Nekromanti raser

Zodiac knight

Veteran
Joined
3 Aug 2000
Messages
12
Location
Drömmen
Nån som har en aning om riotminds planerar fler spelbara raser?
Vissa saknar man ju även om man bara spelat chronopia innan, mina personliga favoriter högländerna kan man ju i och för sig "tillverka" själv. Men det skulle vara kul å höra vad riotminds kommer att göra åt saken...

Delita, man tackar och bockar..

"where did we go astray?"
 

Salir

Veteran
Joined
6 Nov 2000
Messages
129
Location
Västerås
förhoppningsvis så finns det nya raser att spela i bestariumet. Annars kan du använda monster boxen om du har den.

"You were not ment to be someone but to stay somewhere"<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Salir on 2001-02-06 13:04.</EM></FONT></P>
 

Nexus_UBBT

Veteran
Joined
29 Jan 2001
Messages
59
Location
Kungsängen
2 frågor

1: varför monsterboxen, det är till ett annat spel.
2: varför lägga in samma inlägg 2 gånger i rad?

"Death is lighter than a
feather, duty heavier
than a mountain."
 

Nexus_UBBT

Veteran
Joined
29 Jan 2001
Messages
59
Location
Kungsängen
varför monsterboxen? det är ju till ett annat spel.

"Death is lighter than a
feather, duty heavier
than a mountain."
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Det kommer de säkert inte att göra (om nu någon från riotminds motsäger mig). Själv tycker jag att det är en bra stämmning men ett urkasst/ uråldrigt cpsystem de använder

Så det så!
 

Hobert

Warrior
Joined
22 May 2000
Messages
280
Varför monsterboxen över huvud taget? Jag ser ingen anledning att ha en tjock samling böcker med monster i. Man träffar ju ändå inte på en bråkdel av dem. När man ha en tuff "slutboss" som inte är människa kan de möjligtvis komma till användning i mer eller mindre omgjorda varianter. Ett måste är dock att motståndaren måste ha personlighet. Om det bara är en dödsgast utan kännetecken blir den inte rolig att döda. Om det är "Furudur, den sedan 400 år döda dvärgiske hjälten som stred vid Hertig Brands sida och besegrade draken Telerin" blir han kul att slåss mot.

Själv hade jag helst sett att Riotminds gav ut en ordentlig värdsmodul.

<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Hobert on 2001-02-06 18:01.</EM></FONT></P>
 
Joined
27 Nov 2000
Messages
936
Location
Vintergatan, Jorden, Europa, Norden, Sverige, Dala
Salir måste komma...

...med dom mest korkade och dummaste idéer på detta forum.
Inget personangrepp, men sådana svar som han ger när han svarar på är fullkommligt ointelligenta och dumma. Har svarat på et X antal frågor som jag ställt, och vilka jävla svar ja fått, "kom-och-hjälp-mig", du måste ju ha lite vättiga svar att komma med.

Nu lär jag få en massa skit för det här inlägget, men just nu skiter jag i det, jag fick lova att skriva och rensa hetluften lite.

"Oderint dum metuant"
"Låt dom hata, bara de fruktar"
 

Bela

Warrior
Joined
18 Oct 2000
Messages
307
Location
Stockholm
Re: Salir måste komma...

"Salir måste komma...

...med dom mest korkade och dummaste idéer på detta forum.
Inget personangrepp, men sådana svar som han ger när han svarar på är fullkommligt ointelligenta och dumma."


Var inte det ett personangrepp?



Bela
 
Joined
27 Nov 2000
Messages
936
Location
Vintergatan, Jorden, Europa, Norden, Sverige, Dala
Re: Salir måste komma...

Var inte det ett personangrepp?

Nej det var det inte, jag sa att hans inlägg var ointelligenta, jag tycker inta att han är ointelligent för de. Jag själv har gjort en del ointelligenta inlägg, inte fan tycker jag, eller mina polare mindre om mig för det, inte anser dom heller att JAG är ointelligent.

