Presentation Registrerade mig, till slut

Herr_Omar

Veteran
Joined
8 Aug 2023
Messages
24
Location
Stockholm
Hej!

Första gången jag kom i kontakt med rollspel var 1983 – Drakar och Demoner. Vilken käftsmäll! Därefter skaffade jag varenda låda, bok och tidning som Äventyrsspel släppte, det mesta finns kvar i skåp, hyllor och lådor. Mutant är fortfarande den stora favoriten, tätt följt av Kult. (Gunilla och Michael, ni har trollbundit mig; jag är fortfarande fast i ert grepp!)
Med tiden utvidgade jag mitt intresse till utbudet på engelska. På 90-talet spelade jag främst Call of Cthulhu, Warhammer Fantasy Roleplay, Vampire – The Masquerade, Elric! samt då och då Middle-Earth Roleplaying (MERP) eller Star Wars Role-playing Game. Som så många andra fascinerades jag av Tolkiens värld men MERP var en stor besvikelse. Trots eget BRP-system infann sig aldrig känslan av att vara i Tolkiens värld.
Sedan kom föräldraskapet och ett annat fokus i cirka 15 år.

Samlandet har dock fortgått och idag har jag återupptagit spelandet. Jag är imponerad av kvaliteten på det som producerats i Sverige. Några som verkligen påverkat mig på senare tid är Järnringens Mutant: Undergångens arvtagare och senare Fria Ligans YZE-system, samt den eleganta transformationen Call of Cthulhu Sverige (Eloso förlag). Vilka hjältar ni är! Och då jag fortfarande betraktar mig som Tolkienist är jag mycket glad att det i och med The One Ring äntligen går att träda in i Tolkiens värld.

Mitt fokus ligger just nu på Call of Cthulhu Sverige, Coriolis, Mutant: År Noll (inklusive alla tillägg), Nordiska väsen, The One Ring och Ur varselklotet. Jag är SL för två grupper, dels för min son och hans kompisar, dels för vänner och kollegor på jobbet.

Jag har både energi och tid för mer spel. Skicka ett PM om du behöver en erfaren spelare eller en SL!

Tobias Ahlgren


PS
Herr Omar är sidekick till Ture Sventon, en annan barndomsidol.
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,121
Välkommen till forumet!

Vill du prata rollspel, häng på till discorden vetja!

 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,923
Varmt välkommen!
 
Top