Nekromanti [Red X-mas] - 4 - En liten tid vi leva här

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Den superstygga infiltratören Trasapa slängs i isvaken. Nissarna jublar, tomtefar också, renarna... gnäggar (?) och pingvinerna sälarna klappar sina labbar. Nu är det dags att äta tomtegröt!

Nissarna tågar in och bänkar sig vid långbordet. Det ser lite tomt ut i och med manfallet, men vad gör det när rykande het risgrynsgröt med kanel ställs fram?

Plötsligt ställer sig Konrad Konvalj upp. Ansiktet blir blått och fradga väller upp ur munnen, sen faller ytterligare en tomtenisse död till marken. Konrad Konvalj fick bittermandeln, den förgiftade bittermandeln!


Utröstad blev infiltratören Trasapa
Nattmördad blev den hederlige tomtenissen Konrad Konvalj

---

Kvar i spel är:
!Paxen
Mukwa
xyas

---

DENNA RUNDA SLUTAR TISDAGEN den 17:e DECEMBER, KL. 21:30
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Well. Väntat att ta ut antingen mig eller KK antar jag. Nåväl. Jag siade Xyas eftersom han var den enda som inte trodde mig riktigt. Xyas är röd.

Röst: Xyas
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Tack för gott spel Trasapa och KK. Tre ulvar är ju fett mycket asså, och jävligt lurigt. Ulvarna har nog varit nerfade på något sätt. Typ att de har varit tvungna att ljuga om Åsikt helt och hållet. Både Trasapa, Brynolf och Xyas har ju haft väldigt intetsägande outningar. Vad är grejen med att lägga till det där sista i R3, Xyas? "trots att du är tjej". Det är ju fett suspekt att lägga till den grejen efter att 1) Brynolf har jagat tjejer 2) att Paxy har outat tjejish i den vevan. Varför ta upp det först i R3? Därför att han inser att han måste få !Paxy med sig i R4 givetvis.

Nå. Nu tar vi ut den sista ulven och får det här överstökat.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Mukwa said:
Well. Väntat att ta ut antingen mig eller KK antar jag. Nåväl. Jag siade Xyas eftersom han var den enda som inte trodde mig riktigt. Xyas är röd.

Röst: Xyas
Bra spelat, Mukwa!

Min röst: Xyas

Och bra spelat KK och Trasapan. Apan gjorde mig nästan osäker! :gremsmile:
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Väl spelat mukwa måste jag säga. Nu blir det tufft det här :gremsmile:

Det finns såklart inga ulvar, siare eller andra grejer som normalt finns i ett varulvsspel. Istället har vi varit indelade i tre olika lag om tre spelare var (därav Vimes underliga krav på 9 spelare). Varje lag har bestått av en ledare, som känt till sanningen, och två ovetande med-nissar. Ledarna har haft resurser (valspäck) som de kunnat använda till att sia, nattmörda (högst bud vinner) och utmåla folk som ulvar (så att de skulle se röda ut vid utröstning). Vi har även haft möjlighet att skicka anonyma medellanden till de andra spelarna (vilket jag själv inte gjort). En grupp vinner när alla nissar från andra grupper är väck.

Mukwa är då givet ledare för en de andra grupperna, men jag vet inte vilken. Jag är ledare för jämställdhetsgruppen nissorna, i vilken du ingår paxen.

Så är det. Antingen kan vi rösta ut mukwa och vinna, eller så kan vi låta mukwa rösta ut mig och nattmörda dig. Mukwa har spelat ett bra spel och målat in mig i ett hörn. Som jag ser det finns det noll och inget jag kan göra för att övertyga dig mer än att visa upp sanningen.

Röst: mukwa
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
xyas said:
Väl spelat mukwa måste jag säga. Nu blir det tufft det här :gremsmile:

Det finns såklart inga ulvar, siare eller andra grejer som normalt finns i ett varulvsspel. Istället har vi varit indelade i tre olika lag om tre spelare var (därav Vimes underliga krav på 9 spelare). Varje lag har bestått av en ledare, som känt till sanningen, och två ovetande med-nissar. Ledarna har haft resurser (valspäck) som de kunnat använda till att sia, nattmörda (högst bud vinner) och utmåla folk som ulvar (så att de skulle se röda ut vid utröstning). Vi har även haft möjlighet att skicka anonyma medellanden till de andra spelarna (vilket jag själv inte gjort). En grupp vinner när alla nissar från andra grupper är väck.

Mukwa är då givet ledare för en de andra grupperna, men jag vet inte vilken. Jag är ledare för jämställdhetsgruppen nissorna, i vilken du ingår paxen.

Så är det. Antingen kan vi rösta ut mukwa och vinna, eller så kan vi låta mukwa rösta ut mig och nattmörda dig. Mukwa har spelat ett bra spel och målat in mig i ett hörn. Som jag ser det finns det noll och inget jag kan göra för att övertyga dig mer än att visa upp sanningen.

Röst: mukwa
Ledsen, men det finns inget som i nuläget kan ändra på min röst. Men det är ett bra försök.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
!Paxen said:
Ledsen, men det finns inget som i nuläget kan ändra på min röst. Men det är ett bra försök.
Det är dessutom sant. 3 ulvar på 9 spelare? Kom igen.

Men är du orubblig så föreslår jag att vi avslutar rundan, och spelet, nu direkt.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Om något är det ju den snyggaste ulvlögnen i mannaminne i alla fall. Du skriver att du får nattmörda tillsammans med dina medkompanjoner, men är ändå inte ulv? Om du gör allt en ulv gör så är det mest logiska att du är ulv.

Jag fick vittring på dig redan i förra rundan när du lade till en extra rad i din Åsikt, och var skeptisk mot mitt siande. Nu är du bekräftad ulv och bör dingla.

