Ranka alla Space Marine ordenskapitel

Crimson Guard
Gimmick: Kaos Space Marines

Färger: Hälften ketchuprött och hälften senapsgult. De ser ut som maskoten för en korvkiosk.

Symbol: Korsade röda yxor mot en gul bakgrund.

Khorn, Kaosguden av blod och våld, tillsammans med Kaos primarchen Angron släppte loss en mordförbannelse som drev de drabbade till att bli rage-zombies. Så vanliga trupper, Space Marines, till och med de extremt kejsartrogna strids-nunnorna i Sisters of Battle som ska vara immuna mot sådant här, började slakta varandra medan de prisade Khorn och muterade. Många slet varandra i bitar eller begick självmordsattacker som ledde till sin egen död.

Men av de som var tuffa nog att överleva mord-zombie-stadier började de få tillbaka förmågan att intelligent planera sitt mördande och började samarbeta för att göra det mer effektivt. Mer som en flock djur än människor.

Crimson Guard var där! Så de är antingen döda eller ovanligt animalistiska Khorn Kaos Space Marines.

Jag tycker det är aggressivt dumt när kaos är typ en bomb som gör en elak. Värre när de ska gå och fucka med att Sisters of Battle blir korrupta.

Det här är bara den grejen. Crimson Guard har ingen annat.

De har också samma namn som en coolare grupp i teknologikyrkan. Och de där Cobra killarna i G.I. Joe.

F

Mitt tips är att ta Eisenhorn Omnibussen som innehåller hela trilogin. Den fick mig att börja med Warhammer och kräver noll förförståelse.
Ja, jag tycker egentligen att Ravenorböckerna är bättre än Eisenhorn, men de senare är bättre att börja med (och även de väldigt bra).

Kapar tråden (sorry not sorry): Om jag ska köpa in en bok (eller på sin höjd en trilogi) till biblioteket som kräver få eller ingen förförståelse för spelvärlden och är en self contained story - vilken ska jag köpa? Serieböcker går bra också!
Jag skulle föreslå någon av antologierna, då är det större chans att läsarna hittar något de gillar. De här var de jag hittade på adlibris (dok är flera inte i lager, så de kan vara ur tyck):

Ja, jag tycker egentligen att Ravenorböckerna är bättre än Eisenhorn, men de senare är bättre att börja med (och även de väldigt bra).
Jag tyckte inte alls att de var särskilt bra 😢... Och då har jag ändå tagit mig igenom de flesta Horus Heresy-böckerna och tyckte nog att de var riktigt vassa bitvis, gillade Siege of Terra böckerna lååångt mycket mer.

Jag skulle föreslå någon av antologierna, då är det större chans att läsarna hittar något de gillar. De här var de jag hittade på adlibris (dok är flera inte i lager, så de kan vara ur tyck):
Ooo, man älskar ju antologi-böcker!

Crimson Paladins
Gimmick: De finns!

Färger: Olika nyanser av rött.

Symbol: En dödskalle med ett malteserkors i pannan.

De delar namn med en grupp elitsoldater som Blood Angels hade för tiotusen år sedan. Men det finns inget annat som kopplar dem samman. För det finns nästan ingen info om dem.

D

Jag tyckte inte alls att de var särskilt bra 😢... Och då har jag ändå tagit mig igenom de flesta Horus Heresy-böckerna och tyckte nog att de var riktigt vassa bitvis, gillade Siege of Terra böckerna lååångt mycket mer.
Smaken är som baken, och alla kan inte gilla allt. Men om man bortser från dig och mig så är det väl ändå ganska allmänt erkänt att inquisitor-seriern är väldigt uppskattade av väldigt många?

Edit: eller nej, förlåt, jag har låtit mig lockas in i OT och skräpar ned God45s tråd. Bortse från mitt inlägg.

Last edited:
Crimson Sabres
Gimmick: Kaos Space Marines.

Färger: Rött och vitt med gyllene kejsarörn.

Symbol: Två röda sablar korsade under en röd dödskalle. Det bara skriker ”Pirater”.

Crimson Slaughter var en ny Kaos Space Marine hird som var med i börja-spela-lådan i sjätte och sjunde versionerna av 40k. De använder vanliga Kaos Space Marine minis, de är röda, de är allierade till Kaos i allmänhet istället för någon specifik kaos gud eller daemon (enligt vissa källor tjänar de Khorn, det är olika på olika ställen. Oklart om det är retconns eller bara förvirring in setting/bland författarna). Men innan de var Crimson Slaughter var de ett lojalt ordenskapitel som hette Crimson Sabres.

Crimson Sabres föll till Kaos efter att de lurats att begå ett folkmord mot oskyldiga som de trodde var Kaos kultiste (eller så är det bullshit de säger och de bara löpte amok. Igen, olika källor säger olika saker). Efteråt blev de förbannade av Kaos med ångestattacker där de plågades av att se sina offer och höra deras dödsskrik. De kunde bara få stunder av lugn efter att de dödat någon. Så de blev sakta men säkert vansinniga, började slakta folk av ingen anledning och blev Kaos Space Marines. Med tanke på hur mycket folk lojala Space Marines dödar är det oklart varför de inte bara kunde åka på korståg mot typ orkerna… Men man fattar kanske dåliga beslut när man är Kaos förbannad?

Games Workshop satsade hårt på att göra Crimson Slaughter till den nya coola gruppen. De har egna regler och noveller. Men, liksom, de är vanilj Kaos Space Marines! De poppar inte. Ingen pratar om dem, de är ingens favorit och jag känner noll känslor om dem. De är också där.

D

Crimson Scions
Gimmick: De finns!

Färger: Röda med gröna, vita och svarta detaljer. De har en grön kejsarörn med en vit skalle i mitten.

Symbol: En dödskalle på ett sådant där kors goth-tjejen du dejtade när du var 19 hade. Det är ett kors som säger ”Jag är inte cool eller slampig nog för att ha en Ankh”.

JAG LÄSTE MORHERFUCKING TOWER OF BLOOD FÖR DE HÄR JÄVLARNA OCH DET VAR DEN SÄMST SKRIVNA WARHAMMER GREJEN NÅGONSIN! SUB-FANFICTION SKRÄP! SKRÄÄÄÄPPP!!! OCH DE VAR INTE ENS I DEN!

Jag vet att Tower of Blood är en väldigt kort novell. Men den innehöll Daemonettes som målar nakna kvinnor som Daemonettes och kastar dem mot Space Marines så att de ska döda dem med sina motorsågssvärd. Nytt rekord i att beskriva nakna kroppar som skakas förföriskt i en novell. Och dialogen 😩 Huvudpersonen heter Morgonstjärna Morgonstjärna för han har två Morgonstjärnor. Någon frågar varför hans namn är Morgonstjärna två gånger och han säger ”På grund av dessa” och dödar en kille med dem.

AAAAAHHHHHHHHHHHH

F MINUS

Fan ta dig om du tycker det är orättvist. Läs Tower of Blood.

Back