Funderar på en initiativregel. Turen som symboliseras av en bricka kan man efter att man utfört sin handling skicka vidare till vem man vill. Skickar man den till en motståndare vinner man något och om man skickar den till en allierad förlorar man något. "Något" i sammanhanget kan var en HP eller liknande. Det kanske är ett intressant val. -Idéer på detta?
Eller så kanske man måste lyckas under sin speltur för att få skicka turen till en vän. Om man misslyckas, med sin attack till exempel, måste man skicka turen till en fiende. Om man har lätta och svåra manövrer att välja på blir det ännu mer intressant. För då påverkar valet av handling chanserna att behålla initiativet på sin sida.
Eller så kanske man måste lyckas under sin speltur för att få skicka turen till en vän. Om man misslyckas, med sin attack till exempel, måste man skicka turen till en fiende. Om man har lätta och svåra manövrer att välja på blir det ännu mer intressant. För då påverkar valet av handling chanserna att behålla initiativet på sin sida.