Radiostyrd bil?

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Min dotter önskar sig en radiostyrd bil i födelsedagspresent. Hon har inga större krav, men säger att det är viktigt att den har en tvåspakskontroll, inte en sådan där med en "gasöggla" och en ratt.

Jag har hittat en:

Men om jag fattat rätt så har den en toppfart på 8km/h vilket känns väldigt långsamt? Men går man upp på 15 eller 30 km/h så hittar jag bara med rattkontroller.

Någon som har något bra tips eller insikt i detta i största allmänhet?
 
Last edited:

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,010
Location
Ereb Altor
Mina barn har kraschat säkert 30 radiostyrda bilar när de var små. Min erfarenhet är att de alla är skit. Tror ingen höll mer än några veckor, max. Utan tvekan den leksak som funkat absolut sämst.
 
  • Like
Reactions: Ram

Girighet

Warrior
Joined
22 Oct 2015
Messages
270
Jag vet inte hur gammal din dotter är men min 5 åring har kört sönder några bilar. Jag hittar inte den hon har nu men det liknande typen nedan.
Jag tror monstertruck är vägen att gå då däcken tar smällen och inte själva bilen vid krockar så verkar vara tåligare.
Den dottern har är med styrhjul och det lärde hon sig snabbt.

 
  • Like
Reactions: Ram

Tre solar

Hero
Joined
8 Mar 2014
Messages
1,165
Nu är det överspelat, men om hon får blodad tand tycker jag hon ska testa en kontroll med "pistolgrepp". Mitt yngsta barn är snart fem och lärde sig snabbt använda en sån kontroll. Den enda nackdelen är att den är stor att hålla i, jämfört med kontrollerna i barnleksaker.

Sen vill jag rekommendera Traxxas (eller deras barnmärke LaTrax). Bilarna är jättemycket dyrare än till exempel WLToys, men det är lätt att få tag i reservdelar. Det gör att man slipper ha barnets rum fullt med elskot efter en krasch. (Som Måns skriver går ju många av leksaksbilarna sönder direkt). Dessutom är bilarna mycket robustare, så det är mer sällsynt att de går sönder. Sammantaget gör det, tycker jag, att det blir mycket roligare att använda bilen, eftersom man varken behöver vara särskilt försiktig eller känna att man köper något som direkt måste slängas.
 
  • Like
Reactions: Ram
Top