Nekromanti REDRUM, REDRUUUM!!! [SPOILER FÖR I HELVETE RYGAR!]

Marukusu

Hero
Jag håller på att gråta ihjäl mig för att det inte finns tillfredställande mängd info om demoner i Eon. Därför vill jag veta allt om dessa, då helst hur de beter sig i fysisk form. Och snälla, kom då inte gaggande om att "SL got the power" eller att "kolla N&V boken om belial", jag vill ha konkret och officiell information om olika typer av demoner och deras beteenden.

:tekopp:

Men snälla du

Det finns ingen konkret och officiel information om demoner förutom den lilla del i V&N.

Så tyvärr. Förresten, din rubrik får bara folk att kolla lite snett på den och sedan ignorera.

Pendragon

Swashbuckler
Lite hyfs?

Du får helt enkelt hitta på nåt själv då det inte finns ett jota officiell information om demoner till utöver V&N och M&M.

Vill du sen att folk ska dela med sig av sin egenproducerade information (som just vad det gäller demoner, är väldigt sparsam. Såvitt jag vet finns det bara på Drunoks Drängar, trist nog) så är det väl inte för mycket begärt att du ber snällt istället för att domdera och ställa krav?

/Joel - som länkar till Dervisch och Specula ändå.

Ymir

Nybliven Stockholmshipster
Spåjjler mina spelare

Tja...det enda jag har, utöver det Pendragon länkat till på Drunoks Drängar, är en halvdemon...men det är kanske inte fy skam, ändå? Söt är hon :gremsmirk:

- Ymir, hänvisar

Marukusu

Hero
Re: Spåjjler mina spelare

*suck* OK, jag ger mig... Jag skall omedelbart begå seppuku.

Alla framtida inlägg kommer att skrivas av min reinkarnation, och kommer förhoppningsvis vara bättre.

:gremfrown:Kudasai :gremfrown:

Ett blygsamt tips...

Jag håller på att gråta ihjäl mig för att det inte finns tillfredställande mängd info om demoner i Eon. Därför vill jag veta allt om dessa, då helst hur de beter sig i fysisk form. Och snälla, kom då inte gaggande om att "SL got the power" eller att "kolla N&V boken om belial", jag vill ha konkret och officiell information om olika typer av demoner och deras beteenden.
Mitt hetaste tips på officiellt material är Encyklopedia Mundana. Om du söker i den efter de namnen som presenteras i infon på neogames hemsida om Demoner (citerar den väsentliga infon nedan) så kan du hitta åtminstone lite grundläggande information om dem (det är iofs knappast mer än vad som står i N&V men så finns det inte heller så mycket mer officiell info ännu).

"Exempel på några som beskrivs är Anticultor, Cicatrix, Cruor, Diabol, Dubbelgångare, Edax, Elddemon, Kölddemon, Leprachaum, Nefandus, Ruptor, Sanguinar och naturligtvis även spöken och vålnader."

Ljusetsriddare - som också kan känna viss frustration över den bristfälliga infon om demoner även om han inte har några problem att hitta på egna versioner av det hela

Drakvrede

Swordsman
Minimalt PS...

En liten korrigering; spöken och vålnader kommer inte att beskrivas i demonmodulen, utan de beskrivs istället i A&S ( = Andar & schamanism)...
:gremlaugh:

(Andar & schamanism anser jag för övrigt bör vara det nya, fräscha, namnet på ande- och drömmodulen)
:gremwink: