Nekromanti [Red X-mas] - 3 - Ute är mörkt och kallt

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
"Vafalls! Jag är en schysst tomtenisse! Ni har ju jobbat sida vid sida med mig i åratal!" skriker Brynolf. Men de övriga bara skakar på huvudet. Brynolf värks i isvaken och sjunker snart som en sten ner i djupen.

"Titta här!" Någon håller upp en lapp som måste ramlat ur Brynolfs byxor. "Det.. det är en lönecheck från Onda Leksaker AB! Brynolf var infiltratör!"

Jubel utbryter. Men bara kort därefter upptäcks Arvidos MC:s nakna kropp liggandes på mage i en säng, den är dränkt i schackrutig målarfärg.


Utröstad blev Infiltratören Brynolf
Nattmördad blev Arvidos MC

---

DEN HÄR RUNDAN SLUTAR SÖNDAGEN den 15:e DECEMBER, KLOCKAN 21.30
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Vimes said:
"Vafalls! Jag är en schysst tomtenisse! Ni har ju jobbat sida vid sida med mig i åratal!" skriker Brynolf. Men de övriga bara skakar på huvudet. Brynolf värks i isvaken och sjunker snart som en sten ner i djupen.

"Titta här!" Någon håller upp en lapp som måste ramlat ur Brynolfs byxor. "Det.. det är en lönecheck från Onda Leksaker AB! Brynolf var infiltratör!"

Jubel utbryter. Men bara kort därefter upptäcks Arvidos MC:s nakna kropp liggandes på mage i en säng, den är dränkt i schackrutig målarfärg.


Utröstad blev Infiltratören Brynolf
Nattmördad blev Arvidos MC

---

DEN HÄR RUNDAN SLUTAR SÖNDAGEN den 15:e DECEMBER, KLOCKAN 21.30
Tackar till båda.

Brynolf var ulv. Vilka kopplingar hade han.

Arvidos var bybo. Blir någon annan grönad tack vare det?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Mäh, sumpen är ovanligt välrunkad i år. Gruff gruff blubb blubb.

Tack för bra lir allihop! :gremlaugh:
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
JAAAAAA! SÅ JÄVLA GÖTT!!!! Tack för gott spel Arvidos och Brynolf!

Nu är det dags för mig att göra en ordentlig entré i det här liret. Jag är siare. I R1 siade jag KK grön vilket jag har försökt antyda i R2.

Jag tänkte byta till att sia Brynolf i R1, men det hann jag inte så det blev min ursprungliga kandidat KK istället. Jag valde KK för att han inte verkade ha samma PM-uppbyggnad som jag hade. Dessutom är KK jävligt farlig så jag ville veta vilken färg han hade så fort som möjligt.

Det här var också anledningen till att jag undrade om roller, för jag har en förmåga och hade samma roll som exempelrollen. Därför tänkte jag att om det var någonting som ulvarna kunde spåra powerroller på så var det våra åsikter. Jag tänkte också, som jag redogjort för, att eftersom det stod roll i våra pm så kunde det finnas olika sorters roller. Där hade jag visserligen fel, men det i slutändan var det bara bra eftersom jag var mer skyddad då.

Nåväl. Det kokar ned till detta:

Röst: Trasapa
Du vägrade att rösta på Brynolf i R2 och du försökte rösta ut KK istället. I R1 gav du Brynolf en pliktskyldig röst, men ändrade dig till KK och stod således utanför både ulvdrevet (Brynolf) och bybodrevet (Basse).

Mitt namn denna runda är Trasapa, och gissa vilken färg han har :gremlaugh:
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Inlägg 1 av 10

Tack för gott spel Arvidos och Brynolf!

xyas, varför röstar du på mig?

Mukwa said:
Nu är det dags för mig att göra en ordentlig entré i det här liret. Jag är siare. I R1 siade jag KK grön vilket jag har försökt antyda i R2.
Härligt! Eller? Givet måste vi snacka om det här kompis och det skall då jag kolla upp.

Röst: Trasapa

Vad säger du nurå ulvas? Är mina misstankar mot dig och Brynolf obefogade? Är jag ute och svajar och far med osanning?

