Nekromanti Regelfrågor (O:FR)

Ki-ai

Warrior
Joined
14 Sep 2010
Messages
268
Kiai said:
Shotguns....hagelgevär.

Var står det hur de fungerar? Jag missar det :gremfrown:
Någon som kan detta?

Hur många kulor låter ni folk avfyra med autofire?
 
Joined
17 Jun 2009
Messages
171
Location
Göteborg
Det har hamnat väldigt undanskymt på sid 30 under skada.

I princip kan man ju skjuta nästan hur mycket som helst under en runda, i alla fall om man inte har bandmatning. Ska man vara petig så skjuter de flesta helautomatiska ca 500-600 skott per minut div 10 i sekunden,så egentligen är väl max 50-60 skott per runda. Inget för långa skjutavstånd.
Ska lägga upp en film där jag testar reglerna skarpt med AK4.
 

Totte

Warrior
Joined
1 Aug 2004
Messages
387
MR_Fallen_Publishing said:
Ska lägga upp en film där jag testar reglerna skarpt med AK4.
I lumpen fick jag på skjutvallen order av Kapten att ladda ett magasin till AK-4:an och sedan ställa till automat och skjuta salvor på typ 15 meters håll från höft mot ett den helfigur för han ville demonstrera att automat eld inte är en bra idé. Tryckte typ 4 salvor med 4-6 skott i varje (20 skott i magasinet).

Hade tre träffar från knä och ner, två buk och en huvud. Han tyckte jag hade "fuskat" som medvetet siktade lågt inför varje salva ;-)
 
Joined
17 Jun 2009
Messages
171
Location
Göteborg
Låter rätt rimligt. Efter att ha övat 5-6 dagar med det nya skjutreglementet (och fått upp min Autofire skill rejält) träffar jag nog med alla. Men det är ju på en skjutbana,i verkligheten hade det varit en helt annan femma. Ska som sagt lägga upp filmen så kan ni fundera själva.
 

Ki-ai

Warrior
Joined
14 Sep 2010
Messages
268
MR_Fallen_Publishing said:
Det har hamnat väldigt undanskymt på sid 30 under skada.

I princip kan man ju skjuta nästan hur mycket som helst under en runda, i alla fall om man inte har bandmatning. Ska man vara petig så skjuter de flesta helautomatiska ca 500-600 skott per minut div 10 i sekunden,så egentligen är väl max 50-60 skott per runda. Inget för långa skjutavstånd.
Ska lägga upp en film där jag testar reglerna skarpt med AK4.
Bra regel för hagel, i en framtida version krävs nog en separat rubrik.

Så, multiplicerar man svårighetsgraden med antalet kulor som avlossas i autmatstöten?
 
Joined
17 Jun 2009
Messages
171
Location
Göteborg
Jag sliter just nu mitt hår med att hitta bättre regler för automateld fgör en kommande engelsk/amerikansk upplaga. Major Bothworthy har en formel som är bättre, men jag skulle vilja hitta något ännu lättare.
 

Ki-ai

Warrior
Joined
14 Sep 2010
Messages
268
I den närmaste framtiden kommer jag att sitta helt nöjt och titta på när de utnyttjar att k-pistar har låg recoil. De får skjuta bursts
 

Ki-ai

Warrior
Joined
14 Sep 2010
Messages
268
Hur använder ni courage? Skalar ni det?

Ett misslyckat slag på courage mot 10 ger ju enligt reglerna att man bara ligger och trycker då motståndaren öppnar eld, gärna med händerna för öronen, men vad tycker ni skall hända om man precis lyckas? Låter ni det ha konsekvenser? Jag skulle gäran vilja utarbeta något slags tabell med måttstockar och exempel tex

Under lätt eldgivning
Misslyckat: Ta skydd, ligg kvar till dess att myndighetsperson lyckas övervinna din skräck med sin Aura eller att du lyckas med ett svårt courage-slag

Lyckat men med max 2 diff: Du vågar titta upp, men glömmer något viktigt, tex att skjuta/sluta skjuta (tömmer magasinet med mer eller mindre usel träffsäkerhet) eller att ta på sig hjälmen

Lyckat men max 5 diff: Agerar hyfsat fritt, men gör något misstag på grund utav stress/skakiga händer osv. Kan tex tappa magasin, försöka avfyra upprepade gånger utan att ha osäkrat osv
 
Top