Nekromanti Regler för Jakt?

Boldtaar

Warrior
Någon som vet om det finns några regler för att jaga vilddjur och hur mucket kött man får ut av olika djur i någon modul?
Känner att jag saknar ett fast regler för detta då min spelare jagara ganska mycket efter föda på sina äventyr.

Eller kommer detta komma med i "Vilddjur & Bruksdjur" modulen?

Gastono

Hero
Pyttelite regler för jakt finns i spelarens bok under färdigheten jakt men det är knappast värt att slå upp...

I övrigt så kan jag inte påminna mig om att jag har läst något om jag har läst något om jakt förutom i riddaren.

I riddaren finns det 4 sidor om jakt men det är inte riktigt ur det praktiska syftet som att få mat utan i adelsmäns nöje.

Om du har modulen eller möjlighet att låna den så kan du kolla sid 21 och frammåt iaf.

Där finns regler om jaktfalkar och jakthundar, litet stycke om vart man får jaga och vem som får jaga.
Ett par rader om jaktlycka och vidskepelse är lite roligt att läsa också.
Regler för hur svårt det är att hitta ett djur vid olika väder och i olika marker (skrivet som god jaktmark och liknande).
Attribut för olika jaktbyten såsom hjortar, räv, varg och björn m.m finns också.

Modulen är bra i övrigt så du skulle kunna tänka dig att köpa den om du skulle få några slantar du inte vet vad du skall göra med.

Wictor

Warrior
Efter att ha skummat igenom texten i fråga så har jag inte hittat något som beskriver hur man går tillväga för att livnära sig på jakt i Riddaren. Den beskriver endast jakt som en fritidssysselsättning eller hobby verkar det som.