Varulv R6 Varulvsblixt⚡️2 2025 SLUT

Men hur lyckades du ändå missa att jag var dubbelväktad? :ROFLMAO:
Märkligt då det var typ det första jag tyckte skulle vara med: att ingen skulle nattmördas i R1.
Att jag INTE skrev till dig att andra (Impe…) hade Väktat dig var info du inte kunde veta.

Jag har glömt att dela ut tårta på mitt 1-årsjubileum! Stradt & Rasmus får först för att gratulera till vinsten, och så spelledare Sidd för ett roligt spel.

Byborna vet jag faktiskt inte, för ni lyssnar aldrig på mig! Här har ni en fullt utrustad siare, så ba ”näää, om det kommer från Big Mama så ska vi inte lyssna”.

IMG_9115.jpeg

Designmål var Varulvsblixt⚡️: att det skulle ”kännas” stressigt för spelarna.
Tempo tempo tempo och VJVS
Mycket fluff i PM att spåna om och tänkte att det skulle snackas om filosofiska Fredrich Nietzsche - Citat.
Även inslag av powerroller var med för att stöka till det i R1.
Alla skulle få chans att slippa nattmord så därav möjlig Väktning första rundan.
2 ulvar på 11 och 1 Siare för byn som dock alltså inte kunde Väktas.
Smulade flera saker om att det kanske skulle kunna vara fler fraktioner i spel.

Tänkte att byn skulle massouta allt och att ulvarna då skulle kunna navigera sig smidigt runt färg Grön och vapen-delen.
Tänkte att filosof-fraser skulle vara en grej. Flera verkade rätt snabbt se Nietzsche där och ulvarna verkade missa detta men byn lyckades inte exploatera detta. Förvånad över att Siaren BM inte nattmördades.

Fattar inte varför mina försök med länk till röstverktyget inte funkar…det är samma siffror…???

Tempot var stundtals bra drag🙏😉👯😇⚡

Tack @Sidd för fint arrangemang och grattis till ulvarna @RasmusL och @StradhLestat som vann på ett stiligt och förtjänstfullt sätt!

Jag tyckte byn var rätt bra ändå, svårt att snabbt trassla sig fram genom all info men vi lyckades ändå hålla en något så när röd tråd och var ju nära att ta hem det.

Massivt oflyt att BM lyckades sia alla utom Rasmus på slutet ☺️ bra jobbat ändå @Big Mama

Jag var ju tyvärr ytterst delaktig i debaklet i r4 när vi med gemensamma krafter fick Vimes hängd i Rasmus ställe. Som jag skrev ville jag att Rasmus skulle få chansen att skriva innan han rök, det var uppenbarligen ödesdigert.

Men på det stora hela tyckte jag att byn var bra, fint att du och jag kunde ha våra duster @Anthrox utan att det behövde sabba allting. Jag tyckte ju länge som sagt att det klart mest logiska var att du fejkat din egen död alternativt blivit värvad av ulvarna på andra sidan dödens tröskel.

Detta var min första blixt tror jag och formatet fungerade mycket bättre än jag hade kunnat tro. Så tack igen, @Sidd för mycket fint arr!

Du ska ha credd för en väldigt bra nivå av både värdebärande och brusig information i PM:en @Sidd ! (Både i förra blixten och den här)

I ett vanligt spel hade det varit för mycket. Man hade kunnat köra med flera outningsvändor av olika punkter i olika ordning och kunnat vara ganska säkra på att vinna. Om inte annat tror jag ulvarna rykt på citaten, för även om man inte kan sin Nietzsche så hade nog någon bybo börjat Googla dem med lite mer tid på sig. (jag kan tydligen inte min Nietzsche, trots att jag pluggade filosofi en vända i min pretentiösa ungdom)

Ett blixtspel där ulvarna inte behöver ljuga om PM blir bara kaos till ulvarnas fördel. Det är svårt att blixt-VJVS’a. @Vimes jobbade på bra med röstanalys, men byn behöver tid att fatta och komma överens om sånt.

@Sömniga Isaac borde ha blivit rejält grönad av att han steppade upp med tempelinformationen. Även om ulvarnas information var likadan i deras PM hade en ulv inte vågat göra det. Men jag blev ändå lite lättad för din skull uttern, i näst sista rundan trodde jag att du skulle bli vågmästare som i Paris och tyckte synd om dig.

Tråkigt för @Big Mama att dina sianden vägde så lätt. Väldigt sällan en siare får leva såhär länge. En naiv siare är mycket mer by-nerf än ingen siare alls, eftersom man kan gröna ulvar och styra omröstningen i fel riktning. Med tanke på det vore det konstig balans om du var naiv. Också där var det för lite tid för att analysera sunt, och mer ett resultat av powerroll-kaoset förra året än något som hände igår

Till framtida Varulvsspels SL:
Läktarchatten är en strålande liten grej där utslagna spelare kan tjöta vidare👍

Denna gång var det ju tok-mycket stress att få till alla PM så snabbt som möjligt med rätt info direkt efter varje heltimme. Men Läktarchatten hanns med också.

Mitt tipps då: Finns det en läktarchatt kan SL lyfta spel-mekanikfrågor där och få hjälp av flera engagerade👍 Tex denna gång då jag frågade där om att korta rundor till 30min.
Kändes bra som SL att inte sitta själv i sånna beslut. 😇

Du gjorde ett superjobb sidd! Kändes strukturerat och tryggt för oss och snabb var du också mellan rundorna!

Stort tack @Sidd för fint blixtarrangemang! Konceptet "blixt" + "massa information i PM" funkar alldeles utmärkt (igen!). Hade det inte varit ett blixtparti hade byn nog ganska lätt kunnat rulla upp ulvarna, men tempot gör att det är svårt att få översikt. Sen gjorde @StradhLestat och @RasmusL en finfin insats som ulvar och tog hem det här välförtjänt.

Back