Nekromanti Recension av Fred så gyllene

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Re: Recension av Fred så gyllene.

Efter 75% av boken: bra story, intressanta karaktärer och bra val av huvudperson. Men boken hade mått bra att tajtas till en aning, mer fokus på historien. Visst, det är kul med "världsinfo" och dylikt för att känna att man är närvarande, men lite nedstrykningar här och var hade som sagt förbättrat boken. Tycker jag då. Då och då fann jag mig tänka: "ja ja, det där är kanske intressant, men tillbaka till handlingen!". Och vill bläddra framåt.

Men som sagt, spännande och klart läsvärd. Vill ju veta hur det går för Tennara med flera.
 

Ealdormannen

Halasahr Hurgron
Joined
7 Sep 2012
Messages
57
Location
Bohuslän
Re: Recension av Fred så gyllene.

Hej!

Gott att höra att du vill fortsätta att läsa den, Arfert :gremlaugh:.
Hoppas nu att de sista 25 procenten av boken inte avskräckte.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Re: Recension av Fred så gyllene.

Läst klart... de sista typ 10-procenten var ju lite om att läsa en annan bok, för att inte spoila för andra läsare. Men du vet ju vad jag menar. :gremsmile:

I stort sett en bra bok, men hade vunnit på att tajtas upp lite.
 

Ealdormannen

Halasahr Hurgron
Joined
7 Sep 2012
Messages
57
Location
Bohuslän
Re: Recension av Fred så gyllene.

Hej!

Förstår delvis vad du menar. Samtidigt var/är det förstås fullt avsiktligt - och viktigt för hela berättelsen - att ha med den biten, med all sin logik och sitt innehåll.
Utan den vore världen, och En saga om sorg som helhet, fattigare.
Jag tror/hoppas att läsare med tiden, när de får ta del av alla delar, kommer att kunna se och förstå hur allt (eller det mesta) hänger ihop*. Eller inte - gissar att det beror på hur väl undertecknad får knåpat ihop de kommande delarna :gremsmile:.

*) Fast som Sickan sa: "Jag har en plan."
 
Top