Nekromanti red dwarf

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
vill veta en sak. angående red dwarf nu när det sänds i igen(säsong 7 tror jag) för andra gången
jag undrar om det går att köpa gamla säsonger på video/dvd. och vart då.

---------
-Netfeed-
---------
Fight for the future
---------
 

NisseHult

Veteran
Joined
9 Sep 2000
Messages
90
Location
Karlskrona
Du kan nog hitta dem på amazon.co.uk, den engelska amazon-sidan...de har ju DVD i vår regionkod, och kör med VHS PAL istället för jänkarnas NTSC...

"Ursäkta, har någon sett en fem meter hög hund springa förbi?"
En RP i en av mina krönikor.
 

Utopi

Warrior
Joined
30 Nov 2000
Messages
233
Location
Uppsala
Denna serie var lite för B för min smak. No offense, fast jag brukar ju inte vara kräsen...den säljs annars på dom flesta mer välsorterade butiker i landet.

"A true friend stabs you in the back"- Oscar Wilde
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,472
Location
Helsingborg
Lexx säljer enbart pga sex, Red Dwarf pga humor NT

/[color:green]Han</font color=green> som satt uppe och kollade på 4:ans cencurerade vers.
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Re: Nix..

jag har bara sett några avsnitt men av det jag sett så verkar den lite, ursäkta mig, störd.
jag såg ett avsnitt där huvudkaraktärena(ursäkta möjliga stavfel) kom till en planet med endast tre levande människor(??? de kanske inte vara människor med såg ut som det). vara av en av dem var lesbisk och ville ha sex medan hon blev uppäten av en växt(hrm) och de andra två bara ville ta sig där ifrån.
sedan var det någon av huvudkaraktärena som blev, hmm , lite konstig och började filofiera om lite konstiga saker, döribland döden.

---------
-Netfeed-
---------
Fight for the future
---------
 

Anakha

Warrior
Joined
19 May 2000
Messages
266
Location
Örnsköldsvik, Ångermanland, Norrland, Sverige, Nor
Re: Nix..

"men av det jag sett så verkar den lite, ursäkta mig, störd."

Det kanske stämmer men den är isåfall störd på ett bra sätt.
Jag minns avsnittet du skriver om och det är inget av de bästa avsnitten direkt så jag rekomenderar att du ser fler (och bättre) avsnitt.

/Anakha
"Jag kom, jag såg, jag skrev ett inlägg"
 

Elias_UBBT

Veteran
Joined
14 Jun 2001
Messages
80
Location
Lund
Red Dwarf e klart en av de roligare serierna som sänds...

------------------------------
Dum vivimus vivamus
Elias
 
Joined
15 Mar 2001
Messages
158
Location
Örebro
anledningar

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Vissa av Lexx tittare tittare säkert på det pga. skådelspelarnas öhh.. kroppsliga attribut. Men jag och många andra tittar på Lexx för att det helt enkelt är en bra serie. Med humor kan jag tilläga. <p><hr></blockquote><p>Jag vet inte, jag kollade på Lexx några gånger enbart därför att det är inte så mycket annat som går 2 på natten...

/[color:purple]Bosse</font color=purple>, som har sena nattvanor

[color:blue]De ödmjuka skola ärva jorden, men de brutala kommer bli härskare över universum</font color=blue>
 

Anakha

Warrior
Joined
19 May 2000
Messages
266
Location
Örnsköldsvik, Ångermanland, Norrland, Sverige, Nor
Re: anledningar

"Jag vet inte, jag kollade på Lexx några gånger enbart därför att det är inte så mycket annat som går 2 på natten... "

Det kan ju vara ytterligare en anledningen men jag vidhåller att majoriteten av Lexx's tittare tittar pga. av att det är ett bra program.

/Anakha
"Jag kom, jag såg, jag skrev ett inlägg"
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Re: anledningar

ja eller lider av sömnproblem

---------
-Netfeed-
---------
I scream, All scream, for Ice-cream
---------
 
Top