Nekromanti Rapport: Ambrias omvärld

pappa

STOCKHOLM KARTELL
Joined
4 Nov 2006
Messages
570
Location
Skogen
Vänner! Vi har just lagt upp ett topphemligt spelledardokument vid namn Rapport 22:01:08, som är en rapport från det Kungliga Sekretoriet riktat till Drottningens råd, vilken redogör för tillståndet i världen bortom Ambrias gränser. Till detta följer en vitfläckig, skissartad karta över omvärlden, från Landfall på den karga östkusten till Stadsstaterna och frontlinjen i väst.

Som sagt, dokumentet är endast till för spelledare, och det går att ladda ned härifrån:

RAPPORT 22:01:08
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,367
Mycket trevlig titt ut i världen runtomkring. Men ni inser väl att ni gör oss sjukt sugna på att läsa mer om dessa områden? Väldigt snygg karta också!
Skriv fortare!
 

secondFANFARE

Veteran
Joined
15 Aug 2015
Messages
59
Riktigt spännande läsning - fantastisk kvalitet som vanligt!

Jag bör dock säga att en av de saker jag personligen gillar mest med Symbaroums värld är att den varit väldigt fokuserad till just Ambria och Davokar. Det mesta i Ambria är fortfarande "oupptäckt" och helst av allt skulle jag se att vi grottar ner oss mer i de många intriger som finns där och de många städer som ännu inte är beskrivna. Jag hoppas exempelvis att vi inte är klara med Tistla Fäste ännu - för det är i alla fall inte jag.

Bra jobbat i alla fall - Symbaroum fortsätter att leverera!
 

Ezping Orm

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,183
Location
Lunden, Göteborg
Det här var verkligen efterlängtat! Satt själv och skissade på nya länder bara nån dag innan det här dök upp. Går det att få ur Järnringen lite mer info? T.ex. vad som finns på andra sidan Fronten eller om det finns några civiliserade bosättningar längs med Innanhavets kuster?
 

Förstefadern

Veteran
Joined
3 Apr 2013
Messages
66
Ezping Orm;n177633 said:
Det här var verkligen efterlängtat! Satt själv och skissade på nya länder bara nån dag innan det här dök upp. Går det att få ur Järnringen lite mer info? T.ex. vad som finns på andra sidan Fronten eller om det finns några civiliserade bosättningar längs med Innanhavets kuster?
Bortom fronten härskar alverna. Punkt! :)

Annars är det som secondFANFARE säger/önskar: vårt fokus kommer att ligga på Ambria/Davokar och de platser som berörs av Törnetronen i minst två år till. Vad som finns längs innanhavets kuster får du helt enkelt bestämma alldeles själv, men vad det än är kan man räkna med att det är utsatt för saariska räder ... ;-)
 
Top