Nekromanti Redaktionen klar!

G

Guest

Guest
Kommentarer till artikeln Redaktionen klar!
Som tidigare meddelat så håller vi på med omstruktureringar på www.rollspel.nu. Nu är en del av omstruktureringen avslutad i och med att en ny redaktion är rekryterad. Vi har fått in många intresseanmälningar från de personer vi valt ut som möjliga kandidater till den nya redaktionen och efter att vi noggrant gått igenom dessa har vi äntligen fattat ett beslut.

Den nya redaktionen ser ut som följer:

Forumsredaktör: Yassilus
PR-redaktör: jinx
Innehållsredaktörer: chrull och Mask
Grafikre... (417 fler tecken)

Gå till artikeln
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,286
Location
Örebro
Äntligen så är den nya redaktionen utannonserad och jag får önska alla nya redaktionsmedlemmar ett lycka till i sitt värv! :gremsmile:
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Hot damn!

Härligt! Hela redaktionsomstruktureringen är väldigt lovande, och de nya redaktörerna gör det bara mer spännande, Jag vet ju hur engagerad Mask var för det här, och jinx vet jag ingenting om! - Vilket också är spännande. :gremwink:

Ja, och så skåningen, då.

Finns det några teasers för redaktörernas framtidsvisioner? :gremsmile:
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Medhjälpare är alltid välkomna

Jag tror även att Johnny glömde nämna att alla kan vara med och hjälpa till som medhjälpare.

Som avgående redaktör kommer jag självklart inte att sluta jobba för www.rollspel.nu. Jag vill ju att www.rollspel.nu skall bli bättre och bättre så då får jag allt se till att dra mitt strå till stacken så den blir det också.

/Seinet Wintermute - Skall sova snart
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
jinx är Johan Linder som tidigare varit chefredaktör för Codex, så han har både kontakter och erfarenheten att göra ett väldigt bra jobb även om han inte varit så aktiv här på webbplatsen.

Jag önskar alla nya redaktionsmedlemmar varmt välkomna och hoppas och tror att den nya redaktionen kommer kunna uträtta storverk.

Lite teasers borde ni nog kunna få, men först måste vi låta dem få chans att acklimatisera sig till sin nya situation.

Till sist hoppas jag att alla som visat intresse för redaktionsplatserna men inte fick någon post istället kan hjälpa till genom att jobba som medhjälpare då vi kommer behöva många sådana. Men mer om det och rekrytering av sådana kommer de enskilda redaktörerna få ta hand om.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Se där ja !!
Man får ju lov & grattulera !!
Lycka till hörrni !!

/ Johan K, som är på jobbet
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Trevligt även om listan innehåller en del överraskningar. Hade dock gärna sett en presentation ifrån varje redaktör, särskilt då jonix som jag känner till allra minst om. Vad kommer varje redaktör att ansvara för mer konkret? Vem kommer till exempel att ansvara för recensioner?
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Hade dock gärna sett en presentation ifrån varje redaktör, särskilt då jonix som jag känner till allra minst om.
Det har vi ju redan en sida för, så det dyker nog upp snart, när redaktionen börjat få ordning på saker.

Vad kommer varje redaktör att ansvara för mer konkret? Vem kommer till exempel att ansvara för recensioner?
Det där gäller ju egentligen bara innehållsposten, vad jag själv tycker är bäst med den nya redaktionen är den tydliga ansvarsfördelningen. Förutom innehållsredaktörsposten då, så jag hoppas att det delas upp på ett tydligt sätt. (Som Aktuellredaktör (polls, nyheter, teman) och Arkivredaktör (recensioner, artiklar, länkar), fast utan dom fula namnen.. Eller Artikelredaktör (Nyheter, recensioner, artiklar) och Övrigredaktör. :gremtongue:)

Vad jag skulle vilja veta är vem som har hand om oss användare, så jag vet vem jag ska vända mig till med mina pedagogikidéer, t. ex.
 