Jag kan liksom inte få det till att !Paxy skulle vara den sista ulven. Det går liksom inte. Trasapa var röd och KK var grön, så att det skulle vara något fel på mitt siande är så otroligt att jag känner att !paxen kan få vinsten om han är ulv.

Min röst är huggen i sten i alla fall.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Klart den är mukwa. Du vet ju att jag talar sanning. Säg mig, hur drygt kändes det när jag blockade ditt försök att nattmörda mig, och trasapa slaktade KK istället. Svara ärligt :gremwink:
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
xyas said:
Klart den är mukwa. Du vet ju att jag talar sanning. Säg mig, hur drygt kändes det när jag blockade ditt försök att nattmörda mig, och trasapa slaktade KK istället. Svara ärligt :gremwink:
Det börjar låta som TMNT när ulvarna spammade för att få tråden att avslutas, men här finns ju ingen sån regel Xyas :gremsmile:
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Det här är intressant,faktiskt. Om mot förmodan vi har varit indelade i 3 olika lag så är det ett jävligt smart upplägg. Gör ett vanilla-upplägg till ett invecklat sådant istället.

Men, bevisen väger tyngre på Mukwas sida. Tack vare honom så har vi tagit 1 (bevisat) infiltratör. Om denna info om olika lag hade dykt upp i någon tidigare rundaså hade jag kanske kunnat tro på det. Men, nej. Xyas är den sista ulven.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
!Paxen said:
Det här är intressant,faktiskt. Om mot förmodan vi har varit indelade i 3 olika lag så är det ett jävligt smart upplägg. Gör ett vanilla-upplägg till ett invecklat sådant istället.

Men, bevisen väger tyngre på Mukwas sida. Tack vare honom så har vi tagit 1 (bevisat) infiltratör. Om denna info om olika lag hade dykt upp i någon tidigare rundaså hade jag kanske kunnat tro på det. Men, nej. Xyas är den sista ulven.
Sucks to be you paxen. Är get rimligt att Vimes krävde specifikt 9 spelare till ett vanilla-spel med 3 ulvar och 1 siare? Kunde han inte då bara tagit in alla som ville vara med? Uttryckte han inte själv att spelet skulle vara extra intressant?

Enda anledningen till att trasapa var en bevisad infiltratör är för att mukwa spenderade sina resurser på att få det att se ut så. Det finns inga infiltratörer.

För om nu brynolf och trasapa var mina medulvar, då röstade jag konsekvent på min ena ulv-partner i både runda 1 och 2 och var en av de drivande på att få ut honom när det fanns andra bra kandidater. Sen när min andra ulv-polare är det givna valet för utröstning, sätter jag mig på tvären. Har mitt spel varit ulvspel så är det något av det sämsta jag sett någonsin. Varför offra Brynolf i ett tidigt skede för att sedan försvara en siad med-ulv?
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
För om nu brynolf och trasapa var mina medulvar, då röstade jag konsekvent på min ena ulv-partner i både runda 1 och 2 och var en av de drivande på att få ut honom när det fanns andra bra kandidater. Sen när min andra ulv-polare är det givna valet för utröstning, då sätter jag mig på tvären. Har mitt spel varit ulvspel så är det något av det sämsta jag sett någonsin. Varför offra Brynolf i ett tidigt skede för att sedan försvara en siad med-ulv?
Att konsekvent rösta på en av sina ulvpartners är en vanlig taktik. Brynolf åkte ju inte R1 heller, så i slutändan var det sejf. I R2 var det Brynolf som gällde och svårt att backa från att ha misstänkt honom. När jag outade att jag siade Trasapa med en grön KK i bagaget så visste du ju att det var helt kört. Det hade ju inte spelat någon roll om jag siade !Paxen eller dig, ett grönt namn på !Paxen hade ju medfört att du var den sista tänkbara ulven. Din enda chans var att nattdöda mig den här rundan. Istället valde du att nattdöda KK. Det gjorde du givetvis för att du hoppades på att jag skulle se suspekt ut som inte dog. Du försöker dessutom pola med !Paxen redan förra rundan med ditt "trots att jag är tjej gillar tomtefar mig ändå". Det är så farfetched, xyas. Det osar så mycket ulv över det utspelet att vi i princip inte hade behövt mitt siande för att avgöra din färg. Efter allt snack om skägg eller strumpeband, oldschool-nissar och kärlek till tomtefar så skulle ju det ha kommit ut i R1 eller möjligtvis R2 för att verka trovärdigt. Nu kom det ut i vad du visste skulle vara den näst sista rundan, bara för att försöka vinna över !Paxen på din sida. Nä, du ulfvas. Bättre kan du.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Mukwa said:
Din enda chans var att nattdöda mig den här rundan. Istället valde du att nattdöda KK.
Tack för att du visar upp ytterligare en absurditet i att jag skulle vara ulv. Vilket jäkla pucko skulle låta bli att mörda siaren med endast tre spelare kvar?

Svaret vet vi ju bägge två mukwa. Ingen skulle vara så korkad. Trasapa mördade KK för att du är för kass för att lyckas döda mig. Det blir inga julklappar till små nissar som ljuger mukwa, så för din del är det ganska kört. Du kan ju åtminstone låta bli att dra med paxen. Han förtjänar väl ändå en chans att få något fint under granen?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Mer än 24 timmar sedan senaste inlägget? Jag ska gå och lägga mig snart så jag kommer avsluta rundan inom kort.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Vimes said:
Mer än 24 timmar sedan senaste inlägget? Jag ska gå och lägga mig snart så jag kommer avsluta rundan inom kort.
STOPP!
 
Top