Hoppas det gav klarhet i det hela, om mitt inlägg tog så hårt var det inte med meningen, i såfall ber ja om ursäkt.
Hade bra iallafall.

"Oderint dum metuant"
"Låt dom hata, bara de fruktar"
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Jag tycker annat.

Jag tycker att Salir är snäll som ger, faktiskt, bra information.
Fråga: Planerar riotminds nya spelbara raser?
Svaret (På det vanliga, goa Salir-sättet): Dom ska göra ett bestarium, där kanske det finns med.

Sedan så kanske du inte menade något illa, men det är ändå lätt att ta illa upp.


/Arvidos, The Peacemaker. /images/icons/wink.gif
 

Nerosuferoth

Swordsman
Joined
3 Dec 2000
Messages
409
Location
Menzoberranzan
Re: Salir måste komma...

förhoppningsvis så finns det nya raser att spela i bestariumet. Annars kan du använda monster boxen om du har den.

Varför var det ett korkat och ointelligent svar?

Nerosuferoth

Hail to the king, baby. - Bruce Campbell
 

Nerosuferoth

Swordsman
Joined
3 Dec 2000
Messages
409
Location
Menzoberranzan
Är det inte bättre om Riotminds gör grejera åt en istället, som nämdes tidigare.

Det gör dom, men du får vänta ett tag till. Tycker du att alla DoD6-spelare ska sitta overksamma mellan regelbokens och monsterbokens släppdatum istället för att använda "tillgängliga" källor?

Nerosuferoth

Hail to the king, baby. - Bruce Campbell
 

Nerosuferoth

Swordsman
Joined
3 Dec 2000
Messages
409
Location
Menzoberranzan
varför monsterboxen? det är ju till ett annat spel.

En annan utgåva (eller upplaga om du föredrar det).

Nerosuferoth

Hail to the king, baby. - Bruce Campbell
 
Joined
5 Feb 2001
Messages
273
Location
Göteborg (om det inte ändrats igen).
Det är roligt med monster.
Det är roligt att spela icke-mänskliga varelser (kan vara).
Man kan vilja att en fantasyvärld är befolkad av underbara, vidunderliga ting, bestar så fasansfulla att det är farligt att bara tänka på det... Och så.
Man behöver inte vilja det.
Man kan tänka "hmm... Jag behöver en varulv i det här äventyret, undrar om det står några trevliga varulvsregler nånstans så jag inte behöver hitta på dom själv?"
Man kan vara ute efter lite allmänt hack'n'slashande men vilja föra in lite annan kanonföda än x antal orcher.
Man kan tycka att gamla monsterboxen är bland den roligaste rollspelsläsning man stött på (hela karkyon-grejen, de var ju så vackra mycket häftigare än alver, titaner också intressanta på sitt sätt, för att inte tala om ögonbestar och jätteiglar), och vara jätteglad åt White Wolfs "Bygone Bestiary" och tro fullt och fast att den går att använda i en mycket seriös och stämningsfull kampanj. Man kan det.
Faktiskt.
Jag gör det.
MVH,
OC


"Även en svartfolksvarelse kan vilja ha någon att tala med."
Skönheten & Odjuren
 

Nexus_UBBT

Veteran
Joined
29 Jan 2001
Messages
59
Location
Kungsängen
Re: Jag tycker annat.

Jag tycker inte att det är fel på Salirs svar.

"Death is lighter than a
feather, duty heavier
than a mountain."
 

Hygglo

Veteran
Joined
27 Nov 2000
Messages
162
Location
Lund, skåne
Hahaha! n/t

förhoppningsvis så finns det nya raser att spela i bestariumet. Annars kan du använda monster boxen om du har den.

Hahahaha! Förhoppningsvis finns det nya raser i bestiariumet.. ja, sånt här får en att gråta... av skratt!

Drakar och Demoner - Fantasy när den är som bäst
/images/icons/cool.gif
 
Top