Nekromanti Regelkollare (och korrare light) sökes till Fantasy!-pocket!

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Behöver en eller två personer som kan kolla igenom en liten pocketbok vi ska göra, bara med Fantasy!s regler. F!-basic, typ. För folk som inte behöver hela grundboken (de kanske gör sin äventyr och kampanjer helt själv). Eller de som bara ska spela, inte spelleda, och vill ha en liten (och extremt prisvärd) regelbok. Kommer kanske även bundlas med vanliga regelboken.

Koll av regler så de är konsekventa, och att det inte har hänt nåt. (De är saxade ur grundboken, och redan lästs av många.) Har försökt att rätta det vi missat, men nåt kan ju slunkit med ändå. Se ni nåt stavfel så kan det naturligtvis också rättas.

Boken är på 108 sidor och i "vanligt pocketboksformat". Och inte för liten textgrad.

Hör av er om intresse finnes!
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
... En sån bok skulle jag behöva, eftersom jag just är en sådan som föredrar att göra allt själv utöver grundregler och monster.
 

clarence redd

FrostByte Books
Joined
23 May 2014
Messages
1,525
Location
Göteborg
Aha, så det blir ett pocketspel iallafall! Kul. Jag tror absolut på den idén. Det skulle vara fint om det blev en pocket med äventyr också - ett perfekt kit för den som vill köpa ett rollspel på PocketShop för att läsa på tåget.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Frågan är hur man ska övertyga PocketShop att ta in rollspel... Hmm. Men Sfbok tyckte det var en toppenidé.
 

clarence redd

FrostByte Books
Joined
23 May 2014
Messages
1,525
Location
Göteborg
Finns det inte någon som har en kontakt på PocketShop? Det går säkert lättare om man kan testa i *en* butik först.
 

clarence redd

FrostByte Books
Joined
23 May 2014
Messages
1,525
Location
Göteborg
Kan det här funka: (Bygger på att du har en bra kontakt på SF-bokhandeln). Under GothCon kan SF-bokhandeln ha ett popup-ställ hos PocketShop på centralstationen i Göteborg. Eftersom PocketShop själva började som en popup-butik kanske det kan vara lite lockande för dem. Dessutom är ju rollspelare faktiskt bokläsare i väldigt stor utsträckning. SF-bokhandeln har testat en popup-butik här i Gbg, så de är nog redan på banan. Ett litet delikatessutbud av spel (Ensamma vargen, Fantasy! Pocket, StoryCubes, Fluxx etc) och några sf-/fantasytitlar borde kunna gå att plocka ihop. Det är ett samarbete som båda parter borde tjäna på tycker jag.
 
Top