Dina kandidater för ulveri var Arvid och K.K om jag inte är ute och cyklar. Nu är en grön och en semi-grön. Vem/vilka är dina ulvar nu?
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Mukwa said:
JAAAAAA! SÅ JÄVLA GÖTT!!!! Tack för gott spel Arvidos och Brynolf!

Nu är det dags för mig att göra en ordentlig entré i det här liret. Jag är siare. I R1 siade jag KK grön vilket jag har försökt antyda i R2.

Jag tänkte byta till att sia Brynolf i R1, men det hann jag inte så det blev min ursprungliga kandidat KK istället. Jag valde KK för att han inte verkade ha samma PM-uppbyggnad som jag hade. Dessutom är KK jävligt farlig så jag ville veta vilken färg han hade så fort som möjligt.

Det här var också anledningen till att jag undrade om roller, för jag har en förmåga och hade samma roll som exempelrollen. Därför tänkte jag att om det var någonting som ulvarna kunde spåra powerroller på så var det våra åsikter. Jag tänkte också, som jag redogjort för, att eftersom det stod roll i våra pm så kunde det finnas olika sorters roller. Där hade jag visserligen fel, men det i slutändan var det bara bra eftersom jag var mer skyddad då.

Nåväl. Det kokar ned till detta:

Röst: Trasapa
Du vägrade att rösta på Brynolf i R2 och du försökte rösta ut KK istället. I R1 gav du Brynolf en pliktskyldig röst, men ändrade dig till KK och stod således utanför både ulvdrevet (Brynolf) och bybodrevet (Basse).

Mitt namn denna runda är Trasapa, och gissa vilken färg han har :gremlaugh:
Om Trasapa verkligen är röd, kan du inte bara säga det direkt? I vilket fall, om du nu skulle vara ulv så skulle det vara världens mest idiotiska outning, då du skulle röstas ut nästa runda (ja, om dom nu inte mot förmodan är 2 ulvar kvar, men det har vi väl redan kommit överens om att det inte kan vara upplagt så?).

Min röst: Trasapa
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Inlägg 2 av 10

Luktar det bybo seger? Vifåse.

Grejen här Mukwa är ju att det finns en risk att du kör på ballsy moves och claimar siare i Vimes rätt nedskalade lir.

Du grönar mig vilket så klart uppskattas men det tänds ju varningslampor hos farbror Kånkel.

Trasapa är min main ulv så att du hjälper till att röda honom känns ju också fresht. I samma veva nackas Arvidos som också hade Trasapa bland sina ulvar.

Mukwa said:
Jag tänkte byta till att sia Brynolf i R1, men det hann jag inte så det blev min ursprungliga kandidat KK istället. Jag valde KK för att han inte verkade ha samma PM-uppbyggnad som jag hade. Dessutom är KK jävligt farlig så jag ville veta vilken färg han hade så fort som möjligt.
Varför skriver du så här i R1 om jag får fråga:

Mukwa said:
Angående roll - Ja, det står "”ROLL: TOMTENISSE - Du vill rösta ut Infiltratörerna!" i mitt pm. Eftersom det stod så tänkte jag att det kan finnas andra roller såsom alv, ren, whatevvs. Varför annars ens skriva ut det i PM:et med en reminder om att jag vill rösta ut infiltratörerna? Då hade det ju räckt att bara skriva Bybo eller Tomtenisse liksom. Efter att ha läst fluffet så håller jag dock med KK. Byn är nissar och ulvarna är infiltratörer. Och då borde alla bybor vara tomtenissar.
Alltså, du bekräftar ju att K.K har väldigt rätt i det han skriver gällande sin uppbyggnad. Samma uppbyggnad väljer du alltså att sia mig på? Du ställer dig i ledet bakom K.K som lägger fram EXAKT rätt citat och skriver att du har samma och sen siar du mig på grund av att jag tycks ha en annorlunda form på mitt pm? Det är ju skiiiitkonstigt.

Hur som så kan du ju snacka lite om detta Mukwa.

Nu har vi ju nackat ulv-Brynolf och jag är på det torra med att nacka Traspan den här rundan och om han är grön så vet vi ju vem vi måste nacka och det är ju dig Mukwa.

