Funderar på att köra en hive-gutter-rebell-rollspelskampanj, där slutbossen är en Space Marine.För att de är katolska-rymd-nazister! De är the baddies!
Min röst för minst baddies i 40k är Kaos.
Funderar på att köra en hive-gutter-rebell-rollspelskampanj, där slutbossen är en Space Marine.
Måste hitta vettigt regelsystem bara.
To be fair. När chapteret blir själva lurade så är det av fucking Alpharius själv, primarchen av luriga planer.Celebrants
Gimmick: Anti-Pirater. Lättlurade.
Färger: Rött högst upp på kroppen och sedan blir det gulare, en nyansskillnader i taget, desto längre ned på rustningen man ser så att det är helt gult vid fötterna. Det är en helt otrolig snyggt! Det känna väldigt 1ed retro utan att vara det minsta fult eller föråldrat. Bästa färgen hittils! Och inte ens supersvårt att måla med rätt tekniker.
Symbol: En stjärna med vingar.
Så det mesta de har gjort är att bli lurade av Kaos Space Marines smartare än dem. Men det är ärligt talat inte de som lidit av det utan andra. Så kunde varit värre!
MEN DE SER SÅ JÄVLA COOLA UT! Om jag lär mig använda en Airbrush ska jag måla några.
A
To be fair. När chapteret blir själva lurade så är det av fucking Alpharius själv, primarchen av luriga planer.
Sen har de blivit bortkollrade av Night lords. Men då var det kejserliga befälhavare som blev lurade av en false flag och Celebrants var bara inte tillräckligt politiskt skickliga för att övertyga de andra att det var smutskastning.
De är dock jävligt bra på att slåss mot orker, både piraträder och waaghs.
Orkerna är på något sätt sprickan i grimdark-diskursen. De skär sig med "allt är mörkt och hemskt och vi är edgiga för de goda är fascister", men jag tycker ändå att det funkar på något sätt, kanske för att de som gjorde världen inte tog den på så stort allvar (de som jobbar på den nu gör kanske däremot det lite för mycket).Celestial Guard
Gimmick: Slåss mot orker.
Färger: Vita och blåa. De ser lite ut som om de hejar på ett fotbollslag.
Symbol: Korsade vita yxor på en blå vapensköld.
De är väldigt nära ett ”De finns!” ordenskapitel. Men de har ett par ställen där de nämns även om de aldrig får stå i strålkastarljuset. De var med och slogs mot en ork krigsboss som hette Stugbrog da Facegrindas trupper dock, och det känner jag är en ursäkt att prata om Orkerna i 40k vilket vi inte gjort tidigare i tråden. Orkerna är fotbollshuliganer som älskar att slåss, de följer den största orken, de skriker WAAAAAAAGGGGHHH, de skapades för länge sedan som ett biovapen av ancient astronauts, deras teknologi ser ut som om barn byggt den från sopor, de lämnar sporer efter sig som det växer nya orker från, de har små goblins som heter gretchen som är smarta men svaga och ännu mindre goblins som heter snottlings. De har en kanon som teleporterar snottlings in i folks kroppar. De har dumma djur som heter squigs som de använder till allt från att rida på till att bära som hår. De är comic relief för hela universum, de älskar att det är krig hela tiden och de använder tänder som pengar.
C (orkerna hade varit S)
Alltså, om det i framtiden "existerar bara krig" så beror dess grimdarkness på vilken attityd man har till krig.Orkerna är på något sätt sprickan i grimdark-diskursen. De skär sig med "allt är mörkt och hemskt och vi är edgiga för de goda är fascister", men jag tycker ändå att det funkar på något sätt, kanske för att de som gjorde världen inte tog den på så stort allvar (de som jobbar på den nu gör kanske däremot det lite för mycket).
Orkerna är på något sätt sprickan i grimdark-diskursen. De skär sig med "allt är mörkt och hemskt och vi är edgiga för de goda är fascister", men jag tycker ändå att det funkar på något sätt, kanske för att de som gjorde världen inte tog den på så stort allvar (de som jobbar på den nu gör kanske däremot det lite för mycket).
