Nekromanti Recension av Fred så gyllene

Ealdormannen

Halasahr Hurgron
Joined
7 Sep 2012
Messages
57
Location
Bohuslän
Här är en recension av Fred så gyllene. Det är Bokparet som har recenserat den på sin blogg.
Ett observandum: Det finns en antydan till SPOILERS i recensionen, så ni som inte har läst boken, känn er förvarnade!
 

Ealdormannen

Halasahr Hurgron
Joined
7 Sep 2012
Messages
57
Location
Bohuslän
Vet inte om det är recensionen eller om det är bokens förhoppningsvis spännande och läsvärda innehåll, men den är tillfälligt slutsåld hos Adlibris. Trevligt, förstås, men rimligen köper nämnda nätbokhandel snabbt in nya ex av Fred så gyllene, så att ännu fler kan läsa (och recensera?) boken.
 

Ealdormannen

Halasahr Hurgron
Joined
7 Sep 2012
Messages
57
Location
Bohuslän
Nu finns det en ny recension av Fred så gyllene, del ett i fantasyserien En saga om sorg.
Det är Spektakulärt som recenserat boken. Så här lyder ett utdrag ur recensionen (som i sin helhet innehåller SPOILERS):

Fred så gyllene är en riktigt bra fantasybok – här finns magi, hat och kärlek, spänning, myt och saga. Boken är genomtänkt och välskriven med en handling som väver in läsaren i historien på ett bra sätt. Stefan Hagel verkar erfaren inom genren, så det är slående att detta är hans debutroman. Mycket läsvärd.
 

Ealdormannen

Halasahr Hurgron
Joined
7 Sep 2012
Messages
57
Location
Bohuslän
Precis, Mattis:D!

Här är en liten länk till förlagets hemsida, och ett utdrag ur en BTJ-recension. Inte illa det heller!

Apropå förlaget, Undrentide Förlag, så kom det goda nyheter per e-post. Bara den senaste veckan har det sålts närmare 80 ex av Fred så gyllene.
Fantastiska nyheter - Fantastik-Sverige lever och frodas.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
När kommer fortsättningen? Tänkte skaffa båda som epub.
(köpte Fred så gyllene nyss som epub, förresten)
 

Ealdormannen

Halasahr Hurgron
Joined
7 Sep 2012
Messages
57
Location
Bohuslän
Så trevligt!
Hoppas att den faller dig i smaken.

Jo, den fysiska versionen av Flammor av vrede (del två i serien) ges ut av Undrentide Förlag till hösten. Ett exaktare datum kommer förstås att meddelas när allt börjar bli färdigt.
E-boken vet jag inte när den kommer ut, men Fred så gyllene kom ju ut som e-bok runt ett halvår efter den fysiska versionen, så kanske tänker förlaget i samma banor när det gäller Flammor av vrede.

Vi (d.v.s. jag) är mitt inne i slutfasen av redigeringen. Redaktören har läst manuset och det är således förlagets kommentarer jag tar mig an just nu. Jag har exempelvis skrivit ett delvis nytt första kapitel (vilket får anses vara den största ändringen/förbättringen).
Har en välkommen, och vältajmad, semester snart. Då tänker jag bli helt klar med allt.

Närmast måste emellertid baksidestexten bli färdig.
 

Ealdormannen

Halasahr Hurgron
Joined
7 Sep 2012
Messages
57
Location
Bohuslän
Halloj!

Får jag bestämma så blir det en serie längre än tre böcker. Ville komma bort från den lite klyschiga trilogiformen, även om jag förstår dess förtjänster rent dramaturgiskt.
Jag har gott om idéer och material och jag vet hur hela berättelsen ska sluta, så rent innehållsmässigt är det mycket kvar att berätta.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Jag föredrar inte allt för långa bokserier.. vill ju inte tröttna eller dö innan man läst slutet... :gremwink:

Helst vill jag kunna köpa alla böcker på en gång för att läsa dem i följd, om möjligt.
 

Ealdormannen

Halasahr Hurgron
Joined
7 Sep 2012
Messages
57
Location
Bohuslän
Aha.
Tur då att det finns gott om tämligen korta, och avslutade, fantasyserier därute, utöver de långa, menar jag. Jag vet ju att fantasyn som genre också, av någon anledning, är översållad med långa, långa serier.
Läser en just nu, för övrigt. The Wheel of Time, som jag började läsa 2008; jag är på sista delen, nummer 14. Och George R R Martins berömda serie är ju inte ens avslutad, trots fem böcker hittills; den började jag läsa 2007.

Men visst är det önskvärt att ha en serie avslutad, så att läsaren själv kan välja när och hur hen vill läsa klart böckerna. Där förstår jag dig fullt ut.

Må du leva länge och väl, Arfert. Själv ska jag också försöka att undvika att dö i förtid.
 
Top