Vi måste ju redan i den här rundan göra det klart för oss att om Trasapan är grön så har siarens krafter misslyckats vilket sätter mig i ett nytt fack eftersom siare-Mukwa har grönat mig. Det kan alltså leda till att Mukwa styr det till att jag är en ulv som sias grön och Trasapan är en bybo som sias röd vilket blir katastrof troligen.

Vi får inte glömma att Mukwa är en skicklig ulv så det är läge att vara på sin vakt.

För att slänga in lite mer ved i brasan så måste vi ju vara vaksamma på vem som nackas den här rundan (alltså om vi hänger Trasapa och han är grön och ännu en bybo nackas).

xyas, !Paxen, Trasapa, Mukwa och K.K är de sista fem.

Ryker en grön Trasapa har vi:

Mukwa-K.K-xyas-!Paxen kvar.

Nackas K.K som är siad grön av Mukwa betyder ju inte det ett skit eftersom Trasapan är siad röd. Det kan betyda att Mukwas förmåga är paj eller så är han ulv.

Nackas xyas eller !Paxen kommer det bli en clashdown mellan K.K och Mukwa där den kvarvarande sitter på den avgörande rösten och då vet vi ju hur det kan gå när Mukwa är kvar i spel.

Nackas Mukwa är han ju grön sätter en lampa på K.K som då står mot xyas och !Paxen där en av dessa herrar är ulv och den andra har en avgörande roll i röstandet. K.K i sin tur måste ju rösta rätt också för att vi skall segra.

Så min fråga är vem vi tjänar mest på att hänga?

Det uppenbara valet är ju den Mukwa har siat röd för det lär ju ge oss mest att jobba med i nästa runda om Mukwa kör ballsy eller har pajko förmåga.

Heja byn!
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Strong choice! said:
Inlägg 2 av 10

Luktar det bybo seger? Vifåse.

Grejen här Mukwa är ju att det finns en risk att du kör på ballsy moves och claimar siare i Vimes rätt nedskalade lir.

Du grönar mig vilket så klart uppskattas men det tänds ju varningslampor hos farbror Kånkel.

Trasapa är min main ulv så att du hjälper till att röda honom känns ju också fresht. I samma veva nackas Arvidos som också hade Trasapa bland sina ulvar.

Mukwa said:
Jag tänkte byta till att sia Brynolf i R1, men det hann jag inte så det blev min ursprungliga kandidat KK istället. Jag valde KK för att han inte verkade ha samma PM-uppbyggnad som jag hade. Dessutom är KK jävligt farlig så jag ville veta vilken färg han hade så fort som möjligt.
Varför skriver du så här i R1 om jag får fråga:

Mukwa said:
Angående roll - Ja, det står "”ROLL: TOMTENISSE - Du vill rösta ut Infiltratörerna!" i mitt pm. Eftersom det stod så tänkte jag att det kan finnas andra roller såsom alv, ren, whatevvs. Varför annars ens skriva ut det i PM:et med en reminder om att jag vill rösta ut infiltratörerna? Då hade det ju räckt att bara skriva Bybo eller Tomtenisse liksom. Efter att ha läst fluffet så håller jag dock med KK. Byn är nissar och ulvarna är infiltratörer. Och då borde alla bybor vara tomtenissar.
Alltså, du bekräftar ju att K.K har väldigt rätt i det han skriver gällande sin uppbyggnad. Samma uppbyggnad väljer du alltså att sia mig på? Du ställer dig i ledet bakom K.K som lägger fram EXAKT rätt citat och skriver att du har samma och sen siar du mig på grund av att jag tycks ha en annorlunda form på mitt pm? Det är ju skiiiitkonstigt.

Hur som så kan du ju snacka lite om detta Mukwa.

Nu har vi ju nackat ulv-Brynolf och jag är på det torra med att nacka Traspan den här rundan och om han är grön så vet vi ju vem vi måste nacka och det är ju dig Mukwa.

Vi måste ju redan i den här rundan göra det klart för oss att om Trasapan är grön så har siarens krafter misslyckats vilket sätter mig i ett nytt fack eftersom siare-Mukwa har grönat mig. Det kan alltså leda till att Mukwa styr det till att jag är en ulv som sias grön och Trasapan är en bybo som sias röd vilket blir katastrof troligen.

Vi får inte glömma att Mukwa är en skicklig ulv så det är läge att vara på sin vakt.