Men du missar ju att nämna att trots att de trodde att de var Ultramarine ättlingar så var de inte typ-greko-romanska (som meme-stereotypen säger att de borde vara) utan ett barbar-kapitel som nickade till sin hemplanets jacktgud när det kom till vart ifrån deras visioner (Black Rage) kom från. O att det skaver mellan det gamla gardet som fortfarande minns kapitlets gamla namn och traditioner o de nya som bara känner kapitlet som det är efter att de blev del av BA gemenskapen. Kul grejer.Jag har läst DoB för typ alla Blood Angels ordenskapitlen dyker upp där. Carmine Blades röstar om ifall de ska komma och hjälp till eller inte (de har ju nyligen upptäckt att de är Blood Angels så de vet inte om de vill självmordsuppdraga för nya familjen), de kommer och hjälper till lite, de får en massa pisk och sedan antyds det att de dör allihopa heroiskt.
Men om något av det påverkade min recension hade jag skrivit om det. Målet med tråden är inte att rabbla upp all faktan. Så ibland kommer jag vara kort och punchig för det är kul.
Du utgår från att bara för att vi som läst codexarna vet om att BA o deras ättlingar har vamypriska tendenser och Svarta raseriet, så är det något som är känt bland andra kapitel, och även bland sådana som inte har interagerat med dem så mycket.de fick reda på det gick de ”Du, det förklarar ju exakt vampyrgrejen och att vissa av oss ibland blir helt mordgalna!”. Idioter.
Vet inte det, de två rymdhaj böckerna jag har läst har givet dem en hel del nyans.Jag känner att jag har svårt att förmedla varför Space Sharks är så kul. De är helt nyanslösa.
Okerna och deras fluff skapades under en gladare och mer eklektiskt tidsålder. Det är något DnD över det hela, man kan ha med allt, allt går att kombinera, och det gör inget att det blir töntigt och att saker skär sig. Vi reser i rymden och vi kan bli angripna av vampyrer (i capes) eller rymdclowner.Ja, orkerna är där som någon sorts buffert mot att folk tycker att facisterna är för coola. För det spelar inte någon roll hur badass dina hjärntvättade barnsoldater på super steroider är, här kommer en grön kille klädd som en pirat ridande på ett vildsvin med en missil bunden till en pinne som en hammare och dödar dem![]()
Okerna och deras fluff skapades under en gladare och mer eklektiskt tidsålder. Det är något DnD över det hela, man kan ha med allt, allt går att kombinera, och det gör inget att det blir töntigt och att saker skär sig. Vi reser i rymden och vi kan bli angripna av vampyrer (i capes) eller rymdclowner.
Första gången jag har hört det uttrycket. Kan du förklara så jag inte missförstår det?helt jävla mangas
Genuint svar (om jag förstått rätt): det är den allmänna symbolen för Kejsaren, som ju är etablerad som levande-död som del av imperiets egna presentation av honom.
Det är någonting vagt bekant med den här färgkombinationen och symboliken, var har jag sett den förut...Celestial Lions
Gimmick: Vara livsfarligt dåliga på politik.
Färger: Guld och blått.
Symbol: Ett lejonhuvud.
Celebrants
Gimmick: Anti-Pirater. Lättlurade.
Färger: Rött högst upp på kroppen och sedan blir det gulare, en nyansskillnader i taget, desto längre ned på rustningen man ser så att det är helt gult vid fötterna. Det är en helt otrolig snyggt! Det känna väldigt 1ed retro utan att vara det minsta fult eller föråldrat. Bästa färgen hittils! Och inte ens supersvårt att måla med rätt tekniker.
Symbol: En stjärna med vingar.
Så det mesta de har gjort är att bli lurade av Kaos Space Marines smartare än dem. Men det är ärligt talat inte de som lidit av det utan andra. Så kunde varit värre!
MEN DE SER SÅ JÄVLA COOLA UT! Om jag lär mig använda en Airbrush ska jag måla några.
A