Sömniga Isaac
Brusis största idol - Rollspelsinkvisitor
Jag tänker förövrigt skylla på att SL gjort det här virrigt och förvirrande.
Kikar irriterat mot Basse
Kikar irriterat mot Basse
Och du tänker förstås förklara för oss andra varifrån han fick den informationen?Jo, men han valde att sia BM ändå, istället för att låta siandet slumpas vidare. Fråga inte mig varför han valde att sia BM på slutet, han hade förmodligen sin skäl. Vet bara att det var vad han gjorde.
Vilken information? Tänker du på vilka som hör till vilken fraktion? Förklarade inte Octa det själv förra rundan? Fick för mig det, eller i vilket fall att han och Sidd diskuterade det. Eller menar du något helt annat?Och du tänker förstås förklara för oss andra varifrån han fick den informationen?
Han sa nåt om att namnen stod i en viss ordning. Inte precis något jag skulle basera min världsbild på.Vilken information? Tänker du på vilka som hör till vilken fraktion? Förklarade inte Octa det själv förra rundan? Fick för mig det, eller i vilket fall att han och Sidd diskuterade det. Eller menar du något helt annat?
Tänker att det går ganska bra att fråga dig hur Octa tänkte eftersom du sitter i en chatt med honom där han fortfarande får skriva?Jo, men han valde att sia BM ändå, istället för att låta siandet slumpas vidare. Fråga inte mig varför han valde att sia BM på slutet, han hade förmodligen sin skäl. Vet bara att det var vad han gjorde.
Det var liksom vad Octa kom fram till och hur han trodde det låg till. Nu verkar det ju även stämma ganska bra, med tanke på att vi vet färg på BM genom siandet.Han sa nåt om att namnen stod i en viss ordning. Inte precis något jag skulle basera min världsbild på.
Nej, varför snacka med en döingTänker att det går ganska bra att fråga dig hur Octa tänkte eftersom du sitter i en chatt med honom där han fortfarande får skriva?![]()
Skulle kännas fel och Bio är ju... ja, vem vet var Bio är.Säger ni ja. Nåja, det spelar inte så stor roll. Vi hinner ändå inte hänga alla på plan.Nu verkar det ju även stämma ganska bra, med tanke på att vi vet färg på BM genom siandet.
Ok, tack så mycket. Mycket tyder ju på att han hade rätt. Tillräckligt mycket i alla fall.Korten på bordet då.
Octa tycker sig se ett mönster. Han tycker sig se ett mönster i ordningen som namnen står i, i deltagarlistan. Octa vill använda denna information för att skapa en pakt med Byborna för att få bort ulvarna. Det gick ju så där. Med facit i hand så blev det ju mer att Octa hängde sig själv.
Sen började Octa diskutera vad som händer om han vägrar sia, varpå han landar i att han ska sia BM. Varför hela D3F sedan får information om siandet, har jag ingen aning om. Men så är fallet. Och därför vet jag att BM är röd.
Bio och jag Ok:ade bara Octas plan, då vi andra inte hade någon plan. Sen kändes det väl lite uppförsbacke då vi saknade någon som helst information om hemligheten. Så ser läget ut.
Vad som ligger bakom Octas resonemang är förmodligen att han såg ett mönster. Rundan efter han uppdagat detta så ändrade Basse ordningen i deltagarlistan, något som även Sidd uppmärksammade när han gick tillbaka och kikade.
Sen om ni tror på mig eller inte, det är upp till er. Förstår helt och hållet att det låter som osammanhängande svammel, så hade jag själv läst mig om jag hade varit i bybornas position.
Röstning gäller före förmågors användning.Korten på bordet då.
Octa tycker sig se ett mönster. Han tycker sig se ett mönster i ordningen som namnen står i, i deltagarlistan. Octa vill använda denna information för att skapa en pakt med Byborna för att få bort ulvarna. Det gick ju så där. Med facit i hand så blev det ju mer att Octa hängde sig själv.
Sen började Octa diskutera vad som händer om han vägrar sia, varpå han landar i att han ska sia BM. Varför hela D3F sedan får information om siandet, har jag ingen aning om. Men så är fallet. Och därför vet jag att BM är röd.
Bio och jag Ok:ade bara Octas plan, då vi andra inte hade någon plan. Sen kändes det väl lite uppförsbacke då vi saknade någon som helst information om hemligheten. Så ser läget ut.
Vad som ligger bakom Octas resonemang är förmodligen att han såg ett mönster. Rundan efter han uppdagat detta så ändrade Basse ordningen i deltagarlistan, något som även Sidd uppmärksammade när han gick tillbaka och kikade.
Sen om ni tror på mig eller inte, det är upp till er. Förstår helt och hållet att det låter som osammanhängande svammel, så hade jag själv läst mig om jag hade varit i bybornas position.
Sidd, har du skrivit i fel tråd? Skulle detta skrivas i ulvchatten med Sysp?Man ska aldrig ljuga som riktig konstkonesör!
Föreslår att Uttern Nattmördas![]()
Brusis, du får tro vad du vill. Jag vet vad jag vet och jag har lika lite förklaring som någon annan varför siandet gick igenom. Just nu är BM dock ulv och siare.Röstning gäller före förmågors användning.
Siaren Octa blev utröstad så inget Siande blev av.
Du ljuger alltså.
Står inget i reglerna av @Basenanji klanten om vad som händer med Siarförmågan men jag utgår ifrån att förmågan då är ute ur spel.
Man ska aldrig ljuga som riktig konstkonesör!
Föreslår att Uttern Nattmördas![]()
Oj, sorry, vi växlar tillbaka till ulvtjatten BM…Sidd, har du skrivit i fel tråd? Skulle detta skrivas i ulvchatten med Sysp?