Nekromanti Recensioner i Sverox

Anders Wänn

Veteran
Joined
28 Mar 2001
Messages
34
Location
Borlänge, snart Malung
Sverox, Sverok's förbundstidning, kommer att viga några sidor åt recensioner av fanzin.

Om du vill ha ditt fanzin recenserat så skickar du det till mig:
Anders Wänn
Allfarvägen 99B
784 42 Borlänge

Eller, om det är ett pdf-fansin, så skickar du en länk till mig på mellon@home.se

Deadline för min spalt är om fem dagar, så vill du ha nåt rescencerat i Sverox nr 21 så ska du skicka det illa kvickt!

/Anders Wänn
PR, naturvetenskap och pedagogik - Terra Incognita
Fansinspalten - Sverox
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Sverox, Sverok's förbundstidning, kommer att viga några sidor åt recensioner av fanzin."

Medan vi ändå är inne på något liknande, hur ställer sig Sverox till independent-rollspel? Hur ska man (jag) göra för att få sitt rollspel (Västmark) recenserat i Sverox?

- Krille

"Shout with glee and jump with joy;
I was here before Kilroy"
 

Anders Wänn

Veteran
Joined
28 Mar 2001
Messages
34
Location
Borlänge, snart Malung
Recensioner av rollspel i Sverox

Jag tror att Sverox älskar independent-rollspel. De har ju inget emot independent-lajvarrangörer eller independent-konvent :)

I Nyhetssvepet i Sverox nr 20 så rescenceras några nyutkomna rollspel och moduler. Där tror jag att Västmark skulle göra sig bra. I slutet av artikeln så hänvisas tipsare att maila till redaktionen för vidarebefodring till Gunilla Jonsson och Michael Petersén. Det görs enklast och bäst på sverox@sverok.se

Lycka till.


/Anders Wänn
PR, naturvetenskap och pedagogik - Terra Incognita
Fansinspalten - Sverox
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Bästa sättet är att kontakta redaktionen:) Vi nås på sverox@sverok.se

För er som är nyfikna kan jag redan nu berätta att redaktionen har en del tankar kring hur detta skall täckas, men har ännu inte huggit den färdiga lösningen i sten;-) Ingen av dem inkluderar dock Nyhetssvepet (även om rena nyheter på denna front lämpligen mailas till redaktionen, för vidare befodran till Gunilla och Michael), utan det kommer antingen att bli i artikelform, eller som separata recensioner. Och blir det som recensioner är det Sverox 23 som är aktuellt.

/tove
Chefredaktör för Sverox

<A HREF="http://www.rollspel.com" target="_new">http://www.rollspel.com</A>
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
En bra fråga tycker jag. Independentrollspel i allmänhet är något som jag först i och med rollspel.nu börjar förstå omfattningen av. Andelen kreatörer är stort. Jag tror att åtminstone de flesta svenska spelledare någon gång börjat fila på ett eget. Relativt få av dessa antar jag kommer längre än ideer och kanske några sidor anteckninger. än färre spelas någon gång och en minuskul del blir väl så färdiga att folk vågar trycka upp dem eller publicera dem på internet. Men jag hoppas att Sverox och Sverok kan bli de första att ta dem på allvar nog för att recensera och skriva artiklar om och toll dem. Annars kanske Codex kommer före (ve och fasa) :)

Daniel "Warduke" Schenström
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Har inkluderat något liknande detta i mitt kommande fansin, men att säga att det är recensioner är lite långt att gå kanske, men endel nämnande om några kommer, bl.a. Västmark, och mer närgående kommer ske i senare nummer.

Riddaren

Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 
Top