Nekromanti Re-release

Hjonas

Veteran
Joined
12 Oct 2000
Messages
128
Location
Örebro
Hörde ett rykte angående DoD. Att alla gamla releaser (dock inte chronopia *glad*) skulle ges ut igen, strax efter
releasen av nya DoD, nån som hört nåt liknande, eller var det bara svammel från min ryktesspridare???.

Isf, ska dom nya utgåvorna av gammalt material vara "uppgraderade" för DoD 6?.

/Jonas Carlsson

[ Excutioner - Slayer of the light. Desecrator, Violator, Devastator - Messenger of Death ]
 

Milrik

Veteran
Joined
6 Aug 2000
Messages
184
Location
Västerås, Sverige
Låter hemskt otrovärdigt.
Jag tror inte Riotminds är intresserade av att ge ut produkter av sin föregångare.
De lägger nog hellre ner resurserna på att ge ut egna produkter...

Milrik av Remos

Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtan
 

Archer

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
1,999
Location
Mölltorp, Sverige
Jag vet att det varit snack om att försöka få dem till detta på trakorien listan, men jag har inget hört om att de har tänkt att göra något dylikt. De vill nog som sagt skapa något eget som kan stå på egna ben istället för att hålla liv i gamla äventyr och kampanjvärldar de själva inte skapat. Och allvarligt talat så är det nog inte ett ekonomiskt sunt drag att återtrycka gamla produkter, då endast samlare och nostalgiker antagligen skulle köpa dem. Men jag kan ju ha fel, det vore inte första gången.

/Johan
 

Hjonas

Veteran
Joined
12 Oct 2000
Messages
128
Location
Örebro
Re: Re-release, gammalt lager

Det kan var så att det vara så att dom hade fått tillgågn till gamla osålda grejor som dom skulle prångla ut, eller så
var det nån grossist eller paradox som skulleöra detta. Men detta är inget jag är alls säker på, bara spekulationer :)

/HJonas

[ Excutioner - Slayer of the light. Desecrator, Violator, Devastator - Messenger of Death ]
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,910
Location
Nordnordost
Det skulle vara riktigt kul om de tog svavelvinterserien och klumpade ihop i en enda stor bok (regelboksmodellen), behöver ju inte vara så vräkig bindning eller fint papper. Materialet är ju redan klart men man får nog göra en del layoutarbete samt ev göra en del översättningar av färdigheter och liknande för SLP. Skulle bli ett jätteäventyr i (gissar jag) 2-300 kronorsklassen. Så skulle man ha något att spela under en längre tidsperiod.. typ en färdig (och prövad, och uppskattad) kampanj, "out of the box".

I och för sig så finns det ju en del av materialet i omlopp på begagnatställen som www.rollspel.nu, men det mesta är väl brännt/kastat av kulturlösa mödrar, eller står som nostalgipjäser i gammelrävarnas hyllor. Kollar man vad folk är villiga att betala för svavelvinter begagnat så ger det ju ett hum om hur önskat det är.


Awaiting MERMAID: the Dehydration
 

Lord of Empire

Warrior
Joined
23 Jul 2000
Messages
211
Location
Stockholm, himla nära Bromma Flygplats
Re: Re-release, gammalt lager

Inte så troligt tror jag, det finns nog trots allt en anliedning till att det är ganska svårt att få tag på gamla versioner av DoD i butikerna - och det är nog at lagrena är slut som är orsaken. Risken skulle dessutom bli att efterfrågan bli FÖR stor på de gamla grejorna, och att trycka upp nytt av gammalt när man redan har eget som är nytt... ja, det låter ju som sagt högst otrovärdigt.

/Erik

__________________________
an'Lofir
I'm haunted by my own mind
 

Hjonas

Veteran
Joined
12 Oct 2000
Messages
128
Location
Örebro
GRYMT

Ja, det vore typ megagrymt med hela serien i en rerelease i form av en bok, nog för att jag har alla äventyr i serien.. *skryta* .:).. Men ändå, dom är lite slitna.

/Mvh Jonas Carlsson

[ Excutioner - Slayer of the light. Desecrator, Violator, Devastator - Messenger of Death ]
 

Milrik

Veteran
Joined
6 Aug 2000
Messages
184
Location
Västerås, Sverige
Kollar man vad folk är villiga att betala för svavelvinter begagnat så ger det ju ett hum om hur önskat det är.


Man måste dock skilja på marknaden för begnanade prylar och den för nya. Ska Riotminds ge ut Svavelvinter igen måste de trots allt ligga ut med STORA summor pengar. Jag tror (eller rättare sagt kan säga bergsäkert) att de inte har de pengarna det skulle kosta att bekosta dels en egen utgivning och en utgivning av gamalt material.

Dessutom ställer jag mig frågande om det verkligen finns en marknad för att ge ut gamla Ereb Altor produkter. Visst, de är roliga och spela, men frågan är om inte det inte mer rör sig om önsketänkanden hos en generation som växt upp med Ereb Altor och dess värld.

Det är lika bra och inse - Riotminds kommer troligen aldrig att ge ut några produkter från gamla Ereb Altor moduler.

Milrik av Remos som trots allt fortfarande vandrar på gatorn i Kandra.

Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtan
 

Nathan

Schattenmeister
Joined
5 Jun 2000
Messages
120
Nej och Nej

Svaret på båda frågorna är, såvitt jag vet = Nej.

N.
 
Top