För att slänga in lite mer ved i brasan så måste vi ju vara vaksamma på vem som nackas den här rundan (alltså om vi hänger Trasapa och han är grön och ännu en bybo nackas).

xyas, !Paxen, Trasapa, Mukwa och K.K är de sista fem.

Ryker en grön Trasapa har vi:

Mukwa-K.K-xyas-!Paxen kvar.

Nackas K.K som är siad grön av Mukwa betyder ju inte det ett skit eftersom Trasapan är siad röd. Det kan betyda att Mukwas förmåga är paj eller så är han ulv.

Nackas xyas eller !Paxen kommer det bli en clashdown mellan K.K och Mukwa där den kvarvarande sitter på den avgörande rösten och då vet vi ju hur det kan gå när Mukwa är kvar i spel.

Nackas Mukwa är han ju grön sätter en lampa på K.K som då står mot xyas och !Paxen där en av dessa herrar är ulv och den andra har en avgörande roll i röstandet. K.K i sin tur måste ju rösta rätt också för att vi skall segra.

Så min fråga är vem vi tjänar mest på att hänga?

Det uppenbara valet är ju den Mukwa har siat röd för det lär ju ge oss mest att jobba med i nästa runda om Mukwa kör ballsy eller har pajko förmåga.

Heja byn!
Jag ska köra med Pax Razor. Dvs, bara för att man vill att det ska vara mer avancerat, så är det inte det.

I ett nedskalat spel så låter man inte powerroller ha fucked up förmågor. Om vi har en siare så siar personen ifråga rätt. Svårare än så är det inte.

Om Mukwa mot förmodan är ulv, varför påstår han inte bara att KK och Trasapan är gröna? Jag och Xyas blir mest misstänkta då. Efter att en av oss röstas ut och syns som grön, ja då blir det den resterande som är ulv. Och se där! Mukwa har då siat den personen som röd. It's a done deal!

Nej, en ulv-Mukwa har ingenting på att sia någon som röd så här tidigt. Om dom inte är 2 ulvar kvar, och isåfall så är vi väldigt fucked just nu.

Mukwa är siare, jag litar på hans förmåga. Trasapan, du hade otur.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Inlägg 3 av 10

Paxie said:
Mukwa är siare, jag litar på hans förmåga. Trasapan, du hade otur.
Härligt att du kör med Paxie-razor! Du har som bekant varit rätt osynlig under liret och inte haft så mycket åsikter om saker och ting.

Allt du skriver mejkar sense så det är inte svårare än så att vi hänger Trasapan. Jag har väl egentligen inte varit inne på nått annat heller men det var ändå bra att du dök upp med osthyveln.

Det vore bra om Trasapa kunde dyka upp och säga sitt i frågan och kanske sprattla lite. Sen så tycker jag Mukwa kan svara på min fråga och xyas kanske kan förklara sin röst på mig?

Jag ser inte vart den kom ifrån? Var det för att jag cementerade min röst på Trasapan i slutet av R2? Från min synvinkel var det rätt tydligt varför jag gjorde det.

Brynolf var på väg mot galgen och min andra kandidat var Trasapan. Ingen gjorde nått crazy mot slutet för att förändra ställningen så jag gick in och visade att jag var aktiv.

En fråga vi kan ställa oss är varför Brynolf röstar på Trasapa och du röstar på xyas?

Xyas (1) - paxen.
Trasapa (2) - Brynolf, KK.
Brynolf (3) - arvidos, xyas, mukwa
KK (1) - trasapa

Så såg det ut enligt xyas.

Jag skulle kunna lagt min röst på Brynolf men eftersom Trasapan står högt i kurs som ulv för min del så lät jag den ligga kvar. Om !Paxen flyttat din röst till Trasapan hade det blivit 3-3 och troligen hade Brynolf rykt (har inte 100 koll på vem som lade första rösten) ändå.

Och där skulle även Trasapan kunna lagt sig i för att credda åt sig en hängning av en ulv och rädda sig själv. Varför han klammrar sig fast vid mig två rundor i rad är ju rätt udda ulvtaktik men det kanske finns någon bra förklaring till det också. Att Trasapa inte röstade på varken Brynolf eller Basse i R1 sticker till och med ut så mycket att det är dåligt ulvande.

