WH Ranka alla Space Marine ordenskapitel

Finns det några som har ett utomjordiskt djur som symbol? Jag menar, det är en gigantiskt övervikt på örnar, hökar, vargar och hajar. Det är begripligt för de ursprungliga legionerna, som skapades på eller kring Jorden, men varför har ingen symboler som det där jätteläskiga pungdjuret med stora tänder från deras hemplanet?
Det finns ett Imperial Knights hus som har en symbol som i praktiken är tyranidernas "wyrm" symbol (o de skapades innan tyraniderna om jag mins rätt) men inte något Adeptus Astartes kapitel vad jag vet. Men det hindrar inte dig att göra ett kapitel med sådant om du vill.

Jag var tvungen att se om "Hans, are we the baddies?".

För den som går igång på Codex Astartes finns där här ganska häftiga boken:

1770649938012.jpeg

Som jag äger. Den är visst en av mina mest värdefulla nörd-böcker.

Last edited:
Det finns ett Imperial Knights hus som har en symbol som i praktiken är tyranidernas "wyrm" symbol (o de skapades innan tyraniderna om jag mins rätt) men inte något Adeptus Astartes kapitel vad jag vet. Men det hindrar inte dig att göra ett kapitel med sådant om du vill.
Uh... Salamanders?!? Deras drakhuvud är efter de Salamander bestar som finns på deras hemplanet.

Finns det några som har ett utomjordiskt djur som symbol? Jag menar, det är en gigantiskt övervikt på örnar, hökar, vargar och hajar. Det är begripligt för de ursprungliga legionerna, som skapades på eller kring Jorden, men varför har ingen symboler som det där jätteläskiga pungdjuret med stora tänder från deras hemplanet?

Knighta of Byzantium har någon sorts utomjordisk sjöbest.

Salamanders har Salamandern som är en utomjordisk öda på deras hemplanet. Men det sade Cybot redan.

Dark Krakens symbol ska föreställa ett monster från deras hemvärld. Men det monstret är också bara en stor bläckfisk så inte så coolt.

Det finns en masa ordenskapitel med Drakar, men oklart ommdet är mytologiska drakar eller utomjordiska monster.

Någon borde göra en Boltons från Game of Thrones och ha en flådd man, fast med en Ork eller Eldar istället för en människa.

Hospitallers
Gimmick: De är korsriddare

Färger: De ser ut som korsriddare.

Symbol: Ett rött malteser kors mot en vit bakgrund.

De är korsriddare! De är för mycket korsriddare! De kom till för att skydda pilgrimer och handlare på väg till heliga planeter. De tror att Kejsaren är en gud! De har en helig ed baserad på tempelriddare eden! Buuu! Buuu! Dåligt!

Om de skriver något nytt om dem där de går över till att mest vara en bank kanske jag ångrar mig. Men det här är inte bra världsbygge.

De är dock med i en incident som får mig att förstå varför Space Marines slåss med varandra bortom den där superhjälte grejen där vi vill se Thor spöa Hulken så ett missförstånd händer. Och händelsen får Iron Hands att öka i min aktning.

Så Iron Hands och Hospitallers är på samma kampanj när OH NEJ! En av Iron Hands viktiga officerare blir skadad. Enda sättet att rädda honom är att stoppa honom i en Dreadnought direkt men shit, de har ingen! Men Hospitallers har en! Enda problemet? En av Hospitallers mest respekterade och älskade veteraner är redan i den. Vad göra? Så Iron Hands teleporterar över, kidnappar Dreadnoughten genom att kasta shockgranater på honom, dödar killen i Dreadnoughten genom att smälta honom med syra och häller ut honom i avloppet. Oh, och sedan funkar det inte ens att sätta deras kille i Dreadnoughten. 😂😂😂😂😂😂

I alla fall, de är för mycket korsriddare!

F

Guilliman var kanske inte den skarpaste befälhavaren bland alla primarchs (Horus, Rogal Dorn, Perturabo, Jagathai Khan, Corax och Alpharius var alla kända som militära genier på olika sätt, även jämfört med sina bröder) men om det gäller militär krigföring genom strategisk och taktisk analys så fanns det ingen annan primarch som kom i närheten.
Jag brukar säga att Horus kanske är den bästa befälhavaren, men Guilliman är den överlägset bästa stabschefen. Han är som en enmans-armégruppsstab. Finns något stycke i Know No Fear när hans kaptener står och tittar helt hänfört på honom när han tar in och behandlar information från typ hundra olika källor samtidigt och spottar ur sig order.

Howling Griffons
Gimmick: Riddare. Eder. D&D spelare.

Färger: Gult och rött fyrdelat. Skånes stolthet!

Symbol: En grip som står på bakbenen - Jag faller lätt som en plätt, för en Malmö flickas sätt O en tös från Helsingborg e go o drömma om Ystadstösernas uttal e det grannaste jag vet När dom talar så kan jag sitta o lyssna i all oändlighet När en flicka talar skånska, ett språk som jag förstår Då känns det lite extra hur mitt hjärta slår

Howling Griffons grej är att de är Ultramarine ättlingar som blivit nobla riddare pga sin feodala hemvärld och de tycker att svära/upprätthålla eder är det viktigaste som finns. Så det är eder först, sedan Codex Astartes!

Oh och den där hemvärlden? Den har ovanligt många psykers och ordenskapitlet manipulerar den så att den ständigt är täckt av medeltida krig för att de ska få fler riddare att rekrytera. Ja, de har byggt sin egen fantasy setting! Jag vill köra en kampanj med samma twist som i Berserk, fast istället för att avslöjandet att magi är på riktigt levereras via att Zod dyker upp som ett ostoppbart monster så avslöjar vi att det här är 40k genom att en Howling Griffon Space Marine dyker upp som ett ostoppbart monster. Det hade varit den bästa twist kampanjen någonsin!

S

Imperial Castellans
Gimmick: De finns!

Färger: Överkroppen är blå. Benen är benfärgade 😂

Symbol: En vänsterarm som håller i ett svärd.

De finns!

C

Back