Nekromanti Ravenloft

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Är det någon som har förslag på bra moduler/äventyr till Ravenloft. De flesta av dessa (i alla fall de som jag har i min ägo) brukar suga Bologny rätt så kraftigt.
Bleak House är dock en snuskigt bra modul/boc/äventyr som jag verkligen kan rekomendera till alla.
Dessutom är det någon som har "Masque of red death" och kan ge mig sina synpunkter på den modulen.

Vi sjunger våra sånger som en hyllning till dom odödliga själarna
 

Don Kennetho

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
385
Location
Oslo
Re: Masque of the Red Death

Jag köpte främst modulen för att använda som inspiration till ett modifierat Chock som jag spelar, inte för att använda D&Ds regler som jag tycker passar synnerligen illa till skräck.

Som helhet är dock MORD(!) en bra modul som innehåller en tjock bok som beskriver kampanjvärlden Gothic earth, tre äventyr, en spelledarskärm och en karta över världen anno 1890.

I Gothic earth läggs stor betydelse på skills och magi är betydligt mer sällsynt än i de vanliga D&D-världarna, något som i min mening är väldigt skönt.
Kort sagt så kan MORD vara värt att titta på om man vill spela skräck under 1890-talet.

Don Kennetho
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Re: Masque of the Red Death

Alright... Är det mer gotisk skräckstämnig a la Chock allså (nog för att vanliga ravenloft är gotiskt så att det osar om det).
Kär heller aldrig mer AD&D reglerna eftersom jag är en Level hatare.. eller lite i alla fall. Geminis snabba regelsystem duger gott.

Vi sjunger våra sånger som en hyllning till dom odödliga själarna
 

Don Kennetho

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
385
Location
Oslo
Re: Masque of the Red Death

Är det mer gotisk skräckstämnig a la Chock allså

Ja, eftersom det utspelar sig i vår värld (fast med spöken, vampyrer å sånt förstås) under slutet av 1800-talet. Man kan endast spela människor och äventyren handlar om Dracula, Jack the ripper o dyl.

Don Kennetho
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Re: Masque of the Red Death

Tufft... Skall kanske innhandla den då.

Vi sjunger våra sånger som en hyllning till dom odödliga själarna
 
Top