Lixom. Har vi två ulvar kvar kvar kan jag absolut tänka mig att !Paxen/Trasapa är de två sista, men det känns rätt långsökt att vi skulle ha tre ulvar och det är ju nått vi lär bli varse efter denna rundan.

Mycket svammel men nått för att hålla rundan igång.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
!Paxen said:
(ja, om dom nu inte mot förmodan är 2 ulvar kvar, men det har vi väl redan kommit överens om att det inte kan vara upplagt så?).
Vet ni, jag köper inte att vi har en siare i ett spel där två utav nio roller är ulvar. Då blir ju byn helt jävla OP.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
xyas said:
!Paxen said:
(ja, om dom nu inte mot förmodan är 2 ulvar kvar, men det har vi väl redan kommit överens om att det inte kan vara upplagt så?).
Vet ni, jag köper inte att vi har en siare i ett spel där två utav nio roller är ulvar. Då blir ju byn helt jävla OP.
Bra! Då har vi något att diskutera!

Jag vill gärna att Trasapan kommer in här. Du är den mest misstänkta, så om du verkligen är bybo så har du inget att förlora nu.

Men, ang om vi ens har någon siare. Vi startade som 9 spelare, varav minst 2 st är ulvar (och detta är det mest vettiga upplägget, enligt mig). Då har vi 7 bybor. Med 1 powerroll så har vi 6 vanilla bybor. Är detta verkligen så farout? Jag skulle inte bli förvånad om det finns en väktare också, faktiskt (i detta fall så skulle isf Xyas kunna vara väktaren, och det kanske är därför han inte tycker att siare får plats).

Nu håller jag käft ett tag. Jag vill se Trasapan säga något, så kom fram. Som sagt, om du är en bybo så har du inget att förlora.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Inlägg 4 av 10

xyas said:
!Paxen said:
(ja, om dom nu inte mot förmodan är 2 ulvar kvar, men det har vi väl redan kommit överens om att det inte kan vara upplagt så?).
Vet ni, jag köper inte att vi har en siare i ett spel där två utav nio roller är ulvar. Då blir ju byn helt jävla OP.
Såja! Göttans.

Visst känns det lite så va. Jag är inte kung av upplägg så som Mukwa är men han om någon borde fundera en aning över en siare på 9 spelare om endast 2 spelare är ulvar.

Kollar vi över eventuella upplägg kan det väl vara rimligt med 3 ulvar?

Jag är inte alls främmande för att börja kolla på åsikterna igen lixom om det skulle behövas och av de kvarvarande spelarna som inte är siad grön eller är siare så har vi:

Trasapans åsikt vill ju vara den samma som grön-Hastfer och siar-Mukwa.

Brynolfs åsikt var väl aldrig klockren? Eller Brynolf lade väl inte upp den helt klockrent. Brynte var väl emot kjoltyg i verkstaden och han sökte ju rätt hårt efter kön på exempelvis mig. Troligen fiskade han om det fanns kvinnliga tomtar eller inte? Mig veterligen finns det inte några sånna utan alla bybor kör på TOMTENISSE -du vill rösta ut infiltratörerna!

!Paxen tycker om att arbeta med sina systrar. Lite småvagt i och med att vi inte har några systrar.

xyas är väl den ända som ligger med tomten? Eller har en personlig åsikt om just tomten om jag inte är fel ute.

--->><<---

!Paxen said:
Utifrån mitt roll-PM så får jag uppfattningen att jag kan vara av kvinnligt kön. Det är dock inte helt självklart.
Hur får du den uppfattningen?

Står det: ROLL: TOMTENISSA – du vill rösta ut Infiltratörerna!

Eller hur får du den uppfattningen? Är det via din åsikt att jobba med dina systrar du drar den slutsatsen? Står det att du är TOMTENISSE så är det din roll och TOMTENISSE betyder högst troligt att du är av manskön.

Det borde vara självklart.

Övriga i spel då?

Mukwa har TOMTENISSE – du vill rösta ut Infiltratörerna!

