En annan variant på "smakar det så kostar det":
När man aktiverar bullet time så står tiden still för alla andra, men det är extremt påfrestande för kroppen. För varje rundas agerande man gör i bullet time så slår man 1T6 efteråt. Slår man 1-2, går man ner på 0 KP när bullet time avslutas. Men man kan fortsätta ändå. Men för varje ytterligare gång man slår 1-2, så får man ett fallerat dödsslag. Kommer man upp i tre fallerade dödsslag avslutas bullet time och man dör omedelbart. Men så länge man slår 3+ så får man köra på med egna rundor, medans ingen annan kan agera.
Å andra sidan så kan ingen hindra en så länge man är i bullet time. Ingen kan parera eller ducka, ens besvärjelser kan inte stoppas av Antimagi, man kan slippa ur någons grepp genom att skära av fingrarna på dem, om inte annat. Eventuellt kan man ge humanoider som inte är särskilt skyddade dödsstötar som mot en sovande.
Jag hade nog begränsat föremålet till att användas max 1 gång per spelmöte.