clarence redd
FrostByte Books
Har ni som är på Bokmässan sett några rollspeliga föreläsningar eller annat skoj?
Kommer förstås spana efter de gamla Varulvsgiganterna @Impetigo och @Octagonal som påstår att de håller till i Götet å @Anthrox som smular om att ”vara litterär” å besöka Bokmässan med tygpåsen redo
Inget besök för mig tyvärr, har ingen bilKommer förstås spana efter de gamla Varulvsgiganterna @Impetigo och @Octagonal som påstår att de håller till i Götet å @Anthrox som smular om att ”vara litterär” å besöka Bokmässan med tygpåsen redo![]()
Jag har inte varit där sedan 2016 - fick en smärre chock över hur mycket marknadsplats det blivit. Har ju alltid varit så till viss del, men särskilt tors-fre har känts som verkliga branschdagar.Jag satt i två panelsamtal, och hade trevligt. Men jag tycker på det stora hela att bokmässan är rätt överspelad idag. Trevligt att träffa folk, fast har jag lärt mig något nytt av seminarierna jag sett? På det senaste fem åren? Tror inte det...
Lära sig å lära sig är kanske relativt men att få igång tankar&funderingar via andras insikter å åsikter är givandeJag satt i två panelsamtal, och hade trevligt. Men jag tycker på det stora hela att bokmässan är rätt överspelad idag. Trevligt att träffa folk, fast har jag lärt mig något nytt av seminarierna jag sett? På det senaste fem åren? Tror inte det...
Det här är nog sant för mig med faktiskt.Såg ytterligare ett om ”Onyttig läsning som förändrar” där Lydia Sandgren sa att David Eddings och Sagan om Belgarion gjorde henne till författare, varpå litteraturforskaren Jimmy Vulovic så ”Det här är tredje gången på några dagar som David Eddings nämns som orsaken till att någon blev en skrivande och läsande människa. Detta borde undersökas.”
Det borde det verkligen!”Det här är tredje gången på några dagar som David Eddings nämns som orsaken till att någon blev en skrivande och läsande människa. Detta borde undersökas.”
LIksom @krank var jag en läsare ändå. Men Eddings ska ändå ha cred för sin tillgänglighet för sin målgrupp. Läste den första serien med stor behållning, liksom den andra (men med minskande behållningDet här är nog sant för mig med faktiskt.