Nekromanti Raritetsrollspel i din hylla ?

Pom

Swashbuckler
Joined
23 Jun 2003
Messages
2,926
Location
Enskededalen
Jag är rätt nöjd med att ha DoD, första utgåvan, Sinkadus nr 1, Spindelkonungen pyramid, Tvillingbergen, Dimön.

Sedan tycker jag In Nomine Satanis/Magna Veritas är kul att ha i franskt original, men eftersom min franska inte är något vidare har jag aldrig spelat det. :gremsmirk:
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,954
Location
Nordnordost
Legacy: War of Ages, Highlanderrollspelet utan Highlanderlicens!
 

Gordeg

Hero
Joined
22 Jul 2004
Messages
1,796
Location
Västervik
Tunnels & Trolls

...fast jag fuskar genom att äga 30-årsjubileumsutgåvan. Att äga ett originalexemplar från 70-talet hade däremot varit coolt på riktigt.

Gordeg
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Jag vet inte hur exklusiva de är men jag äger i alla fall Engel, Talislanta och Judge Dredd (utgåvan ifrån Games Workshop). Samtliga är dessutom olästa och ospelade (vem orkar läsa rollspel liksom). Jag vet inte om Planescape är så värst exklusivt men där har jag annars en del material.
 

Ridijeck

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
358
Location
Örebro
Okej, få se...

*Jag har en komplett Unknown Armies-samling (utom romanen).
*Nobilis kan nog räknas som rätt smalt.
*Little Fears.
*Paranoia 5th edition, men den anses ju allmänt vara det sämsta utgåvan till spelet så den talar jag tyst om.
*Det mest unika jag har får nog sägas vara Äventyrsspels Sagan om Ringen-översättning, plus de moduler som gavs ut i boxar.

...och så en hög spel som är lite för mainstream för att jag kan ta upp dem här.

/Ridijeck
 

Grendel

Warrior
Joined
29 Mar 2003
Messages
379
Location
Göteborg.
Rariteter och rariteter...

Komplett Chock i fint skick.
Nästan komplett (Gamla) Mutant/Mutant 2/Efter Ragnarök. Saknar två äventyr jag måste försöka få tag på.
Komplett Viking.
Och slutligen Neoviking då... :gremtongue:

Edit: Ja just det! Ett komplett En Garde! också (dvs med äventyret Dolkarnas Natt). :gremgrin:
 

Duddmannen

Hero
Joined
4 Dec 2001
Messages
1,473
Location
Södertälje
Fifth Cycle (har aldrig någonsin sett ett till ex av detta spel)
Tunnels & Trolls (1970-någonting utgåvan från Corgi)
Teenagers From Outer Space
Souvereign Stone (Bilder av Elmore, spelsystem av någon annan)
Dark Matter (vill minnas att det är West End Games d6-system med kort)
Buck Rogers (från TSR)

Det mest unika i min samling är dock ett exemplar av KULT i form av ren text utskriven på enkelsidiga A4, direkt från Skaparnas (MP & GJ) filer och insatta i en pärm så att jag kunde spelleda på LinCon samma år de gav ut spelet.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,931
Location
Sandukar
Dallas

Och givetvis Dallas RPG.

Och Buck Rogers. Köptes efter att ha spelat Gold Box-spelen.

Kompletta samlingar av Neogames spel kanske räknas som fusk? ,-) Dock har jag det enda exet i världen av Eon 1, v1.0 (den tryckta är v1.01)
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
jag har i princip allt som gavs ut på 70-80-talet, från fula D&D-boxen (D&D basic set) som kom 77 tror jag (den med den taffligt tecknade röda draken) och framåt.

Mest udda är nog ett signerat ex av Dave Arnesons Adventures in Fantasy.
 

Dansson

Veteran
Joined
4 Jul 2004
Messages
166
Location
Vålberg, Värmlands län
Jag vill också vara med. :gremsmile:
Jag satsar mest på att få kompletta produktlinjer av det jag samlar på.

Allt som finns till Mutant, innan det blev UA. Då räknar jag in "Gamla", 2089, RYMD och Chronicles. Enda som saknas är äventyren Järnringen och Operation Kirkwood. Har börjat på UA också.

Det mesta som finns till Drakar och Demoner innan det blev Chronopia (de böckerna sålde jag för länge sedan). Det som saknas är: den första versionen av grundboxen, de tidigaste äventyren, Äventyrspaket 1 och 2 och Spelhjälpmedel 1 och 2. Har börjat på DoD6 nu.

Allt som finns till svenska Sagan om Ringen.

Allt som finns till Kult, förutom andra utgåvan och de amerikanska modulerna.

... och en drös med Call of Cthulhu-böcker.
Samt Vampire the Masguerade, Werewolf the Apocalypse, Mage the Ascension, Changeling the Dreaming, Wraith the Oblivion, Conspiracy X med några moduler och Dungeons and Dragons 3rd edition.