Hur står det till med Trasapan och xyas? Jag vet inte om jag har sett något om detta tidigare förutom Traspanas då:

"öhh, jag har lika uppbyggnad som Mukwa och Hastfer" Alltså, på den tiden dom hade "fel" uppbyggnad i och med Hastfers honungsfälla.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Strong choice! said:
Inlägg 4 av 10

xyas said:
!Paxen said:
(ja, om dom nu inte mot förmodan är 2 ulvar kvar, men det har vi väl redan kommit överens om att det inte kan vara upplagt så?).
Vet ni, jag köper inte att vi har en siare i ett spel där två utav nio roller är ulvar. Då blir ju byn helt jävla OP.
Såja! Göttans.

Visst känns det lite så va. Jag är inte kung av upplägg så som Mukwa är men han om någon borde fundera en aning över en siare på 9 spelare om endast 2 spelare är ulvar.

Kollar vi över eventuella upplägg kan det väl vara rimligt med 3 ulvar?

Jag är inte alls främmande för att börja kolla på åsikterna igen lixom om det skulle behövas och av de kvarvarande spelarna som inte är siad grön eller är siare så har vi:

Trasapans åsikt vill ju vara den samma som grön-Hastfer och siar-Mukwa.

Brynolfs åsikt var väl aldrig klockren? Eller Brynolf lade väl inte upp den helt klockrent. Brynte var väl emot kjoltyg i verkstaden och han sökte ju rätt hårt efter kön på exempelvis mig. Troligen fiskade han om det fanns kvinnliga tomtar eller inte? Mig veterligen finns det inte några sånna utan alla bybor kör på TOMTENISSE -du vill rösta ut infiltratörerna!

!Paxen tycker om att arbeta med sina systrar. Lite småvagt i och med att vi inte har några systrar.

xyas är väl den ända som ligger med tomten? Eller har en personlig åsikt om just tomten om jag inte är fel ute.

--->><<---

!Paxen said:
Utifrån mitt roll-PM så får jag uppfattningen att jag kan vara av kvinnligt kön. Det är dock inte helt självklart.
Hur får du den uppfattningen?

Står det: ROLL: TOMTENISSA – du vill rösta ut Infiltratörerna!

Eller hur får du den uppfattningen? Är det via din åsikt att jobba med dina systrar du drar den slutsatsen? Står det att du är TOMTENISSE så är det din roll och TOMTENISSE betyder högst troligt att du är av manskön.

Det borde vara självklart.

Övriga i spel då?

Mukwa har TOMTENISSE – du vill rösta ut Infiltratörerna!

Hur står det till med Trasapan och xyas? Jag vet inte om jag har sett något om detta tidigare förutom Traspanas då:

"öhh, jag har lika uppbyggnad som Mukwa och Hastfer" Alltså, på den tiden dom hade "fel" uppbyggnad i och med Hastfers honungsfälla.
Förhoppningsvis så bryter jag inte mot citatreglerna nu, men det står "medsystrar" samtidigt som jag är en Tomtenisse. Dvs, inte helt självklart vad jag tillhör för kön.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Om Trasapa verkligen är röd, kan du inte bara säga det direkt?
Det gjorde jag ju mer eller mindre. Jag röstade ju på honom. Ja, Trasapa är röd.

Alltså, du bekräftar ju att K.K har väldigt rätt i det han skriver gällande sin uppbyggnad. Samma uppbyggnad väljer du alltså att sia mig på?
Nu blandar du ihop två olika saker här.
Jag outar att jag är tomtenisse som vill rösta ut de som nästlat sig in.
Du hänger inte med på vad jag menar.
Du postar ett "ogga bogga! Alla har samma roll, så där går du bet Mukwa". Jag håller med dig om det efter att ingen verkar kännas vid några andra roller än Tomtenisse.
Du postar ett direktcitat av pm:et.

För mig är det här två olika saker. Det som pingade var att du inte verkade ha samma uppbyggnad som mig förrän du citerade det. Efter det så drevade du mig ganska hårt och jag tänkte att du har ju garanterat rätt i "rösta ut infiltratörerna"-grejen, för du citerar det och om då har ju ulvarna fått den raden. Men då innebar det också att du inte nödvändigtvis var bybo. Du har haft mig som trolig misstänkt genom hela spelet, så det är klart att jag är misstänksam mot dig i R1.

