Nekromanti Red Sands / Terra One

G

Guest

Guest
Är båda nedlagda? Är det någon som vet? Själv skulle jag gärna ha mer information om mars och andra saker i solsystemet, oavsett om det skulle komma som separat rollspel eller som modul? Om inte annat skulle jag nog gärna skriva en del till något sådant om Neogames inte har någon på det för tillfället.

Godnatt, Zorbeltuss.
 

Wierd

Veteran
Joined
8 Aug 2004
Messages
6
Location
Jönköping
Vad jag har hört är bara reds sands nedlagd. Jag tror att Terra one inte är nedlagd. Men jag är inte riktigt 100%. Kolla på FAQen på neogames.se
 
G

Guest

Guest
Jag gjorde denna efter att ha kollat faqen på neogames, den har sett ut så sen ett halvår efter att jag gick in på sidan för första gången, och efter det har jag inte hört det nämnas överhuvud taget.
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Terra One

Terra One är absolut inte nedlagt. Däremot är det inte prioriterat. Det är fortfarande på idéstadiet hos Carl-Johan, och så lär det förbli ett tag till. Red Sands är också nedlagd som Neotechmodul åtminstone.

Så, det är fritt fram att skriva eget!

/RD
 
G

Guest

Guest
Re: Terra One

Ehh... Fick inte jag ett mess om Red Sands och Giganternas Fall av den dära mannen bakom Offensiv... Han nämde där att Både Red Sand och Giganternas fall va visst moduler som skulle komma men frågan var när... Eller va jag påtänd när jag läste meddelandet?

Hur som helst... är det någon produkt jag faktiskt vill se neogames göra och lägga ner en massa tid på så är det Terra One. n2´s totalsega och supertröga spelmotor skulle fungera kalasfint i ett Hard Core Sci-Fi rollspel..... Så det så...

Under tiden får jag nöja mig med mitt egna Colony Wars som för tillfället är 120 sider tjock och jättefint!

MVH
Lexx
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,927
Location
Sandukar
Re: Terra One

Fick inte jag ett mess om Red Sands och Giganternas Fall av den dära mannen bakom Offensiv... Han nämde där att Både Red Sand och Giganternas fall va visst moduler som skulle komma men frågan var när... Eller va jag påtänd när jag läste meddelandet?

Antagligen. Enligt FAQen så är Röd Sand nedlagt sedan många år. Giganternas Fall, ja, vem vet. Grundmanus och ramverk är klart, så det är bara frågan om det någonsin finns tid och intresse att får det färdigt.
 

AEGIS PRIME

Swordsman
Joined
1 Jan 2004
Messages
407
Location
Halmstad
Re: Terra One

Under senaste GothCon frågade jag Carl Johan just om Terra One och jag fick en gedigen beskrivning av stjärnsystemet och en grundläggande kurs i rollspelsastronomi. Carl Johan verkar har väldigt många ideer men när det hela kommer ut i en handel nära dig är det nog bara Carl Johan som vet.
 

Radagast

Swordsman
Joined
21 Jan 2004
Messages
430
Location
Eskilstuna
Re: Terra One

"Carl Johan verkar har väldigt många ideer men när det hela kommer ut i en handel nära dig är det nog bara Carl Johan som vet."

I det fallet, vet nog inte ens Carl Johan det.

Jfr med Phobia, som skulle kommit förra året till jul, (och kanske var det lika året innan), nu är det denna jul eller första halvåret nästa år som gäller :gremfrown:

// Radagast
 

nexussix

Warrior
Joined
23 Aug 2001
Messages
260
Location
Stockholm
Re: Terra One

Gärna ett Svenskt rollspel som utspelar sig i Rymden! Men då måste väl ändå de manipulerade foton i N2s regelbok få ge vika för illustrationer?
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Terra One

"Gärna ett Svenskt rollspel som utspelar sig i Rymden!"

...då kanske det är på sin plats att länka hit, hit, hit samt hit, där just sådana produkter är på gång.
 
Top