Ranka alla Space Marine ordenskapitel

*ljudet av min självisciplin att motstå figurhobbyn som vacklar*

Vill du börja utan att spendera alldeles för mycket pengar så kan du kolla på Kill Team, One-Page rules skirmish eller 2ed Warhammer 40k eller ett annat skirmish system som är regler för mindre antal modeller.

Man kan också få modeller billigt från typ blocket.

Du missade Marines Errant, Raptors, Novamarines, Fire Angels, Howling Griffins, & Star Phantoms.
Förutom Howling Griffons (som jag glömde) så exkluderade jag de här för att jag inte var säker på att de var A-tier chapters.
Star phantoms är ju t.ex. bara rymdsamurajer och Novamarines är Destillerade Ultramarines.

Det känner jag inte är klockrent A-tier material.

Vill du börja utan att spendera alldeles för mycket pengar så kan du kolla på Kill Team, One-Page rules skirmish eller 2ed Warhammer 40k eller ett annat skirmish system som är regler för mindre antal modeller.

Man kan också få modeller billigt från typ blocket.
Sitter på boken The Doomed av Chris McDowall, som också är ett skirmishspel och verkar kräva rätt få figurer.

Funderar på att se om någon i lokala 40k-föreningen vill testa spelet med mig.

Last edited:
Har aldrig hört dem refereras till som rymdsamurajer tidigare. Var har du fått det intrycket ifrån?
Isolationister, dödsförakt och självuppoffring enligt deras hederskod, orsakar höga kollaterala skador bland allierade pga deras förakt för liv.

Typ alla de negativa sidorna av Bushido.

P.S: Sure, "Space marine dödskult" hade varit mer specifikt och träffsäkert.

Sitter på boken The Doomed av Chris McDowall, som också är ett skirmishspel och verkar kräva rätt få figurer.

Funderar på att se om någon i lokala 40k-föreningen vill testa spelet med mig.
Om du bara vill testa att måla så är mitt tips att gå på blocket eller tradera o köpa några Space Marines eller Stormcast (de är i mångt lättast att måla som nybörjare) som redan e färdigbyggda men inte målade och ge dig på dem.

Astral Hounds
Gimmick: De finns!

Färger: Mörklila med krämfärgade axelklaffar. Det ser faktiskt riktigt snyggt och ”poppande” ut.

Symbol: En svart hund i profil. Det borde inte fungera men det gör det.

Jag tänker brasklappa canon statusen på de här också! Ja, de är med i White Dwarf. MEN de är med som en arbetsprodukt de inte går med när de skapade ordenskapitlet som skulle vara tidningens maskot Space Marines. Så deras bakgrund plockades isär för bitar till det de faktiskt skapade.

Men de är canon nog för att recenseras!

Det är fan att utmana ödet och Tzeentch att döpa sitt ordenskapitel efter en warp-daemon i ett universum där namn har makt. Men de är döpta efter en badass Rogue Trader daemon som specifikt jagar psykers. Så är man anti-kaos fokuserade är det ett sjukt bra namn.

B

Badab War involverar ju Astral Claws, Lamenters, Exorcists, Fire Hawks, Minotaurs, Carcharodons, Salamanders, Red Scorpions, Sons of Medusa, Mantis Warriors och Executioners.

Alla de här chapterna är åtminstone A tier chapters.
Och Novamarines, som är defintionen av B.

Det är fan att utmana ödet och Tzeentch att döpa sitt ordenskapitel efter en warp-daemon i ett universum där namn har makt. Men de är döpta efter en badass Rogue Trader daemon som specifikt jagar psykers. Så är man anti-kaos fokuserade är det ett sjukt bra namn.
Fast är det inte lite som att säga att Angels Vermilion utmanar ödet eftersom deras namn i praktiken är samma som Angrons smeknamn?

Back