Regel Frågor?

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,024
Location
Uppsala
Överblicka påverkas av negativa modifikationer som smärta och init=0. Summan av tärningsslaget inkluderar inga positiva eller negativa modifikationer utan är bara tärningarna som de ligger på bordet!
 

Huggsnok

Veteran
Joined
7 Jul 2011
Messages
25
Ja, ett ifyllbart digitalt formulär känns rätt att ha tillgång till år 2020, i synnerhet när det är ett spel som har en del övriga digitala hjälpmedel, eller kommande iaf... *host* QR koderna *host* ;)
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
712
En liten fråga om att Leecha stack:
Om en hacker har Leechat stack, men inte är nöjd och vill ha mer. Kan denne då utföra handlingen Leecha igen och stackar isf det nya resultatet med befintlig #Stack?

Dvs om hackern har 25 #Stack leechat och slår ett nytt slag som blir 15. Har hackern då 25+15 = 40 #Stack, eller räknas det som senaste handlingen, endast 15?

Bonusfråga: Om hackern har ett #Lace+6 som används vid Leechen, hjälper detta endast för att nå över svårighetsgraden 20 (min gissning), eller räknas det även till resultatet? (Dvs +6 stack om lyckat?)

(Har förstått att handlingen #Överblicka ger resultatet; befintligt #initiativ (dvs ej värdet i #initiativ från rollformuläret?) + slaget från Överblicka.. men det är ju en helt annan handling)
 
Last edited:
Top