Nekromanti [Recension] T12 i betong

Owlbearpig

Bäst i Sverige på rollspel
Joined
22 Oct 2012
Messages
241
Till min stora glädje upptäckte jag idag att min lokala Cervera-butik säljer extrema rollspelstillbehör. Jag var givetvis tvungen att inhandla ett exemplar av den T12 jag utan att veta om det alltid har önskat mig och har ägnat större delen av aftonen till att utföra några basala tester. Här är resultatet:

Fördelar:
Är tillverkad i solid betong.
Väger drygt 1,8 kg.
Lär krossa allt motstånd.

Nackdelar:
Inga!
Den saknar vissa features som t.ex. siffror men alla seriösa rollspelare har tärningskrita så det räknas inte.
Folk kan påpeka att den är ovetenskaplig men ingen kommer att våga göra det så det räknas inte.

Nedsatt till 38.70 för att folk är idioter och inte förstår vilken fantastisk pryl detta är eller för att Cervera inte har förstått vad de säljer och missat att kalla den för T12, D12, dodecahedron eller något annat som vettiga människor förstår. Det finns en T8 också. Den ligger lite bättre i handen och är mer anpassad för långa precisionskast.

https://www.cervera.se/I-Rummet/Hemaccessoarer/Figurer/tradgard-figur-12-cm-geometrisk
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,731
Inga nackdelar...? Håller den verklligen för att rullas på riktigt hårda underlag? Jag tänker mig att ett lite halvhögt kast med landning på gärsmatta borde lämpa sig bäst.
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,301
Sidan du länkar till anger priset 129 kr, och 69 kr för T8:an.

Jag har en spelare i min grupp som har en 5 cm T6 i stål, som han gjort själv. Han har alltid en dyna på bordet när han slår den.
"Hur mycket skada gör du?"
"I spelet eller på bordet?"
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Tänkte även tipsa om T20-taklampan som alla riktiga rollspelare ska ha över spelbordet

http://media.restorationhardware.com/is/image/rhis/prod640006?$PD$

Den finns i en lampbutik på Mäster Samuelsgatan i Stockholm.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Björn Wärmedal;n66614 said:
Hur får jag min fru att gå med på att ha den hemma?
du köper den som gåva till henne, och bärretar hur mycket den fick dig att tänka på hur mycket du älskar henne och hur den påminner dig om hennes ögon.
Hon kommer inte våga säga att hon inte gillar den om då kör med en sådan taktik :)
 

obak

Hero
Joined
17 Jul 2013
Messages
1,162
I äldre spel och moduler så rekomenderas ofta SL att "kasta tärningar" på spelarna för att få upp tempot i eldstriderna, hur är de aerodynamiska egenskaperna hos en tärning i betong resp. ramstål?
Finns det risk att man sträcker en sena om man tr i för hårt? Är dagens rollspelarens kranium kapabla att ta emot dessa projektiler eller har de förmesats av förmycket identitetspolitisk friform och alternativlajv?
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,556
Location
Umeå
Lukas;n66650 said:
du köper den som gåva till henne, och bärretar hur mycket den fick dig att tänka på hur mycket du älskar henne och hur den påminner dig om hennes ögon.
Hon kommer inte våga säga att hon inte gillar den om då kör med en sådan taktik :)
Hahaha!

Du överskattar min förmåga att ljuga och underskattar min frus förmåga att skita i mina åsikter vad gäller inredning :D
 
Top