[Recension] Reign of Cthulhu

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,562
Location
Rissne
Jag har nu testat Reign of Cthulhu. Alltså det där som jag köpte 50% för att vanliga Pandemic har så tråkig grafik och 50% för att det ser ut att vara @Krille på omslaget.

Det var… inte jättebra.

Väldigt fint och hög produktionskvalitet, men extremt obalanserat och mycket slumpstyrt. Första gången dog vi innan andra rundan var över. Andra gången vann vi relativt lätt. Andra gången såg vi nämligen till att ha tre av de fyra investigators som rekommenderades av internets (i vanliga fall slumpar man), och vi såg till att "Pandemic-blanda" kortleken så att "allt går åt helvete"-korten inte låg alltför nära varandra.

Ganska dåligt förklarade regler, och kass struktur på förklaringarna dessutom. Vissa saker är jag fortfarande osäker på – som huruvida det alltid är när det skulle bli fyra kultister på ett ställe som vissa saker triggas, eller bara när det sker i en viss fas. (Har inte regelboken framför mig i skrivande stund, därav brist på korrekta termer).

Såatte… Jag har spenderat mer pengar på spel jag spelat färre gånger (hej Arkham Horror 3rd edition), men det är nog inget spel jag är supersugen på att återvända till.
 
Top