Nekromanti Re: Vandöda (illustrationer)

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Re: Vandöda (illustrationer)

Tråden har försvuttat långt långt ner och glider snart ut på sida 2, därför gör jag ett helt nytt inlägg i svar till detta inlägg av av [color:\\"blue\\"]Legion[/color].

Eftersom att jag är spelare så har jag bara kunnat dregla över bilderna i Vandöda. De är riktigt bra och ger en fin, sinnessjuk stämning till det hela. Jag har svårt att avgöra hur de passar i sitt sammanhang då jag inte har läst något - men snygga är dem i alla fall! :gremlaugh: Jag får känslan av att detta kommer att bli MiG II.
Du verkar dock ha svårt för att rita händer.

När jag ändå är inne på illustrationer så måste jag även passa på att beröma Hellerviks prestation i Geografica Mundana! Jag har inte heller läst denna då min spelledare nämnde något om att jag egentligen inte borde, men jag var ju självklart tvungen att leta rätt på alla bilder iaf... :gremsmile: *känner mig som en unge*
Hur som helst - han har blivit riktigt bra alltså. Det nämndes tidigare här på forumet att Hellervik hade blivit bättre, och då tänkte jag "jaha, som det sades när Consaber släpptes alltså..." (och sen insåg man att han fortfarande ritade som en treåring) - men han har verkligen blivit bra!!! Inte bara snyggt ritat, utan stämningsfullt också!

En något lam detalj är bilden på tiraken (från gamla Mundana) och gûrden (också från gamla Mundana) som är ifyllda med blyerts och copy-and-pastade framför en stad just i början på kapitlet om Takalorr. Det var riktigt uselt - det såg inte ens bra ut (på nåt sätt). Vad som helst annat hade varit bra - till och med ingen bild alls där. Men resten såg lovande ut, om jag inte missade något! :gremsmile: Keep up the good work, illustratörer.
 

JoakimSkoogh

Veteran
Joined
15 May 2001
Messages
127
Location
Borås området
Oroa dig inte

Oroa dig inte, jag kommer lusläsa den efter ditt uppdrag och sedan så får du vara spelare igen så får vi se om gamelsmurfen har gaskat upp sig.
 

Legion

Warrior
Joined
22 Oct 2002
Messages
221
Re: Vandöda (illustrationer)

Tack för ros och ris :gremwink:

Händer, jo, detta ständiga dilemma, man har dem rakt framför sig som referens, och likt förbenat vill de inte se ut som jag tycker att de ska. Ibland går det, ibland går det inte alls (quota Martin Ljung) Men jag ska bättra mig, och inte hasta med dem som gjorts tidigare :gremwink: Hur som helst så ritar jag mest klor och tassar nu, snarare än händer...

Personligen vet jag inte hur det ses på Gullefjuns (MiG, gammal polare till mig) bilder, men då jag tycker att det mesta han gör är bra tar jag det som en komplimang. Fast hoppas naturligtvis att få forstsätta vara Kim no:1 istället för MiGII :gremwink:

God Jul, och hoppas tomten behandlar dig väl.
 

En fallen alv

Veteran
Joined
5 Dec 2002
Messages
15
Location
Ödemarken=målsryd
Re: Oroa dig inte

"....." Jag hatar vandöda.....Dom är tråkiga att slåss mot....
Det är ju det enda vi gör..;o(
Jag fattar inte vad det är som alla tycker är så ballt med dom... :gremmad:
.....Men ok....Men att ta ideer direkt ur en film eller bok man just läst eller sett är landsföräderi.... :gremmad: :gremmad:
 
Top