Nekromanti Rafali, en fråga om filaments egenskaper....

Celofan

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
167
Att magisk energi är kvantifierad vet vartenda barn. Däremot hur dessa kvanta beter sig är antagligen lite mer oklart. Så, jag skriver för att höra mig för ifall ni gjort försök på akademin som kan besvara mina funderingar.

1. De magiska filamentens förmåga att penetrera fast materia. Hindras potentiella noll-längds filament av väggar? Av vissa material mer än andra?

2. Om man i en volym isolerar 2 potentiella filament. Påverkar dessa varandra? Attraherar/ repulserar de varandra? -beroende på avstånd?
 

Rafali

Veteran
Joined
7 Feb 2000
Messages
37
Location
Salston Tor
De potentiella filamenten är en matematisk konstruktion som råkar passa väl överens med hur verkligheten uppför sig. Ingen har mig veterligen lyckats isolera eller iaktta några sådana, och frågan är om det ens är möjligt. "Min gode vän" Maxander Gulik skulle säkert häva ur sig något snusförnuftigt om att potentiella filament som saknar längd inte kan existera över huvud taget. Så svaret på din andra fråga är, dessvärre vill jag säga, att ingen vet. Det är möjligt (och till och med troligt) att man det finns lagar som styr hur två potentiella filament påverkar varandra, men jag är tveksam till att man kan beskriva dessa mer än på ett fältteoretiskt plan.

Som svar på din första fråga, den fysiska omgivningen påverkar det magiska fältets egenskaper, speciellt vad gäller dominans; "det magiska fältet" här i betydelsen av fältet av potentiella filament. Det materiella verkar dock inte kunna hindra fältets penetration det minsta, utan bara påverka dess sammansättning och dominans.

- Rafali

...schysst eldboll - nästa gång lägger vi på Avstånd...
 
Top