- Dan
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,442
*Knäpper upp gylfen*

"Vad har du för rollspel som är lite av rariterter för dig, som ligger glänser i hyllan ??"

Typ inget.
Jag har allt till Chronopia utom hårdinbundna versionen.
Little fears kanske är något att hänga i julgranen?
Dungeons and Dragons på svenska från... Dinosauriernas tid eller så.
Noctum, första utgåvan kanske kan bli en raritet?

*stänger skamset gylfen igen*
 

Feidu

Veteran
Joined
23 Aug 2003
Messages
37
Location
Linköping
Tja, Nephilim brukar det inte vara många som har koll på.

Sen har jag en oidentifierad version av Legend of the Five Rings stående i hyllan, men troligtvis är det den första versionen.


/Feidu
 
Joined
25 Jun 2000
Messages
1,243
Location
Stockholm,Svearike, Tellus, Vintergatan
Vet inte riktigt vad som räknas som raritet men... har ärvt en massa gamla rollspel och tillbehörs böcker från min brorsa: Den svarta DoD boxen, Mutant, Mutant 2, Svavelvinter, Chock, Sagan om ringen rollspelet m.m. Har även köpt en del själv: Krillioan boxen, Nidland boxen, majoriteten utav böckerna till DoD 91, Monster boxen, Ereb altor boken, Den femte konfluxen m.m.
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,923
Location
Port Kad, The Rim
Metamorphosis Alpha 1.0

Ett av TSR:s första rollspel, utgivet strax efter D&D i mitten av 1970-talet. Ett sf/mutant-spel som utspelar sig ombord på ett jättelikt rymdskepp.
 

Örnie_UBBT

Swordsman
Joined
18 May 2000
Messages
550
Location
London, England
Haha, jag har också ett Fifth Cycle nedpackat i en låda någonstans... liksom Teenagers From Outer Space.

Andra sällan sedda rollspel som ligger och skräpar i mina förråd:

Rus - D&D-klon i 800-talets Ryssland.
Mutazoids - Efter katastrofen-rollspel med mutationstabeller som får Mutant att verka realistiskt.
Alma Mater - rollspel i amerikansk high school-miljö, komplett med regler för att hångla och ta droger.
World of Synnibarr - Jag har det! Faktiskt. Bara första upplagan dock.
Bureau 13 - X-files långt innan X-files. Lider dock tyvärr av alldeles för crunchigt system.
Year of the Phoenix - klassiskt alternativ-verklighet-spel med annorlunda upplägg från FGU.
A.C.E. Agents - humoristiskt agentspel med typiskt stämningslösa regler från Stellar Games.
It Came From the Late Late Late Show - B-filmsrollspel, en klassiker som jag fortfarande plockar fram då och då.
Lace & Steel - mycket bra swashbucklingspel från Australien (med illustrationer av Donna Barr) i annorlunda 1600-tals fantasymiljö.
Dragonroar - komplett med kassettband som förklarar reglerna!
Fringeworthy - charmlöst dimensionsrese-spel.
Justifiers - obskyrt "high SF meets furry animals"-spel, konstruktören endast känd under namnet "Gideon"...
NightLife - kultklassiskt splatterspel
Reich Star - rymd-SF där nassarna vann kriget och tog över universum.
Skyrealms of Jorune - kanske det bästa science fantasy-spelet någonsin.
Swordbearer - tidigt fantasyrollspel från tiden då "realistiskt" var ett säljargument.

Det är väl ett urval av rariteter från mina lådor i källaren...

hälsar
Örnie
 

haltageten

Dum inuti huvudet
Joined
11 Apr 2004
Messages
578
Location
Stockholm
Re: En hylla ungefär.

Jag och min bror har tillsammans skaffat en del rollspel. De får nästan plats på en och samma hylla. Visserligen har vi inte köpt allt tillsammans men jag räknar upp allt som står i hyllan så blir det till er att bedöma om det är något att skryta med.

Drakar och Demoner -91:
Grundregler.
Magiboxen.
Krilloan.
Nidland (tyvärr ej komplett).
Alver.
Drakar.
Hjältens handbok.
Magikerns Handbok.
Svavelvinter.

Eon:
Eon III
Eon II Grand Deluxe.
Alla hittils utkomna moduler utom Krigarens handbok.

Mutant Chronicles (den svenska utgåvan):
Grundreglerna.
Alla utgivna koperationsböcker samt Ilian och Algeroth.(tyvärr saknas sista kapitlet i "Imperial" pga feltryck)

Mutant UA:
Spelarboken.
Zonernas zoologi.

Vampire The Requiem:
Grundreglerna.

Exalted:
Grundreglerna 1ed.

Star Wars d20:
Grundregler.
Genosis and the outher rim.

Skymningshem Andra Imperiet:
Grundreglerna.

Kult:
Grundreglerna.

- Jocke, rabblar upp.
 
Top