Varulv [R5] Spionchefens hemlighet

Basenanji

Spökfurste
”Att det aldrig tar slut!” tänker spionchefen för sig själv när det visar sig att också Brynolf var förrädare. Men lyckan blir kortvarig för strax efteråt faller Fjodorsenuba ihop över sitt skrivbord. ”Men jag är fortfarande här…” muttrar spionchefen för sig själv.

Vi tackar @Brynolf och @fjodorsenuba för spel som får ta farväl utan att avslöja något spelrelaterat.

Den här rundan slutar kl 18. Notera tiden!

Deltagare

@Anthrox, utröstad, förrädare
@Big Mama
@Brynolf, utröstad, förrädare
@fjodorsenuba, nattmördad, agent
@Hägerstrand
@Impetigo, utröstad, agent
@Octagonal, utröstad, förrädare
@RasmusL
@Sidd, nattmördad, agent
@Sysp
@Sömniga Isaac
@Vimes , nattmördad, agent

Länk till röstverktyget: https://werewolf.florin.nu/86119

images

Fint, ulvarna har ju uppenbarligen inte lika bra koll som de tror. Tyvärr måste vi ju i byn börja spela igen och det under pågående arbetsdag 🤨 @Basenanji tycker tydligen det är självklart var vi ska sikta med vår hängning men jag är inte lika säker.

Röst: @RasmusL

Vi ska ju undvika att diskutera alltför mycket så att spionchefen röjs, vilket är lite problematiskt eftersom vi fortfarande behöver träffa ulv, men det här känns som det mest logiska för mig när jag går tillbaka och tittar på båtar som gått och skepp som anlänt.

Vi ska ju undvika att diskutera alltför mycket så att spionchefen röjs, vilket är lite problematiskt eftersom vi fortfarande behöver träffa ulv, men det här känns som det mest logiska för mig när jag går tillbaka och tittar på båtar som gått och skepp som anlänt.
Medhåll. Jag får i varje fall inte ihop det på annat sätt

Törs vi använda sianden här? I och med att spelet inte är slut är det fyra ulvar och sann siare i spel. Grönsianden ska nog inte delas men ett rödsiande borde kunna vara safe att dela och gå på? Vad säger våra två siare? 😄

Medhåll. Jag får i varje fall inte ihop det på annat sätt

Jag säger inte emot, har egentligen inte tid att spela nu, meeen:

Om Rasmus är ulv, varför hävdade han då att han var siare och drog ner brallorna på Octa? Om det bara blivit strid mellan Octa och Isaac om siaren så hade jag lätt kunnat trott på Octa. Rasmus var den som sabbade mest för Octas siarstunt.

Jag säger inte emot, har egentligen inte tid att spela nu, meeen:

Om Rasmus är ulv, varför hävdade han då att han var siare och drog ner brallorna på Octa? Om det bara blivit strid mellan Octa och Isaac om siaren så hade jag lätt kunnat trott på Octa. Rasmus var den som sabbade mest för Octas siarstunt.
Jag tolkar det som kaosmoves där de tänkte att någon skulle gå grönad ur striden. Eventuellt att Rasmus faktiskt missade att SI hade outat och tänkte att den verklige siaren inte skulle våga gå ut som tredje man när två ulvar redan outat.

Du tyckte alltså inte att det var värt att sia mig när @Brynolf körde sin ulvgambit och försökte peka ut mig som sin ulvkompanjon? Den storyn håller väl ändå inte?
Jag gör mina egna val utifrån mina egna tankar. Dessa tänker jag inte presentera för dig, men de gav mig tillräckligt mycket för att till slut skåda ditt sanna jag.

Back