Som sagt, hade jag varit snabb nog så hade jag siat Brynolf i R1 när jag insåg att det var det som hade gett oss mest info, men Vimes var hård och sade att mitt pm kom in för sent, så det gällde inte. Vilket det förstås inte skulle göra, för jag var över tiden.

Nu har vi ju nackat ulv-Brynolf och jag är på det torra med att nacka Traspan den här rundan och om han är grön så vet vi ju vem vi måste nacka och det är ju dig Mukwa.
Ja, det här är förstås givet. Vi ska ta ut Trasapa och då ser ni ju att jag talar sanning. Så enkelt är det. Vi får fortfarande ha fel en gång, så det är inte ens något att diskutera. Jag kan vara en omvänd siare och isåfall är KK röd och Trasapa grön, men det tror jag inte. Det känns som ett vaniljlir med 2 ulvar och Power. Vimes har säkert pillat ned en väktare också.

9 spelare varav 2 ulvar = 22% ulvar
Det är alltså 3& färre ulvar än vi är vana vid på wrnu. Tror dock att 9 spelare och två ulvar egentligen är standardliret utifrån original-maffia, men jag kan ha fel där. Hursom är det tillräckligt mycket för att ha både en väktare och en siare i spel, men eftersom ulvarna är något mer utsatta än vanligt kan Vimes ha nerfat byn. Men det skiljer som sagt inte så mycket mellan 22% ulvar och 25% ulvar.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: [Red X-mas] - 3 - Det är ju fan lucia!

Inlägg 5 av 10

Mukwa said:
Om Trasapa verkligen är röd, kan du inte bara säga det direkt?
Det gjorde jag ju mer eller mindre. Jag röstade ju på honom. Ja, Trasapa är röd.

Alltså, du bekräftar ju att K.K har väldigt rätt i det han skriver gällande sin uppbyggnad. Samma uppbyggnad väljer du alltså att sia mig på?
Nu blandar du ihop två olika saker här.
Jag outar att jag är tomtenisse som vill rösta ut de som nästlat sig in.
Du hänger inte med på vad jag menar.
Du postar ett "ogga bogga! Alla har samma roll, så där går du bet Mukwa". Jag håller med dig om det efter att ingen verkar kännas vid några andra roller än Tomtenisse.
Du postar ett direktcitat av pm:et.

För mig är det här två olika saker. Det som pingade var att du inte verkade ha samma uppbyggnad som mig förrän du citerade det. Efter det så drevade du mig ganska hårt och jag tänkte att du har ju garanterat rätt i "rösta ut infiltratörerna"-grejen, för du citerar det och om då har ju ulvarna fått den raden. Men då innebar det också att du inte nödvändigtvis var bybo. Du har haft mig som trolig misstänkt genom hela spelet, så det är klart att jag är misstänksam mot dig i R1.

Som sagt, hade jag varit snabb nog så hade jag siat Brynolf i R1 när jag insåg att det var det som hade gett oss mest info, men Vimes var hård och sade att mitt pm kom in för sent, så det gällde inte. Vilket det förstås inte skulle göra, för jag var över tiden.

Nu har vi ju nackat ulv-Brynolf och jag är på det torra med att nacka Traspan den här rundan och om han är grön så vet vi ju vem vi måste nacka och det är ju dig Mukwa.
Ja, det här är förstås givet. Vi ska ta ut Trasapa och då ser ni ju att jag talar sanning. Så enkelt är det. Vi får fortfarande ha fel en gång, så det är inte ens något att diskutera. Jag kan vara en omvänd siare och isåfall är KK röd och Trasapa grön, men det tror jag inte. Det känns som ett vaniljlir med 2 ulvar och Power. Vimes har säkert pillat ned en väktare också.

9 spelare varav 2 ulvar = 22% ulvar
Det är alltså 3& färre ulvar än vi är vana vid på wrnu. Tror dock att 9 spelare och två ulvar egentligen är standardliret utifrån original-maffia, men jag kan ha fel där. Hursom är det tillräckligt mycket för att ha både en väktare och en siare i spel, men eftersom ulvarna är något mer utsatta än vanligt kan Vimes ha nerfat byn. Men det skiljer som sagt inte så mycket mellan 22% ulvar och 25% ulvar.
Okay! Nice Mukwa! Nu känner jag mer igen ditt spel också.

Jättebra förklarat för kånkeluven.

