Nekromanti [Regelfråga] Skrämmande och Fasansfullt

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,070
Location
Göteborg
OK, min sista regelfråga.

Odjursegenskaperna Skrämmande och Fasansfullt (s. 90) har intressanta effekter, men jag undrar lite exakt hur de tillämpas.

Det står att stanserna som elimineras väljs i hemlighet. Men när avslöjas de? Så snart striden har börjat, eller bara när någon försöker använda en förbjuden stans? Om det senare är fallet, kommer den spelaren att förlora sin stans (och därmed vara öppen för attack) eller får hen välja en ny? Vad är i-världen-logiken för detta - om ett monster gör dig rädd att vara Aggressiv borde du väl känna av det? Men om det avslöjas innan du väljer stans, vad var det då för poäng med att hemlighålla det i några sekunder?
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Bolongo;n94922 said:
OK, min sista regelfråga.

Odjursegenskaperna Skrämmande och Fasansfullt (s. 90) har intressanta effekter, men jag undrar lite exakt hur de tillämpas.

Det står att stanserna som elimineras väljs i hemlighet. Men när avslöjas de? Så snart striden har börjat, eller bara när någon försöker använda en förbjuden stans?
Asbra fråga som behöver förtydligas.

När den "förbjudna stansen" vänds upp så blir den Ingen stans. I-världen-logiken är att du blir förlamad av fasa när du försöker göra fel sak och sedan reagerar helt irrationellt i följande rundor och gör något annat.
 
Top