Varulv [R5] Den stora konstutställningen

Håller med, Sidd är bybo.

Men Du är inte bybo Brynolf!
Hur menar du att jag och Vimes kan ha varit på olika team? Vi hade identiska PM, vilket bevisas av:

Jag postade mitt före Vimes.
Han var bybo och ljög alltså inte.

Jag vill bara säga att vi ökar takten nu! Det är spännande så här på slutet men nu tror jsg faktiskt inte att vi behöver så himla mycket tid på oss!

Tänk sista kvarten på Söderstadion! Det tempot! Den energin! Den sambaglädjen!
Ah vänta nu. Den HÄR rundan slutar kl 19. Sen blir det kanske en megasnabbis till efter det då.

Bästa konstmuseumbesökare!

Den stora konstutställningen kommer pågå som längst till och med kl 20.00 ikväll. Sedan måste museet städas ur och förberedas för nästa evenemang.

Med förhoppning om er förståelse,
Margrete

Okej, det drar ihop sig! Jag bjuder därför in till två olika förhandlingar, som jag kommer springa emellan i min stormönstrade kulturtantsklänning.

Till "Sal 6 - 1600-talsbilder" bjuder jag in Brynolf (ulv) och Biobunker (D3F) och Big Mama (bybo) att förhandla fram en Livspakt. Denna pakt väljer glädjen! De tre falangerna kommer lämna remi, alla vinner och springer tillsammans i armkrok i hoppsasteg ut i vårsolen.
Dessvärre kommer Sidd behöva offras på kulturens altare, dvs bli utröstad om 1 1/2 timme. Alla måste rösta på Sidd. Ulvarna får inte nattmörda.

Till "Sal 7 - Andaktsbilder" bjuder jag in Sidd (bybo) och Big Mama (bybo) att rösta ut Brynolf om 1 1/2 timme och därefter Biobunker. Detta låter kanske inte så kul men ibland får man göra uppoffringar.

Välkomna till förhandlingsborden!

Glädjen är för all del trevlig. Vi tar den om du visar dig vara o-ulv, BM. Perfekt plan B.

@Brynolf

Varför tyckte du att det var ”skitbra” att byborna outade och 1 ulv fejkoutade i R1?

DTF vill ju hitta ulvarna så det är ju just skitbra för DTF att tre gröna bybor identifieras då det på så vis blir lättare att finna ulv.

@Brynolf

När jag smulade min tavla (3 kopulerande hundar) från Nationalmuseum så påstår du att den inte går att hitta?
Vad var problemet där?
I dina ögon borde ju det vara ok.

@Brynolf

Varför tyckte du att det var ”skitbra” att byborna outade och 1 ulv fejkoutade i R1?

DTF vill ju hitta ulvarna så det är ju just skitbra för DTF att tre gröna bybor identifieras då det på så vis blir lättare att finna ulv.
Hm, var tyckte jag det var skitbra? Minns inte sammanhanget.

Varför vill DTF hitta ulvarna? Jag menar, det vill de väl kanske. Men det kvittar ju för DTF om vi hänger en ulv eller en bybo.

Vart vill du komma med det här? Att jag är DTF?

@Brynolf

Efter lite tjafs så fattar jag ju att just Nationalmuseum är ju inte hemligheten och går över till att tänka Hemligheten är att Det stora museet är ett alias för Nationalmuseum.

När jag smular ordet ”alias” så fattar fortfarande du inte Brynolf.
Du hänger på Vimes i poster om att min smulning är orelevant.

Du påstår ju senare att du har samma som mig men vid den där tidpunkten så ser du alltså inte samma ord (alias) som mig.

@Brynolf

När jag smulade min tavla (3 kopulerande hundar) från Nationalmuseum så påstår du att den inte går att hitta?
Vad var problemet där?
I dina ögon borde ju det vara ok.
Ja den bilden fanns inte i MIN länk, eftersom den inte ligger under kategorin "äldre målningar". (Sen blandade jag nog ihop den med en annan bild av pökande jyckar också men skitsamma, ingen av dem fanns i min länk).

@Brynolf

Efter lite tjafs så fattar jag ju att just Nationalmuseum är ju inte hemligheten och går över till att tänka Hemligheten är att Det stora museet är ett alias för Nationalmuseum.

När jag smular ordet ”alias” så fattar fortfarande du inte Brynolf.
Du hänger på Vimes i poster om att min smulning är orelevant.

Du påstår ju senare att du har samma som mig men vid den där tidpunkten så ser du alltså inte samma ord (alias) som mig.
Jag hade ordet alias i mitt pm som du ser, men det var så mycket annat som inte klaffade mellan ditt och mitt så det där med ordet "alias" kanske jag inte reagerade på då.

R1:49

Ja det där är ju skitbra. Kör!

Du tycker det är strålande att Anth, Häger outar
Ja, det var ju en skitbra ide. Alltså att bara outa powerroll/inte powerroll. Alltså inte avslöja vilken powerroll man hade.

Citat Häger:
"En annan tanke är om vi bara outar powerroll eller inte. Om scum inte motclaimar får vi tre gröna, och siaren är halvdold för att kanske lyckas göra nytta. Om scum motclaimar så får vi outa vilka powerroller vi har, men då tar vi i alla fall ett svum på det.

Med tanke på att vi borde ha färre ulvar än vanligt (pga D3F) kanske chansar att de falskclaimar är mindre."

Nu blev det ju kiss av alltihop ändå, men iden var bra.

Ja men de kan ju lika gärna mörda en bybo som en dtf, så on average är de inte ett större hot än byn för DTF.
???
Bara för att nattmordet kan pricka en bybo så skyddar väl inte det DTF?
DTF vill väl förstås få bort risken att bli Nattmördade.
Ergo= dreva ulv!

Ja, det var ju en skitbra ide. Alltså att bara outa powerroll/inte powerroll. Alltså inte avslöja vilken powerroll man hade.

Citat Häger:
"En annan tanke är om vi bara outar powerroll eller inte. Om scum inte motclaimar får vi tre gröna, och siaren är halvdold för att kanske lyckas göra nytta. Om scum motclaimar så får vi outa vilka powerroller vi har, men då tar vi i alla fall ett svum på det.

Med tanke på att vi borde ha färre ulvar än vanligt (pga D3F) kanske chansar att de falskclaimar är mindre."

Nu blev det ju kiss av alltihop ändå, men iden var bra.
Ja vi fick ett scum (ulvImpe) till priset av 3 bybor.

Hur många DTF tror du att det startade i spel?
2-3?

Back