Sen 22% är ju typ 25% så att ulvarna nackar Hastfer mejkar mer sens om de har info om väktare typ. Annars är ju nattmordet på Hastfer troligen grundat på att det skulle ge Trasan ett bättre skimmer och att Hastfer var ett hot i och med att han var en given kugge i bybomaskinen mot Trasan.

Är Trasan mot förmodan grön så måste dock du nackas och ingen annan Mukwa. Jag känner igen det här scenariot :gremsmile:
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: [Red X-mas] - 3 - Det är ju fan lucia!

Inlägg 6 av 10

En undran.

I upptakten av R2 kunde vi läsa om två hederliga tomtenissar i Basse och Hastfer.

I upptakten av R3 så visar det sig att Arvidos är en random tomtenisse Arvidos MC och Brynolf är Infiltratören Brynolf.

Troligen inget mer men det men jag har inget bättre för mig och jag tycker om att lira varulvsspel trots att jag spelar själv och har snokat rätt på ulv-apan för länge sen.

Kan vi bygga några andra roliga scenarion? Absolut säger jag. Brynolf suktade ju som fan efter mitt kön där i början av R1. Han kanske hade förmågan att knycka över en lättpåverkad tomte till sitt ulvlag? Kanske någon av tveksamt kön. Exempelvis !Paxen som själv inte vet om han är tomtenisse eller nissa.

Om så är fallet så har ju ulvarna knäckt den koden och slurkat i sig !Paxens hederliga tomtenisse och ersatt honom med en tomtenissa tillverkad av Onda Leksaker AB.

!Paxen har ju växlat upp sitt spel 1000% den här rundan och som vi vet har vi följande att gå på från tidigare rundor:

[quote!Paxen]Jag verkar vara den enda som inte har outat åsikter om arbetsplatsen, so here it goes.

Jag tycker om att arbeta med mina systrar i verkstaden.[/quote]

Grattis för den delen! Du fyller ju år idag!
Okay, medsystrar är nått Paxie gillar att arbeta med.

Jag vet att jag har sugig aktivitet. Den enkla förklaringen på detta är att jag suger på vanillaroller.
Ge mig en varulvsroll och jag kommer verkligen försöka lura byn. Ge mig en siarroll och jag kommer att sia den som är mest misstänkt utifrån vad ni tycker. Och vet ni varför jag gillar att ha såna roller? För att jag suger på varulvsspel.
Men, jag är inaktiv och därför ska jag be om detta: Säg åt mig vad ni tycker att jag ska svara på, för tillsvidare så kommer jag läsa och fundera tills jag har något som låter bra.
Paxie vill inte ha nån vanillaroll utan vill ha nått mer att gå på och nu kanske han har fått det av ulvarna. Därav den nya glöden! Kanske finns det till och med info i hans roll som pekar på att andra tomtenissor vill värva honom till sitt team men att få ut det och samtidigt inte bli lynchad kanske var lite meckigt vad vet jag. Paxie var inte så sugen på att hänga Brynolf i alla fall trots att det fanns bra case. Istället röstade han på xyas?

Brynolf, xyas och K.K var de starkaste ulvkandidaterna och drevet var riktat mot ulv-Brynolf men xyas fick rösten.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Re: [Red X-mas] - 3 - Det är ju fan lucia!

Det här spelet är ju segare än tomtefar på juldagen. Trasapa står anklagad för att vara ulv. Men har helt försvunnit. Det är svårt att se det som något annat än ett erkännande i nuläget. Icke desto mindre så är jag fortfarande skeptisk till mukwas siar-påstående.

Strong choice! said:
Om så är fallet så har ju ulvarna knäckt den koden och slurkat i sig !Paxens hederliga tomtenisse och ersatt honom med en tomtenissa tillverkad av Onda Leksaker AB.
Du menar alltså att det är bland töserna, konverterade från queer-nissar, vi finner ulvarna? Och i så fall är det väl bäst att jag outar det jag hållit på om min roll:

Jag älskar tomtefar. Han har uppfostrat mig som sin egen son, trots att jag är tjej.

Jag ser dock inte hur den här diskussionen skulle ha någon bäring på hur vi röstar denna rundan. Antingen åker trasapa, eller mukwa.
 
Top