Är det PR-redaktören som sköter kontakten med oss?
Är det forumredaktören, eftersom profilerna ligger i forumsystemet?
Är det chefredaktören, eftersom han är en övergripande redaktör?
Eller ska jag vända mig till Gardener eftersom han tog upp ämnet?

Hoppas att jag inte lät för bitchig nu, för det här var tänkt att vara hjälpsamt. :gremsmile:
 

Jinx

Veteran
Joined
27 Sep 2000
Messages
17
Location
Göteborg
En presentation av mig kommer att komma upp så snart vi hunnit uppdatera redaktionssidan. Jag kan dock passa på att ge en liten introduktion.

Jag heter Johan Linder men kallar mig på de flesta forum för jinx. Jag är brädspelare sedan barnsben och rollspelare sedan tolv år tillbaka. Kommer ursprunglingen från Skellefteå, har pluggat i Borlänge och är för stunden bosatt i Göteborg.
De senaste åren har jag jobbat med tidningen Codex som de flesta vet behandlade rollspel.

Jag kommer att ansvara för PR vilket innebär att jag på sidan anordnar tävlingar, jippon och dylikt. Jag kommer även att ha kontakt med press och branschfolk för att försöka hitta samarbetsmöjligheter för ett bättre och starkare rollspel.nu.

Vänligen,
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
"Jag kommer att ansvara för PR vilket innebär att jag på sidan anordnar tävlingar, jippon och dylikt. Jag kommer även att ha kontakt med press och branschfolk för att försöka hitta samarbetsmöjligheter för ett bättre och starkare rollspel.nu."

Har du någon uppfattning om hur det ligger till med de omdiskuterade wrnu-tröjorna? Det skär i mitt hjärta att se alla utom jag vandra runt i de svarta Codex/wrnu-tröjorna när jag inte själv har möjlighet att införskaffa någon. :gremsmile:
Sedan hade jag gärna sett en mer officiell konventsnärvaro gärna i samarbete med Spelwebben.
Men rent konkreta åtgärder ska kanske diskuteras i en egen tråd?
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Nej

Antagligen inte, fast jag tror att det är en fördelningsfråga, med tanke på att Jinx har hand om forumträffar, tävlingar och sådant, forumredaktör har hand om funktioner på forum och se till att vi är nöjda med forumens funktion, innehållsredaxarna har ju till uppgift att mata oss med intressant innehåll på webbplatsen och Johnny skall se till att vi är trogna www.rollspel.nu och inte lallar iväg till andra konkurerande webbplatser (ifall det nu finns några sådana i klass med www.rollspel.nu).

/Seinet Wintermute - Njuter av semestern
 

EchonCique

Hero
Joined
22 May 2000
Messages
1,779
Re: Nej

*petar på Seinet med en stor högaffel*

Du glömde mig! Jag har den viktigaste rollen av alla - jag är ansvarig för dess utseende och användargränssnitt. Finns det något viktigare liksom? :gremwink:

Sedan kommer det komma en uppdaterad presentation över den nya redaktionen när den är färdig såklart. Det är ganska mycket att ta in såhär i början om jag säger så :gremsmile:.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,286
Location
Örebro
Du, Yyrkoon... (OT)

Är det inte lite väl kluven personlighet att både vara Slav Redaktör? (tänker på bilderna under dittanvändarnamn) Eller betyder det att du som Redaktör är slav åt oss vanliga dödliga? :gremwink:
 

Anders Åstrand

Swordsman
Joined
25 Jul 2002
Messages
762
Re: Medhjälpare är alltid välkomna

Hur är det tänkt att det här med medhjälpare ska fungera? Kommer det vara som oppfinnarjockes medhjälpare som förväntas lösa alla problem när redaktörerna har trasslat till det?
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,286
Location
Örebro
Det...

...kommer nog mer information framöver då Redaktionen hunnit sätta sig in i sina sysslor.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Medhjälpare är alltid välkomna

Tänk så bra det vore! En hel liten arme med såna skulle inte vara så dumt. =]

I övrigt, se Sleepwalk svar, han slog huvet i spiken...
 
Top