sedan Han said:
där så ska man slå det anal t6.or över en viss svårighetsgrad.

Alltså, jag blev då inte speciellt sugen på att pröva det där systemet. Fast det kanske bara är mig :gremwink:

Säger personen som brukar skita i regelsystemen om han inte får mixtra med det själv först med en skiftnyckel? :gremsmile:
Nu tror jag du har blandat ihop mig med någon annan? Jag har oftast inga större problem *host* att godta regelsystem. Men skita i det brukar jag inte göra, möjligtvis förakta det lite lätt men inte skita i det.

Han said:
Han som gör missdådet att OT:a i en nybörjarfrågetråd
Det var ju jag som började så du får skylla på mig (jag lovar) ifall någon blir sur.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,472
Location
Helsingborg
Re: Ehh!? [OT]

Gaah! Jag är så van att det är Troberg så jag läste inte ens namnet.. :gremsmile: Förresten så var inlägget ett försök till skämt.. Analt - skita.. Äh, ett unket skämt ändå.. Och återigen förvirrar du mig med namn.. :gremsmile:

/Han känner sig dum (och slutar nu OT:n i denna tråd)
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Ehh!? [OT&ANT]

Eherm..... :gremblush: :gremblush:
Jag ska nog försöka kolla stavningen ännu bättre i fortsättningen.. :gremtongue:

/ Johan K, tor sig gjort ett liknande misstag för inte SÅ längesedan.. :gremsuck:
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Ehh!? [OT&ANT]

Det riktigt märkliga var ändå att ingen reagerade över att stackars Rawridge ALDRIG spelat rollspel, men att Johan K ändå svarade med de helt obegripliga termerna M:UA, t100 och t6, färdighetsvärde och SWD6. Vore jag Rawridge skulle jag klia mitt huvud rejält nu.

Jag föreslår nog Dunder och Drakar till Rawridge, att titta lite på. En svensk och gratis variant av det rollspel som spelas av flest personer i världen.

http://mikael.borjesson.net/dnd/rollspelet.asp
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Ehh!? [OT&ANT]

"Det riktigt märkliga var ändå att ingen reagerade över att stackars Rawridge ALDRIG spelat rollspel, men att Johan K ändå svarade med de helt obegripliga termerna M:UA, t100 och t6, färdighetsvärde och SWD6."

Det är inte så underligt. JohanK gör alltid så. Vi har vant oss, helt enkelt.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Bra at bli påmind om det.. [OT&ANT]

Humm, du har en klar poäng där..
Tackar att du påminde mig om det !!
 
Top