Älvfolks sexdrift
"
...i gamla Drakar var det till och med så att det fanns ett begränsat antal älvfolk totalt sett, eftersom det bara fanns en viss mängd älvfolkssjälar som reinkarnerades."
Det hade jag glömt bort.. När jag läste den förklaringen fann jag både det ballt att det var annorlunda med älvfolks själar och det rätt löjlig då det var en uppenbar efterkonstruktion och förklaring för varför världen inte är överbefolkad med älvfolk..
MEN, man skulle kunna tänka sig att detta är den bakomliggande förklaring för varför alver inte är lika kåta som människor.. Människomän (en vääldigt stor del i alla fall) drivs ju av en ständig sexlust.. Tänk om det vore annorlunda för alvmän.. Hur påverkar det beteendet och tänkandet? (Jaja, människorkvinnor har nog kanske
också en ständig sexlust, men då jag inte är en kvinna så kan jag inte uttala mig en den saken.. Någon kvinna kanske kan tala om det är sant (och även sitt telefonnummer om det
är det..

))
Det skulle vara en ball tanke.. Alverna
tror att de har perioder när de tycker det är rätt tillfälle att ha barn, men i själva verket så kommer den perioden endast när en från älvfolket dör någon annanstans i världen och någon annan alv känner på sig det.. "Jaha älskling.. Vad säger du om att skaffa ett barn, då?".. Hur skulle en alv reagera när denne får reda på det.. *Får tankar om de odöda från boken Fire Sea, från Margaret Weis och Terry Hickmans Death Gate-serie (Dödens Port). Jag skriver inget om vad som händer i boken för att undvika spoiler.. *
Alternativt så vet alverna
om detta.. Hur förbihåller sig då alverna till
alvspöken och halvalver? Hur hindrar man då att det tillkommer alvbarn av misstag? Har halvalverna en alvsjäl eller människosjäl? Är älvfolkskvinnor ofruktsamma tills det dör någon? Jag antar visserligen att antalet själar inte ligger precis på gränsen utan att det finns ungefär ett 10 000-tal själar i "överskott" som inte satts till världen än..
/[color:\\"green\\"]Han[/color] som varit mycket för att länka nu senaste tiden
PS. Oj, nu började jag fundera på om detta stämde IRL.. Alltså att det fanns ett begränsat antal själar och att det kan hända att själarna tar slut.. Jag undrar om när det till sist sätts ett barn till världen som inte får någon själ, om då sker ragnarök? DS.